{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

hvorfor vil i avle (uden tavle)? {{forumTopicSubject}}

Hej jeg er meget nysgerrig alle jer der tilbyder jers hund til avl og måske til hvem som helst.

jeg ved godt at hvalpe er meget søde og vi vil alle sammen oplive det.

men kan i måske fortælle om det, er der andre grunde?

hvis det er en blanding eller uden tavle så avler man vel ikke fordi hunden har noget godt at byde på i denne race. temperament, vinkler osv..

ville bare høre fra dem der gøre det, fordi at jeg hele tiden ser annoncer hvor de tilbyder deres hunde og nogle stopper mennesker op på gaden fordi at de skal bare have hvalpe? hvorfor?

P.s siger slet ikke at hunde uden tavle ikke er ligeså go

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor vil i avle (uden tavle)?
  • #1   9. sep 2009 Penge penge penge, og fordi det er hyggeligt med små hvalpe - også dem med tavle.
    hos nogle en hobby.

Jeg giver ikke meget for hvad hunden kan tilbyde racen, det handler i bund og grund om det ovenstående ....

Det er min mening. :-.)

• #3   9. sep 2009 Tine F - Det kommer da an på hvilke hunde vi snakker om.

En "ægte" chi kan hurtigt koste mange penge.

• #4   9. sep 2009 dem der avler med tavle og som hobby, udstiller forældre, og har nogle andre hunde, parer for at få noget bedre end de allerede har. de tjener ikke på det når man har regnet det hele ud, men vil lige sige at jeg kun har efaring med avl ind for små race hvor der ikke kommer så mange hvalpe.

Det virker bare som om at folk kun gøre det for penge (hvis man kan tjene noget på det, som man nogle gang kan), derfor ville jeg høre om dem der har gjort det eller gør det har nogen anden grund end penge.

• #5   9. sep 2009 Hvorfor avles der så på bulldogs?
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=349338
    Fordi man tilfører racen noget godt?

• #8   9. sep 2009 Arrj, jeg ville ellers ikke blande mig - men MÅ bare spørge dig, Michelle, hvordan du vil sikre at der ikke er indavlet?

Med hensyn til folks intentioner med avl uden tavle - det er jo et gæt fra min side, men det ser ikke ud til, der er så mange der vil ytre deres personlige årsager.
    Jeg tror alleroftest det handler om egen lyst til at producere et sæt hvalpe. Min oplevelse er, at det er kvinder, der laver den slags - og tror det ofte har noget med nogle moderfølelser at gøre.

Penge - tjoo, det skal da med garanti også være nogle, for hvem det er intentionen, men set over en kam tror jeg ikke det er hovedårsagen til folks valg.

• #9   9. sep 2009 Jeg tror CH har ret i, at det har noget med moderfølelse at gøre. Men jeg tror også, at en lille gruppe vælger at avle på blandinger for at gøre oprør mod tavleavl..

• #10   9. sep 2009 Lise Ø:
    Ja det er nemlig lige netop derfor smiley
    For heldigvis er det ikke alle bulldogs som er nogle indavlede misforstre (som nogen gerne vil gøre dem til).
    Dog findes der desværre altid rådne kår vis eneste motivation er penge - men det gælder vel inden for alle racer, tavle eller ikke tavle.

• #12   9. sep 2009 det med den franske bulldog havde jeg så ikk lige tænkt på .
    men så når du har en hund med stam tavle så kan du kom så langt tilbage i hundens histori ang sygdomm og hvad hunded giver til havlpene.
    FX: ind for de racer hvor der fek. ikk må være et blåt øje (standard, ikke fordi hunden kan mærke det) hvis jeg nu har en flot hund men ved at dens far næsten altid har givet et blåt øje så ved man at der er stor sandsynlighed for at min hund bærer det og giver videre, sådan kan det også være med sygdomme hunden kan bære det osv.

det jeg vil kom fram til er at jeg måske syns man på en måde ikke tænker på hvad du for ud af denne paring.

• #13   9. sep 2009 Michelle, jeg er enig med dig i, at laver man hvalpe af to forskellige racer, så er det altid udavl - men man kan ikke sikre sig (medmindre man bruger hunde med tavle) at de racerene hunde man bruger ikke selv har en høj indavlskoefficient.

Og JO - jeg kunne sagtens forstå dig :o)

• #14   9. sep 2009 **DKK Snob** m. vundet retsag ;O) ;
    - Jeg så engang en tråd herinde, (eller var det baboom?), hvor en person argumenterede for sit kuld, at det var lavet for at bevise at blandinger var meget bedre hunde end tavlehunde.
    Så på den måde tror jeg at et mindretal avler hundene, med en lille rebel i maven.
    Ikke at jeg selv synes dette, går selv ind for at man bruger tavlerne som et afgørende redskab i sit avlsarbejde.

