{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

franske hvalpe {{forumTopicSubject}}

Heii Alle.

Så er jeg lige på den igen smiley

Jeg tror jeg har fundet en god opdrætter af Fransk Bulldog, med fine tavler. Men jeg kan ikke finde ud af div. status på forældrene, da opdrætteren ikke har oplyst disse på siden.

Vil det være forkert af mig som køber at spørge ind til udstillingsresultater på forældrene? Hvor kan jeg evt. selv finde disse resultater? Hele stambogen for begge forældre har opdrætter lagt ud på siden, så disse er tilgængelige for mig.

Jeg kan læse mig frem til at begge forældre, for at blive avls godkendte skal have opnået mindst en "Good", tidligere 2. plads på en dansk eller udenlandsk udstilling. Men hvad betyder det? Jeg har googlet mig til resultaterne, og kan se at faderen har opnået en del Very Good på DKK's udstillinger, og er dette godt nok?

Derudover kunne jeg super godt tænke mig at vide om man skal høre til HD/AD, hårsækmider og øjne på forældrene, da jeg har kunne sjusse mig frem til at disse er de mest arvelige sygdomme inden for denne race.

Men jeg læste en anden tråd, hvor en meget anerkendt opdrætter skrev at hun ikke tjekkede for HD/AD da hendes hunde ikke viste tegn på disse sygdomme. Så jeg er lidt i vildrede om det er noget der normalt bliver tjekket for.

Derudover ville jeg høre hvem man kan kontakte for at få at vide om denne opdrætter har styr på tingene og om der evt. tidligere har været sager med denne?? Tænker bare at Buldog klubben ikke er interesseret i at hænge sine medlemmer ud, men kan jo være jeg tager fejl smiley

Men håber da at denne opdrætter er god og lever op til standarden, for de har super smukke hunde, og de virker rigtig søde, så håber de er ligeså.

På forhånd tak for jeres hjælp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  franske hvalpe
  • #1   31. jul 2009 jeg har selv franske buller pt og jeg syntes ebtsemt du kan tillade dig at spørge om hvad som helts,,vil sælger ikke oplyse er der som regel noget i vejen held og lykke,,det er en skøn hund

  • #2   31. jul 2009 Super. Det prøver jeg så smiley

  • #3   31. jul 2009 Hvis faren har fået en del Very Good, så er det jo OK.
    Der er ikke krav om at tjekke for hverken HD eller AD hos FB'er så det er nok de færreste der gør det.
    Generaliseret Dermodex er der nogle det tjekker for men det er de færreste.


  • #4   31. jul 2009 Selvfølgelig kan man tillade sig at spørge hvad hundene er tjekket for, du kan jo højest risikere at få at vide, at de ikke er tjekket. Tror at mange tjekker for patella. Og en del hanhunde, der er brugt i Norge og Sverige også, bliver tjekket for hjerte og allergi også.

    Men ja, tag ud og besøg opdrætter se tæven live, så kan du også høre om der er problemer med vejrtrækning. Og ja, hårsækmider kan være arveligt, altså dårligt immunforsvar. Så det sker der heller ikke noget at spørge om. Du har da ret til st spørge, du skal jo trods alt leve med hvalpen de næste mange år....:-) held og lykke


  • #5   2. aug 2009 Hej alle.

    Tak for jeres svar. Håber bare vi finder en ordentlig lille hvalp til os smiley


Kommentér på:
franske hvalpe

Annonce