{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Er der hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil lige høre, efter at have kigget adskillelige emner igennem i forum, hvornår man kan tjekke om der er hvalpe på vej og hvor mange.

Altså hvornår kan man tjekke ved blodprøve?
hvornår kan man scanne?
og hvornår røntgenfotografere?

Er godt klar over det er den rækkefølge.

Bianca er lige blevet parret, men er slet slet ikke afklaret endnu om i skal tjekke om der er gevinst, når det er eller om vi lader naturen bestemme, som sidst, det gik nu også fint smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der hvalpe?
  • #1   31. mar 2009 Vi scannede vores da hun var små 4 uger henne altså omkring dag 28 efter første parring, de andre ting er jeg ikke helt sikker på hvornår man gør, da jeg selv er til scannings metoden...

  • #2   31. mar 2009 Om VI skal, skulle der selvfølgelig stå smiley

  • #3   31. mar 2009 Nadja
    Var det en positiv oplevelse?
    Når det er scanning kan man se liv ikk...?

    Ved man ikke kan være sikker på antal ved scanning, men holdt jeres stik?


  • #4   31. mar 2009 Vi gør igen af delene.

    Det er alligevel for sent at gøre noget, hvis der ikke er hvalpe, og dem der kommer kommer. Jeg har ikke noget behov for at vide om der kommer 2 eller 5 smiley


  • #5   31. mar 2009 blodprøven har jeg kun negative erfaringer med. hvis der er få hvalpe, er det ikke sikkert den viser noget som helst.

    vi skanner som Nadija omkring den 30. dag. der kan man se liv, men antallet kan ikke siges med sikkerhed.

    røntgen har vi aldrig fået gjort, men det ligger sidst i drægtigheden.


  • #6   31. mar 2009 Nej det er også det jeg skriver at vi gjorde sidste gang hun havde hvalpe... Men hun gik tom sidste gang, så har overvejet det lidt, men er slet slet ikke afklaret med mig selv, ville lige høre hvornår man kunne hvad smiley

  • #7   31. mar 2009 Connie og Nadja
    Hvad har I givet for en scanning?


  • #8   31. mar 2009 Ja det var faktisk en dejlig oplevelse at få hende scannet hun tog det så pænt og slappede helt af, vi kunne med det samme se hvalpene og de bevægede sig fint, der var 4 på scanningen og der kom 4 drenge så den holdt stik her, men det gør den som regl hvis der ikke er så mange hvalpe, det er hvis der er mange man kan være usikker da de kan gemme sig beg ved hinanden..

    Uhh jeg mener vi gav knap 1000 kr for scanningen men kan ikke helt huske det det er jo 1½ år siden nu...


  • #9   31. mar 2009 Cavoline må man spørge hvorfor du har valgt at parre hende igen så hurtigt efter sidste kuld...

  • #10   31. mar 2009 når man kan se på skanningen at der er hvalpe vil hun alligevel være begyndt at blive lidt tyk

    MOn ikke de har vakgt at parre hende igen fordi de gerne vil have hvalpe??


  • #11   31. mar 2009 Jo det går jeg ud fra Svend men undrede mig bare da hun havde hvalpe i januar på den samme tæve... Og nej Svend hunden er ikke altid begyndt at blive tyk når den kan scannes, vores var ikke og hun blev scannet på dag 28

  • #12   31. mar 2009 som jeg læste det gik hun tom sidste gang så en løbetid er der da sprunget over ,,hvor mange parrer ikke igen der??

    Jeg kan jo se hun har alle ting iroden mht chek af sygdomme osv så noget andet skal der vel spørges om,,hg som sædvanlig

    Jeg har haft 3 kuld hvalpe og jeg har alle kunne se de var gravide ved skannings dagen eller lige deromkring


  • #13   31. mar 2009 som sagt madam dåse læste jeg det kun som hun var gået tom ikke at hun havde fået hvalpe

  • #14   31. mar 2009 gik lige på hendes profil,,som jeg kan se dte har hendes tæve fået hvalpe for over 1 år siden så jeg kan ikke se nogen fejl i det medmindre noget ikke var som det skulle være,,men jeg er jo også storavler((ironi kan forkomme)

  • #15   31. mar 2009 Undskyld jeg lige var væk et øjeblik
    Hun havde hvalpe i januar 2008 som er halvandet år siden.
    Så sprang vi en over og prøvede igen har til jul men der gik hun tom og nu bruger vi så vores gratis omparing, mener ikke det er hurtigt, det er jo trods alt tredje løbetid efter hun havde hvalpe.

