{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Hvis han der ha skamavlet får ny ejer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg sad og tænkte på - hvis ejerne til en hanhund (uanset race) med DKK-stamtavle, bevidst har avlet med hanhunden i strid med DKK's regler og dermed er blevet ekskluderet fra DKK
- i tilfælde af at hanhunden bliver solgt, kan den nye ejer så godt bruge hunden til avl i DKK og den viderefølgende specialklub, såfremt den godkender sundhedskrav o.lign? På trods af hundens tidligere "avlshistorie"?

Mvh. Line

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvis han der ha skamavlet får ny ejer?
  • #1   30. aug 2009 (jeg måtte lige spare et "r" væk i overskriften)

• #2   30. aug 2009 Hvis der er nedlagt avlsforbud på hanhunden, kan han ikke længere bruges i avl, ej heller hos en ny ejer.
    evt afkom der er stambogsført i en anden klub, vil heller ikke kunne overføres til DKK.

Hvis der ikke er avlsforbud på hannen, ville den godt kunne bruges i avl under DKK hos en ny ejer, såfremt den i øvrigt opfylder avlsrestriktionerne og ikke har overskredet matadoravlsgrænsen

• #3   30. aug 2009 jeg tror og kun tror jeg er nemlig ikke i dkk men har læst lidt men er også ordblind så kanemt have misforstået noget og måske det hele
    men jeg har læst at hvalpe købt af en der er blevet smidt ud af dkk at hvalpene ikke kan komme i dkk så tror ikke at hvis man køber hund fra nogen der er blevet smidt ud kan hundene ikke komme i dkk

• #5   30. aug 2009 Michelle - nej forbudet følger hunden (og forhenværende ejer)

• #6   30. aug 2009 nej det var ikke det jeg mente=) det her det var mest i forbindelse med dru bøger jeg havde læst og det var det med hvis man købte en hund med dru tavle men at opdretteren var blevet smidt ud af dkk for et eller andet kunne hvalpen ikke flyttes ellers kunne den godt=) og det var dengang min kusine snakkede om sin hund det kan du lige få i pb=)
    og derfor ville jeg gætte lidt at hvs handhunden ikke måtte bruges i dkk ved den ene ejer måtte den vil heller ikke ved den nye. og jeg er selv blevet snot forvirret over hva jeghar skrvet så hvis i andre heller ikke kan hitte hovede eller hale i hvad jeg skriver skal i ikke bleve kede af det for det kan jeg heller ikke selv hehe

• #7   30. aug 2009 Tak for svar smiley

• #9   30. aug 2009 Fætter Karin -ok, så tog jeg fejl, var ellers sikker på det kun galdt hvis der var avlsforbud på hunden:o)

• #10   30. aug 2009 Michelle - hvis du får en dom kan du godt udstationere - men - det var der nok nogen der ville benytte sig af kunne jeg forstille mig :ø-)

• #11   30. aug 2009 Karin -klart. Ganske logisk når man lige gøres opmærksom på det;o)

• #12   30. aug 2009 Jeps

• #13   31. aug 2009 Jeg mener også at der er avlsforbud på en opdrætters hunde(som denne ejer på det tidspunkt hvor der opstår en disciplinær sag) selvom de får ny ejer. ellers er det jo nemt bare at sælge den til anden side og avle via dem. Jeg mener i hvert fald, at sådan er det blevet.

men tror så til gengæld at hvis tidligere ejer så kommer med igen, efter endt straf, så kan denne hanhund igen godt benyttes, hvis reglerne selvfølge overholdes.

Kommentér på:
Hvis han der ha skamavlet får ny ejer?

Annonce