{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.321 visninger | Oprettet:

Diegivende tæve {{forumTopicSubject}}

Karlas 5 hvalpe er nu 14 dage gamle, men kan desværre ikke fodre Karla ad libium, som det flere steder anbefales til diegivende tæver... Det tager overhånd - hun er jo en madglad mops!
Er der noget der har et skema, en regel el lign for hvor meget foder (selvfølgelig hvalpefoder) tæven bør få under diegivning?
Vil så gerne sikre mig at hun får det HELT korrekte!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diegivende tæve
  • #2   1. mar 2009 Har aldrig hørt eller læst andet end det anbefales at give en diegivende hund fri adgang til foder...

  • #3   1. mar 2009 Mine forældres beagletæver har aldrig haft fri adgang til foder, mens de har haft hvalpe. Det ville uden tvivl koste en operation hos dyrelægen, hvis de fik lov smiley
    Jeg ved ikke hvor meget de har givet dem, men mit bedste råd er at kigge på tæven og sørge for, at hun har sul på kroppen uden at blive for tyk. Og så små portioner flere gange om dagen.


  • #4   1. mar 2009 Jeg bruger heller ikke foder til fri afbenyttelse - normalt får Money 100 g 3 x dagligt, men nu hvor hun har 9 små hvalpe (4 dage i dag) får hun 140 g 5 gange dagligt og om en uges tid sætter jeg hende yderligere et måltid op -

    Derudover får hun A 38 ca. 3 gange dagligt. så de skal have noget mere end de plejer - Hun får selvfølgelig hvalpefoder og har fået det siden hun var 40 dage henne i drægtigheden :o))


  • #5   1. mar 2009 Okay, Tak for hjælpen! Det lyder ærlig talt ret fornuftigt!

Kommentér på:
Diegivende tæve

Annonce