{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

uden stamtavle laves om til med ???? {{forumTopicSubject}}

jeg har en shih tzu fra holland (en kennel)
stamtavlen er væk!!!!!
manden der havde denne kennel er ikke at finde længere
hun har blå øjne og dette vil man vist ikke godkende???
hvordan kan jeg få en stamtavle??
og hvis jeg parrer hende med en han der har tavle vil hendes hvalpe kunne få tavle
og kan jeg udstille hende uden tavle??
håbe ri kan hjælpe mig:O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  uden stamtavle laves om til med ????
  • #1   11. aug 2009 man kan ikke udstille eller avle uden at have stamtavlen.

• #2   11. aug 2009 Hvis man ikke godkender blå øjne kan hvalpene selvfølgelig ikke få stambog.

Men du bør rette dine spørgsmål i DKK - de vil kunne svare dig

• #3   11. aug 2009 Hvis hun havde tavle med d du købte hende, så kontakt den klub hun havde tavle i (i holland altså), de burde kunne hjælpe dig.

Uden tavlen, kan du ikke avle med tavle på hende, uanset hvilken hanhund du parrer hende med.

• #4   11. aug 2009 du er vist blevet det kan kalder for snydt...
    en han kan få en ny tavle ved sit avlsforbundved at oplyse morens id nummer og hvilken hvalps der er blevet væk..
    blå øjne godkendes så vid jeg ved ikke altså kan din hund ikke udstilles og blive avlsgodkendt og så kan der ikke komme tavle på hvalpene.. (dkk regler, de ander ikke fci klupper kan jeg ikke udtale mig om)

• #5   11. aug 2009 nå ja -og som Karin siger, så kan du jo ikke få hende avlsgodkendt hvis ikke man godkender de blå øjne, og uden avlsgodkendelse kan du jo ikke få tavle på hvalpene.

• #6   11. aug 2009 thresa 41 år k
    rolig nu dette er et spørgsmål.... jeg har købt hunden ærligt og redeligt så dette bliver jeg nu stødt over at du siger trorde ærligtalt at dette var et forum ikke en retssal!!!!!

• #7   11. aug 2009 chocolate -der er jo ingen der siger hunden ikke er købt og betalt;o)

Blot at det lyder til du er blevet snydt, hvis det skal forståes som at tavlen aldrig er ankommet hos dig som lovet.

Men så vidt jeg forstår har du haft tavlen, men har bare fået den smidt væk?

I så fald: kontakt den klub i Holland hvor hunden har tavle, så er jeg sikker på de kan hjælpe.
    Men hvis de blå øjne er en fejl, kan hunden ikke avlsgodkendes, og dermed kan du heller ikke avle med tavle på hende.

• #8   11. aug 2009 michelle
    1000 tak :O)
    blive bare lidt stødt når man antyder snyd
    ja min tavle er bort kommet og det er noget rigtig L... undskyld mit sprog for aner ikke hvor jeg skal henvende mig i holland men må jo prøve at se om jeg kan hitte et eller andet....ang. øjnfarve anede jeg ikke at de ikke måtte have dette ....det var en opdrætter af racen der fandt hende bedårende da vi havde hende med ind og se en udstilling men han syntes bestemt ikke hun var bedårende da han se hendes øjne var blå....det synes jeg nu stadig hun er:O)

• #9   11. aug 2009 thresa 41 år k
    tak tak:O) i ligemåde til din vuffer:O)
    ja jeg føler mig i hvert fald snydt lige nu hvor min tavle er væk og ikke ved hvordan jeg kommer vidre:O) smiler

• #10   11. aug 2009 Chocolate -så læser du ikke hvad der skrives. Der skrives jo ikke at DU har snydt, men at du er BLEVET snydt (og her vil jeg så tro der hentydes til at tavlen ikke er ankommet som lovet, men det er jo så ikke tilfældet)

I Holland er der FCI-klubben, og så er der velsagtens osse mindre klubber ligesom her.
    Du må vide i hvilken klub din hund er stambogsført? Det er så den klub du skal kontakte.

Og ja, hun kan da være ligeså dejlig med blå øjne. Men hvis racestandarden siger det er en fejl, så er det en fejl;o)

• #11   11. aug 2009 Thresa -du misforstår. Hun er ikek blvet snydt af sælger. Hun har selv mistet tavlen.

• #14   12. aug 2009 DFFD egoisten....*
    1000 tak det vil jeg prøve .......
    men det er da ligeledes korekt det med hendes øjne er bare så træt af at hun ikke kan blive godtkendt....(hvis dette er tilfællet)
    ....... forstår ikke altid helt de regler ville jo mene at det ville være bedre og vigtigst at de er avlet uden sygdomme og med at skønt sind i stedet for at tænke på en bestemt øjnfarve...der mener jeg virkelig der burde gøres noget:O)
    men 1000 tak til alle der deltog med gode forslag:O)
    hunde-mennesker er nu da dejlige:O) tihi

• #15   12. aug 2009 Chocolate -sundhed er naturligvis osse vigtigt. Men for at blive avlsgodkendt skal hunden have lidt det hele... Den skal være sund og rask, men den skal OSSE se ud som racen nu engang ser ud ifølge standarden.
    Ellers er der jo ikke meget ide i overhovedet at have en racestandard, for ingen hunde ville jo holde sig til den.

Kommentér på:
uden stamtavle laves om til med ????

Annonce