    Men det var jo slet ikke det tråden drejede sig om smiley


  • #16   31. mar 2009 hvorfor gør du???har du mere ret end mig??

  • #17   31. mar 2009 I disse tråde plejer folk altid at skrive ,,er den chekket for sygdomme osv men her er at i orden..så kan man jo lige komme med den anden kommentar...derfor blandede jeg mig inden hele flokken angriber

  • #18   31. mar 2009 Det er helt i orden... Jeg går meget op i at hundene er klar inden de laver hvalpe. og jeg mener ikke at hundene kan nå at blive klar mellem to løbetider. MIn tæve var i hvert fald ikke, det kunne jeg se på hendes pels. Men imellemtiden er hun blevet international champion og broncechampion, fordi hun har vundet alt på de udstillinger vi har været på, så man må sige hun er i orden nu.


  • #19   31. mar 2009 ok madam ,,undskyld så forstod jeg det helt forkert

    jamen jeg havde lyst til den kommentar..


  • #20   31. mar 2009 Jeg betalte 600 kr et sted for en scanning. De sagde 5 hvalpe men der kom 8.
    En anden gang betalte jeg ca. 800 kr og der sagde de 5 hvalpe og der kom 5.
    Held og lykke


  • #21   31. mar 2009 Det lyder simpelthen så spændende... Overvejer en scanning smiley
    Tæller i dagene efter 1. parring?


  • #22   31. mar 2009 jeg giver 500 kr for en scanning

    og tæller dagene fra 1. parring


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #23   31. mar 2009 Jeg har fået scannet Lilly første gang hun var parret. Dels fordi hun viste tegn på blærebetændelse og fordi jeg var nysgerrig (og sygeforsikringen betalte det meste)

    Lilly brød sig ikke specielt om det og var ret stresset. Der var ingen hvalpe at se, kun krystaller.
    At betale: 1200 kr

    Uden anden form for sygdom vil jeg ikke betale for at få et evt negativt svar om at der ikke er hvalpe. Så hellere vente de ekstra uger før man selv kan se og mærke det.


  • #24   31. mar 2009 Nu var det ikke negativt ment at jeg spurgte det var såmen kun fordi jeg havde læst det somom hun havde haft hvalpe januar i år og derfor synes jeg det var lidt tidligt, men det er da perfekt at det er over 1 år siden.. Så fra min side var det altså ikke ment som et angreb....

  • #25   31. mar 2009 Det gør ikke noget du læste forkert smiley Kan næsten ikke vente til vi skal have hvalpe igen, hun gik tom i januar, og siden da har vi jo haft alt klart... Så vi venter stadig

  • #26   31. mar 2009 Det er bare i orden Cavoline jeg kan godt forstå du glæder dig, det ville jeg også gøre hvis det var mig, vi ville bare vide om der var nogen og derfor scannede vi hende på 28 dagen, det var min mors tæve som Gizmo var hoppet på ved en fejl fra min mors side... (hun glemte lige at informere mig om hun var i højløb) Men vi skyndte os at bestille tid til scanning...

  • #27   31. mar 2009 Blodproeve dag 22-28.
    Scanning fra ca dag 20, kan kan man ikke se liv ect foer omkring dag 28, men OM den er draegtig vil i mange tilfaelde kunne ses omkring dag 20. Roentgen er vidst omkring dag 47 mener jeg, foerst der er hvalpenes knogler saa forkalkede at de kan ses smiley

    Tiah er scannet ved dag 20, 28 og 41. billeder fra de 2 foerste kan du se i mine albums, saa kan du ogsaa se hvor stor forskel der er ved at vete den uge mere. Dag 41 er i dag saa den har jeg ikke naaet at laegge ind.


Kommentér på:
Er der hvalpe?

Annonce