Avl på Engelsk bulldog. {{forumTopicSubject}}
Inde på markedet er der nu et par annoncer på EB som søger avlpartner. Den ene er er sådan en "haster haster, min tæve er i løb"-annonce. Tavle er ikke påkrævet selv om tæven har tavle.
Den anden annonce er en hanhund, hvor annoncøren gerne vil have en hvalp efter ham.
Det er alt sammen meget sødt, jeg er bare noget uforstående. Så hvit jeg ved er avl på EB ikke bare noget man gør, bla. fordi at EBér ofte kommer til verden via kejsersnit som dels er en riciko for tæven og dels er det ikke just bililgt.
Mon annoncørene har gennemtænkt projektet ret meget og mon de har 12.000kr ligende til et kejsernit?
Har jeg ret i min antagelse eller er avl på EB "a pice of cake"?
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
nov 2007
Følger: 24 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 211 Svar: 641
jeg er helt enig med dig - desværre er der nogen mennesker, der ikke kan finde ud af at tænke dig ordenlig om INDEN de går igang med sådanne "projekter" (hvis jeg kan tillade mig at kalde dem det)..
Nu har jeg også selv en annonce her på hundegalleri, hvor jeg søger en hanhund til min eb'er Bertha.. Jeg selv syntes at annoncen er ganske seriøs - og jeg har både fået seriøse OG useriøse bud.. Jeg har endda fået svinere og trusler fra en ung herre, som var utilfreds over at jeg ikke ville lade hans hund blive parret med Bertha - sagen var bare den, at jeg ikke mente at den opfyldte mine krav!
i mine øjne bør man sætte sig godt og grundigt ind i tingene FØR man tager sådan en beslutning!
Jeg føler at jeg har sat mig så godt ind i sagerne som muligt - men alligevel så lærer jeg næsten noget nyt hver dag..
nov 2007
Jeg 'kender' hende der stiller sin tæve til rådighed (eller dvs hun er på min venneliste her på hg, fordi vi engang fandt ud af hendes tæves mor var søster til min tæves mor, eller sådan noget) - men troede alligevel hun var mere fornuftig end sådan!
nov 2007
Det mener jeg også bestemt vi har gjort! men forhåbenlig får vi lidt mere kritik når vi skal på udstilling med hende igen på lørdag - der skal vi også møde en mulig hanhund :o)
maj 2007
Rimelig ærgeligt at folk ikke tænker sig bedre om.
maj 2007
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 5 Emner: 90 Svar: 1.355
jul 2008
Følger: 77 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.283
Avl på Engelsk bulldog.