3.807 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Broholmer han søges til parring Broholmer han søges til parring

Hej,

Jeg har 2 broholmer tæver, mor og datter, hvor jeg gerne vil have hvalpe i den "lille". Jeg mangler bare en hanhund, som ligesom kan løse mit problem:-)
Jeg bor i Varde ved Esbjerg, men vi er villige til at køre langt for det - hun er i købetid nu og tror det kan lade sig gøre i løbet af den næste uges tid, så jeg er lidt desperat for at finde en hanhund meget hurtigt - så kender du en eller selv har en, så kontakt mig endelig på 21 20 00 53, eller herinde:-)

Kærlig hilsen Anita og Katla:-)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Broholmer han søges til parring
  • #1   14. feb 2009 Tror det ville være smartes at sætte dette ind i marked.
    Men, men, men...............er du ikke lidt sen ude, hvis du skal finde en egnet hanhund til din tæve. Du kan jo ikke bare tage den første og bedste hanhund, der dukker op.
    Ville kigge på opdrættere gennem DKK hvis jeg var dig.

• #2   14. feb 2009 Hvis du ejer en Broholmer som er med stambog er du sikkert også medlem at broholmer foreningen og kender deres strænge avlsregler...

Sagen er jo en anden hvis det er tæver uden stambøger....

Men du er noget sent ude....

• #3   14. feb 2009 Hvis du har Broholmere må du jo også være medlem af Broholmerselskabet, og de kan uden tvivl hjælpe dig med at finde en egnet han. Men synes da også du er sent ude - det er da noget man planlægger lang tid i forvejen - og måske især med denne race hvor der er mange regler og restriktioner omkring avl.

(link fjernet)

• #4   14. feb 2009 hvorfor er de ikke oprettet i din profil???

• #5   14. feb 2009 ODDS S Den er lige kommet ind....

• #6   14. feb 2009 Hovsa - det er ikke samme ejer, men endnu en som søger paring. Og den er ikke ægte....

• #7   14. feb 2009 > Fancy....

Du har helt ret. Der er meget strænge krav om at man SKAL lade egnede hunde indgå i avl og man må ikke avle uden tavle. Man kan ikke købe en hvalp uden at være medlem af Brohlmerselskabet og underskrive kontrrakt m.h.t. avl o.s.v.

• #8   15. feb 2009 Kenneth>> Det er ikke samme ejer. Den du linker til er en han, tvivler på den er i ret meget løbetid smiley

• #10   15. feb 2009 Nåååå på den måde, hun har spurgt i en annonce, Jeg læste det som om det var hende der havde oprettet hanhunden,

• #11   16. feb 2009 Vi så meget på Broholmer racen da vi skulle ud og have en hund...

Fandt ud af at en kvinde på sjælland avler Broholmer hvalpe uden stam tavle og foreningen kunne intet stille op...Hun var blevet smidt ud af deres forening og havde også siddet i bestyrelsen... Hun havde 4 hunde og havde hvalpe hele tiden... var en fødefabrik uden lige!!!
    Så der er en del Broholmer i omløb som ikke er med stamtavler... Desværre er der nogle som så blander den med disse kamp hunde for at få store dræber maskiner og dette er jo forfærdeligt....

Racen er en skøn hund (Har et vennepar som har den smukkeste hanhund) og mere godmodig, kærlig og kluntet race findes ikke smiley

Vi valgte racen fra - da vi ville gøre det på den rigtige måde - og ikke have en uden tavle - og her blev det så lidt for besværligt med alle de krav, undeskrifter, kontrakter m.m...

Vi valgte så at købe Soraya - og det fortryder vi bestemt ikke...

• #12   16. feb 2009 Mette M: Ved du hvem hende på Sjælland er - for det er jo et opkald værd for at se om det kan bruges til noget... Vi købte en hvalp under forudsætning af at det var en labrador, men den lille søde hund blev ved med at vokse, og vi kan så til sidst ud af at hun har Broholmer og fantastisk hund - enormt sød og godmodig og rar som dagen er lang:-)

• #13   17. feb 2009 Anita: sig mig lige en gang, kan du overhovedt læse..?????
    Hvad ´Mette M skriver burde da netop afholde dig fra at ringe til denne kvinde på sjælland, det er jo tydeligt et du er dybt useriøs og fuldstændig ligeglad med hvem din tæve skal parres med, bare du kan få dig et kuld, der ligner en broholmer.

Tænk at du overhovedt kan have samvittighed til være så ligeglad med en klub, (broholmerklubben) der prøver at gøre, et så enormt stort arbejde med racen.
    Hvis du så absolut vil have en Broholmer så Betal hvad en på stamtavle koster, selvom jeg tvivler på du bliver godkendt med din holdning til tingene.

og en sidste ting har du fået sundhedstestet din hund?? taget billeder af dens hofter osv..????? eller er det ligemeget når bare den er søøøød..

Kommentér på:
Broholmer han søges til parring

Annonce