{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

Avl på Engelsk bulldog. {{forumTopicSubject}}

Inde på markedet er der nu et par annoncer på EB som søger avlpartner. Den ene er er sådan en "haster haster, min tæve er i løb"-annonce. Tavle er ikke påkrævet selv om tæven har tavle.
Den anden annonce er en hanhund, hvor annoncøren gerne vil have en hvalp efter ham.

Det er alt sammen meget sødt, jeg er bare noget uforstående. Så hvit jeg ved er avl på EB ikke bare noget man gør, bla. fordi at EBér ofte kommer til verden via kejsersnit som dels er en riciko for tæven og dels er det ikke just bililgt.

Mon annoncørene har gennemtænkt projektet ret meget og mon de har 12.000kr ligende til et kejsernit?

Har jeg ret i min antagelse eller er avl på EB "a pice of cake"?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl på Engelsk bulldog.
  • #1   19. aug 2009 Jeg bliver altid trist og jævnt frustreret over uigennemtænkt avl, men her kan tankeløshenden komme til at koste tæven + hvalpe livet....

• #2   19. aug 2009 Anne Julie F:
    jeg er helt enig med dig - desværre er der nogen mennesker, der ikke kan finde ud af at tænke dig ordenlig om INDEN de går igang med sådanne "projekter" (hvis jeg kan tillade mig at kalde dem det)..

Nu har jeg også selv en annonce her på hundegalleri, hvor jeg søger en hanhund til min eb'er Bertha.. Jeg selv syntes at annoncen er ganske seriøs - og jeg har både fået seriøse OG useriøse bud.. Jeg har endda fået svinere og trusler fra en ung herre, som var utilfreds over at jeg ikke ville lade hans hund blive parret med Bertha - sagen var bare den, at jeg ikke mente at den opfyldte mine krav!

i mine øjne bør man sætte sig godt og grundigt ind i tingene FØR man tager sådan en beslutning!

Jeg føler at jeg har sat mig så godt ind i sagerne som muligt - men alligevel så lærer jeg næsten noget nyt hver dag..

• #3   19. aug 2009 hmm.. nu har jeg lige været inde og kigge på de annoncer du snakket om - og hvor blev jeg bare skuffet..

Jeg 'kender' hende der stiller sin tæve til rådighed (eller dvs hun er på min venneliste her på hg, fordi vi engang fandt ud af hendes tæves mor var søster til min tæves mor, eller sådan noget) - men troede alligevel hun var mere fornuftig end sådan!

• #4   19. aug 2009 Debbie W:
    Det mener jeg også bestemt vi har gjort! men forhåbenlig får vi lidt mere kritik når vi skal på udstilling med hende igen på lørdag - der skal vi også møde en mulig hanhund :o)

• #5   19. aug 2009 Jeg tror bare ikke at man kan tjene penge på avl af EB. Insimination, k-snit osv. er svinedyr og desuden mener jeg ikke at EB får særligt store kuld. Men jeg kan tage fejl. Små kuld gør det jo vanskeligt at få overskuld når omkostningerne har været så høje.

Rimelig ærgeligt at folk ikke tænker sig bedre om.

• #6   19. aug 2009 Nej, målet bør bestemt ikke været at tjene penge.

• #7   19. aug 2009 desværre en nogle bare helt ligeglade med at gøre det bedste for racen smiley

• #8   19. aug 2009 Har godt set de annoncer og har selv en EB og kunne aldrik drømme om at parre hende, med mindre det var nøje planlagt og med en nøje udvalgt hanhund, det er ikke bare noget man gør, fordi man syntes det er sødt at få hvalpe eller mangler penge, men desværre er der mange der ikke tænker sig om:((

Kommentér på:
Avl på Engelsk bulldog.

Annonce