Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger en han til at løbe min hund
  • #1   2. jul 2009 og hvad betyder det? smiley

• #2   2. jul 2009 Snakker vi parring?

• #3   2. jul 2009 Ggg. Nu med hvalpe. LOOOL..

Jeg kan IKKE forestille mig at Dennis leder efter en der kan/vil/gider komme i løbetid for hans hund ;o))

Så siden det står under Avl, mon så ikke at han så gerne vil at at hans tæve får bæbser, og derfor leder efter en egnet han.

Ok må indrømme at denne overskrift også gjorde at det var den 1ste jeg sku se på da jeg loggede på *S*

Sorry Dennis, jeg er ikke "efter" dig på nogen måde, jeg er vist bare ikke den eneste som aldrig har hørt det udtryk blive brugt før.
    Det jeg mener er, at alle andre kalder det, at "parre". dvs. leder efter en han, som kan parre min hunhund/tæve.

Men jeg forstår godt at det virker logisk da en tæve jo kommer i løb, men løb er jo en betegnelse for tævens menstruation, og ikke den handling der sker, når hun er sammen med en hanhund for at få hvalpe.*Smiler* venligt.
    Jeg skriver dette, bare som en info til dig. Håber at det er OK *Ss*

• #4   2. jul 2009 Øhm løbe din hund?

• #6   2. jul 2009 Løbet bruges i forbindelse med grise. Og betyder parre

• #7   2. jul 2009 Man løber grise - hunde parre man

• #8   2. jul 2009 Brug hjernen "osv".. ;o))
    Så er det nok derfor Dennis har skrevet sådan, ikke at jeg tror at Alle fra Nordjyland er griseavlere el.hvad det nu hedder med dem, men det er en meget logisk forklaring.
    Tak for DEN oplysning, dejligt at lære noget nyt. *Ss*

Dennis endnu engang, håber ikke at du tog mit indlæg ilde op, det var som skrevet kun ment som hjælp.*Ss*

• #9   2. jul 2009 Men bortser fra det siger man jo også at en tæve er i løbetid. Så egentligt kan ordet jo også bruges ved hunde.

• #10   2. jul 2009 Brug hjernen.
    Ej syn`s ikke rigtigt at man kan det, for som jeg skrev i min 1ste komm. så er det jo et udtryk for at tæven har fået sin menses og ikke at den skal parres.. *Ss*
    Men jeg kan sagtens følge din tankegang, ligesom jeg forstår trådstarters.*S*

• #11   2. jul 2009 Har du overvejet om du kan komme af med hvalpene? Hvordan er din tæves HD og AA status ?

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    feb 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 5
    #12   2. jul 2009 Tak for oplysningerne, men nu er jeg jo grisebonde, og hos os hedder at løbe - og løbetiden kan nemt blive kaldt brunst her hos os!
    Hun er AA på begge hofter. Et par af hvalpene er afsat hvis jeg får hende løbet - undskyld parret.
    Anyways...Jeg opretter en annonce det rette sted - Undskyld påstyret!

• #13   2. jul 2009 Griner jeg synes det er en rigtig pæn annonce du har fået lavet nu og du gav os alle en god omgang grin. Håber det lykkes dig at få nogle dejlige vapper og hvis du mangler noget ang hvalpenes ankomst skal du endelig bare spøre herinde, men var dine ord så vi hundeidioter ikke får vores urtete galt i halsen ;-D

• #14   2. jul 2009 er hun øjenlyst ?

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    feb 2009

#15   3. jul 2009 undskyld hvad for noget platugler

• #16   3. jul 2009 Din hund er 3/4 lab og den race skal røntgenfotograferes for HD og AD inden avl og derud over skal den øjenlyses for en øjensygdom som hedder PRA

Vær også obs på at den ruhåret, ud over HD, også skal have en DNA test for en sygdom som hedder von Willebrands Disease type II (vWD-II)

Disse ting bør du også være obs på ved den han du finder, så det er sunde og raske hvalpe du får sat i verden.

• Dennis T
    Dennis T Tilmeldt:
    feb 2009

#17   3. jul 2009 Hun har fået røngten og dyrlægetjek, og dyrlægen mente hun var god nok til avl. Der skulle ikke være noget at komme efter!

Tak Vivi! Jeg passer på næste gang!

Kommentér på:
Søger en han til at løbe min hund

Annonce