{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Hvalpe 4 uger {{forumTopicSubject}}

Hvalpene er jo begyndt at få fast føde nu, men er lidt i tvivl om hvor mange gange om dagen de skal have det, og syns ikk jeg kan finde det nogen steder...
Men lige nu får de 3 gange, men er lidt bange for det er for lidt??
For syns os de begynder at blive mere og mere sultne...

Også ville jeg lige høre hvornår hvalpene må komme ud for første gang, vil jo hellere ikk gøre det for tidligt... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe 4 uger
  • #1   7. mar 2009 jeg giver mine hvalpe 4 gange om dagen sålænge de får lidt hos moderen, når hendes mælk er væk så 6 gange i døgnet

• #2   7. mar 2009 Jeg giver mine (når jeg altså har nogen) 4 gange om dagen. Hvis de spiser det hele op og slikker på skålen laver jeg lidt mere næste gang. Hvis de virker friske og er nogle små faste nogen, og vokser som de skal er det sikkert ok.

• #3   7. mar 2009 Oki, det vil sige vi lige skal give dem 1-2 gange mere om dagen, lige for at være sikker på de får nok... men de vokser rigtig godt og er meget aktive, så går udfra de trives som de skal smiley

Men hvornår kan man så begynde at tage dem med ud første gang?? smiley

• #4   7. mar 2009 jeg fik hvalpe her d. 19.12.08. de var ude 5 min 1. gang da de var ca 6 uger,det kommer jo også lidt an på hvor koldt det er, solen skinnede dejligt den første dag de var ude. og så lidt mere fra gang til gang, men de må ikke ligge ude på kolde fliser, de skal vær aktive, ellers kan de hurtig få noget kulde

• #5   7. mar 2009 Oki, det vil sige at omkring 6 uger må de begynde at komme med ud lidt...?? smiley

• #6   7. mar 2009 ja sådan gjorde jeg ved mine

• #7   7. mar 2009 jeg gør som Annette mht til maden

mine hvalpe kommer ud fra de er 4 uger.

jeg tager dem ind igen, når de begynder at vil ligge ned, for at de ikke får det for koldt.
    så længe de løber rundt og er aktive, så kan de sagtens være ude noget tid.

er det regn, så tør dem godt når de kommer ind

• #8   7. mar 2009 Mine hvalpe for foder mindst 4 gange om dagen er de mere sultne for de mere eller A-38.

Mine hvalpe kommer lidt i haven fra de er 4 uger.
    Og fra de er 5 uger er de der ude i længere tid og jeg begynder tisse træning ude.
    I dag er de 6 ½ uge og siger selv til når de skal lave stort. De søger selv mod døren. Når de vækkes løber moderen, hvalpene og jeg ud i haven hvor de ALLE når og tisse og lave stort.

I dag har de været ude at køre i bil for 1 gang og det gik super.
    Vi træner med støvsuger og de siger ikke en lyd.

• #9   7. mar 2009 ja netop sådan Sandie gør vi også

• #10   7. mar 2009 Connie- der er så mange ting der skal trænes. det er ikke "bare "at havde hvalpe som mange tror.

Vores have roder med forskellige ting som de skal undersøge og jeg flytter rundt på tingene. Der er kost, træstamme, spand, låg, fejebakke, plastik fra en blomst som larmer uhyggeligt, krukker og en vandekande.
    Snart skal jeg havde en paraply der ud, nogle flag og andre ting.

Vores nabo var så venlig at hjælpe med træningen ved at bruge boremaskine og lave banke lyde da de er ved at lave nyt køkken og hvalpene har ikke bemærket noget.

Det er ærgeligt at vejret ikke er bedre men sådan er det jo.

Jeg har 5 ugers ferie i hvalpenes 5 sidste uger så jeg har masser af tid til at præge dem. Jeg syntes at det er en stor opgave og som virkelig skal tages seriøst.

• #11   8. mar 2009 Oki, jamen så kan vi jo snart begynde at tage dem med ud lidt... smiley for de bliver 4 uger imorgen... og det med træningen har vi os tænkt at skulle bruge tid på smiley

• #12   8. mar 2009 Hvornår lader i dem så møde andre hunde for første gang?? smiley

• #13   8. mar 2009 vi har jo flere hunde her, så hvalpene møder andre hunde fra de er ca 3 uger, altså når de bevæger sig ud fra "kravlegården" og ud i resten af huset.
    fremmede hunde udefra er ca omkring de 4 uger. men du skal selvf være 110% sikker på at det er venlige hunde, for de første møder er utrolige vigtige og præger hvalpene for altid - både de negative og positive

ja vores have roder også med alt muligt. jeg har plastik til at hænge i hegnet, så det blafre i vinden. når de er ca 6 uger begynder jeg at give sele på og så kommer du ud til fortovet og kikker på hvad der sker derude.

• #14   8. mar 2009 Jeg har 3 andre hunde som hvalpene har hilst på siden de blev født.
    De leger med den ene for hun er super god til det med at lege med hvalpe.
    Men fremmede hunde lader jeg ikke mine hvalpe hilsen på da de ikke er vaccicneret før de er 8 uger. De kommer heller ikke i børnehaver og på plejehjem af samme grund. Jeg vil ikke resikere at de bliver syge. Og de kommer jo til at møde fremmede hunde fra den dag de flytter hjemme fra fordi der starter de nye ejer med renligheds træning.

• #15   8. mar 2009 hvalpe er jo beskyttet gennem moderes vacciner i hvert tilfælde de første 8 uger. og jeg mener også de er det til de bliver 12 uger.
    de fremmede hunde de møder er ikke fremmede for os, men fx min opdrætters hunde, 2 hunde fra hundeklubben og lign.
    dem er jeg sikre på hvordan opføre sig og at de er vaccinerede.
    smitte kan vores voksne hunde jo lige så godt slæbe med hjem som de fremmede hunde kan komme med det.

• #16   8. mar 2009 connie- det er rigtigt men jeg vil ikke udsætte dem yderligere ved at lade dem komme ud på fortovet og træs hvor hunde jeg ikke kender har været samt katte og ræve.
    Jeg mener kun at hvalpene er beskyttet via moderens vacciner til de er 8 uger. (der findes forskellige meninger om det)
    Men at lade dem hilse på nogle hunde man kender som man også ved er vassineret, er da ok.

• #17   8. mar 2009 Mange tak for jeres råd... smiley Vil jo gerne være sikker på det er det rigtige man gøre, og hvalpene får en god opvægst hos os smiley

• #18   8. mar 2009 Se mine hvalpe www.123hjemmeside.dk/FabulousChoice/2277139

Har du dine på nettet Jette ??

• #19   8. mar 2009 Ja du kan se dem i mit album smiley

http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=35792

de er 4 uger præcis idag smiley

Kommentér på:
Hvalpe 4 uger

Annonce