801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvalpekøber springer fra Hvalpekøber springer fra

Vi havde ellers besøg af et meget sødt par, som gerne ville købe en hvalp.

det blev godkendt, for de var rigtigt gode og havde undersøgt en masse om hunde i almindelighed og Border collier i særdeleshed. Så langt så godt.

jeg skriver så til dem et par timer efter at de har været på besøg og siger de er godkendt til en hvalp. De bliver meget glade og skriver tilbage til mig med et ekstra spørsgmål. Hvad koster en hvalp?

Jeg skriver tilbage " 8.000 kr" Så er det at det triste kommer ind. De måtte takke nej på grund af prisen. Det var det eneste de ikke lige havde styr på. Og jeg er ikke engang dyr. der er flere der tage 10.000 for en hvalp.

ØV ØV ØV: Det var ellers et godt sted. Nu har jeg stadig to tæver til salg.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpekøber springer fra
  • #1   7. apr 2009 øv hvor surt.... Og det er en fin pris...det gav jeg også for min....uden at blinke....

• #2   7. apr 2009 så må du jo gøre op med dig selv om du vil gå ned i pris eller om du vil indgå en afdragsordning du vil tilbyde dem --

• #3   7. apr 2009 Det er da underligt at man ikke undersøger det først -

det er spild af din tid, og rigtig ærgeligt da..

• #4   7. apr 2009 hunde skal man ikke sælge på afbetaling....... hvis der nu sker noget med den hos den nye ejer inden den er betalt... hvad så..får man så sine penge...tror det næppe....

• #5   7. apr 2009 Jeg vil ikke gå ned i pris, og jeg laver aldrig afdragsordninger. Prisen er helt fin. Jeg har kun 4 hvalpe og et kejsersnit, så jeg synes heller ikke at jeg vil lave det som udstationering.

De må spare sammen, hvad de også har i sinde, og så når de har råd hjælper jeg den med at finde den helt rigtige hvalp.

• #6   7. apr 2009 Det var da aergerligt, specielt naar det nu var rigtig gode ejere.

• #7   7. apr 2009 Citronmåne: Jeg synes det er ok at de har brugt min tid. De er i det mindste igang med at undersøge alt hvad de kan om racen, og er indstillet på at gøre hvad der er nødvendigt for at have en Border.

Jeg har ofte haft besøg at folk der ikke lige skulle have hund, men bare ville se racen og høre mere. Det er fint for mig,

• #8   7. apr 2009 nu er min border 14 mdr... der er 3 år siden min Greyhound døde af cancer ( blev aflivet) jeg har brugt ca 2 år på at finde ud af at min nye hund skulle være en border....... og jeg kendte pris-lejet..mellem 7 og 12 tusind....

• #9   7. apr 2009 LInda Q: jeg tror så du er så sådan en der kunne finde på at besøge en opdrætter uden lige at ville købe. hatten af fro det.

Jeg tror bare aldrig de har sprugt nogen om pris. der står jo ikke noget på de fleste hjemmesider.

• #10   7. apr 2009 jeg har kysset og klappet enhver border på min vej i 2 år.... en god opdrætter er i mine øjne ikke nødvendigvis den med de bedste udstilllingshunde eller de højeste priser.... jeg mener det er der hvor de mest harmoniske hvalpe er... og hvor man har tid og overskud til at råde og vejlede sine hvalpe-købere...

• #11   7. apr 2009 Lind: du har også din hund fra et godt sted smiley

• #12   7. apr 2009 Anette: Ja det mener jeg da selv.... Og de er jo ikke det man kalder stor-avlere,,,,,

• #13   7. apr 2009 jeg syntes nu ikke det er at spilde folks tid - det er jo nærmest KÆMPE no no at man spørger til prisen - og ved man ikke hvad den er - ja så kan man jo godt få en chok --

hvordan man afregner er vel en smags sag - jeg ville heller ikke bryde mig om en afdragsordning - men ved at mange opdrættere går ned i pris hvis de møder rigtig gode købere -- UDEN at være mindre seriøse af den grund - syntes der efterhånden er for meget pris snopperi i hundeverden -- fremt for at se på hvordan en hvalp kan få det i fremtiden.

jeg havde ikke det fulde beløb da jeg købte pølse -- og opdrætteren sagde at jeg måtte købe ham for de penge jeg havde -- det har hverken jeg eller hun fortrudt senere..

men syntes det er godt du gerne vil hjælpe dem senere -- bare en skam din hvalp ikke kommer til at bo hos disse helt fantastiske hvalpekøbere

• #14   7. apr 2009 jeg spør' om prisen for jeg vil gerne vide om prisen hænger sammen med det jeg får.... altså ...hvordan er hvalpen opvokset...er den vac...er den dyrlægetjekket .... hvad er den fodret med...osv..osv...
    der er faktisk nogen der tager mange penge for hvalpe der har trisset rundt i en kennel med løbegård fuld af lort....

• #15   7. apr 2009 Jeg ser også på hjem frem for pris. det er nok derfor at jeg hører til i den billige ende af border collie opdrættere. Og at spørge til pris er ikke no no hos mig.

• #16   7. apr 2009 jeg betalte da også depositum da jeg valgte min hvalp.... det havde de ikke sagt, det fandt jeg da naturligt, så jeg ringede da og spurgte hvor meget så jeg kunne ha' pengene med.....
    Når jeg i dag møder en border, s¨pør jeg altid hvor den er fra, så er jeg godt forberedt når jeg skal ha den næste hund.... så ved jeg hvor de hunde jeg kan lide kommer fra

• #17   8. apr 2009 enig med hundemutter
    hvis man ikke har købt racehund før (eller bare lige den race) er det svært at vide hvor prisen ligger, da mange opdrættere ikek skriver pris når de annoncere og rigtig mange synes også det er virkelig useriøst hvis købere spørger (har egentlig lidt svært ved at forstå hvorfor det er sådan)

• #18   10. apr 2009 Jeg synes, man skal se forskellen i det med at oplyse om prisen.
    Ved en annonce om hvalpe, synes jeg, det er naturligt, at oplyse prisen.

Når jeg har forespørgsel på mine hvalpe, oplyser jeg ikke prisen, da det ikke bør være prisen, som er afgørende for, hvor man køber sin hvalp, men et ønske om at have finde den rette hvalp hos den rigtige opdrætter, jeg siger gerne, at man kender jo niveauet, hvor priserne ligger og at man ikke får meget cavalier under 9.000 kr, slutsvaret kommer, når vi begge er overbevist om, at det er de rigtige forældre til min lille hvalp og at opdrættet er det, som de ønsker sig.

Kommentér på:
Hvalpekøber springer fra

Annonce