• #15   9. sep 2009 Jeg forstår heller ikke hvorfor man gider avler på blandinger.. Jeg forstår i det hele taget ikke hvorfor man har lyst til at avle som tæveejer - hold kæft et arbejde! Men jeg er da glad for at der er nogen der gider smiley

• #16   9. sep 2009 fordifordi hundene er så fine og så søde..

og så er der MONEY MONEY MONEY MUST BE FUNNY!- ja så det skal jo lige prøves og det skal gå ud over hunden..

hvad folk bare ikke tænker over når de sætter deres hanhund til avl er at den nok ændre adfrærd osv..
    Og det samme gæder jo for pigerne :O)

• #17   9. sep 2009 DKK snob

Opgør mod tavleavl? Forstår ikke dit spørgsmål? smiley

• #18   9. sep 2009 Hihi, okay, gav heller ingen mening for mig smiley

• Jørgen H
    Jørgen H Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 31
    #19   9. sep 2009 michelle M
    Hvorfor vil du ikke have en hund der er indavlet??

• #20   9. sep 2009 hvorfor få børn uden at være gift??

• #21   9. sep 2009 Penge penge penge. Og det kommer der ikke noget godt ud af prøv bare og se på en fransk bulldog eller en mops de hunde har så mange sygdomme og sjovt nok er de fleste uden tavle som har de sygdomme.....

• #22   9. sep 2009 bla blaa bla alle hunde er lige gode med eller uden tavler, mest dem uden :O)

• #23   9. sep 2009 elsker mine tl hunde hjælpe admin I - ja self.

• #24   9. sep 2009 Måske osse fordi folk ikke har penge til en hund med stamtavle....

• #25   10. sep 2009 Så var de køber godt dum, og self skal du skrive du laver ordenligt gadekryds. hvad solgt du dem for??

• #26   10. sep 2009 det er virkelige gode hjem jeg har solgt til.. kunne ikk finde på bare at kaste dem ud til hvem som helst.. nej ikk konkurence, siger bare at nogle folk er ligeglade med tavle osv !!! det er ligemeget med pris, det kommer ingen ved.. mine hvalpe købere var her 4 gange hver. og så 5 gang da de skulle hentes, har afvist 3 par som jeg ikk følte var egnede til at have en hvalp fra mig.. den ene hvalp er ved far hunden. en på bornholm og en i skanderborg. jeg bor selv i odense.. så virker de ikk rimelig seriøse når de tar den lange vej 5 gange i alt??? eller er det bare mig?????

• #27   10. sep 2009 jeg ville ikke lave det til en diskution.. de var blot en konstatering!! og ligemeget hvor mange indlæg vi sender frem og tilbage bliver vi to aldrig enige.. og jo min kommer selv fra et blandings kuld ergo synes de det var sjovt at se et kuld fra en af deres egne kuld.. så.. men slut herfra.. hav det godt, og smil og vær glad!!!

• #28   10. sep 2009 Jeg kunne forestille mig, at man gjorde det af kærlighed til sin hund, og jeg mener ikke at der er penge af nogen betydning med i spillet. Det kunne jo også være en tilfældighed, det sker jo dog, og jeg har kendt nogle af de dejligste og klogeste blandinger, og mener at der skal være plads til alle. Du kan jo ikke blot gå rundt og elske stamtavlen, det må jo i sidste ende være hunden det drejer sig om. Jeg har ikke meget til overs for de personer der mener at en hund uden stamtavle ikke er værd at elske. De mennesker er der desværre en del af. Prøv at overføre denne tendens til mennesker! skulle en mulat være et ringere menneske, fordi han/hun har en dansk far og en afrikansk mor? smiley

• #29   10. sep 2009 jeg syns ikke man gør det af kærlighed til sin hund, en hund har det ligeså godt om den har fået hvalpe eller ej.

• #30   10. sep 2009 helt rigtig sylvia.

• #31   10. sep 2009 Anni p: jeg vil også mene at det er i sidste ende hunden det drejer sig om, men hvis det er hunden det drejer sig om så er det godt med en tavle du ved meget mere om hunden når du ved hvad der ligger bag ved, hvor den kommer fra.

Du kan jo sagtens have de 2 mest dejlige hunde og pare dem men det betyder da ikke at hvalpen bliver en blanding af de 2, fordi at du ved ikke hvad der ligger bag ved, de 2 dejlige blandings hunde kan da bære på en masse selv om de ikke er syge feks.

lige i det her tilfælde syns jeg måske vi tænker lidt for meget på hvad det er vi selv vil, vi vil have søde hvalpe, hvad med den hvalp der bliver født?
    jeg siger ikke at blandinger altid har en øjensygdom eller noget men du tager da en større sjanse når du ikke ved hvad det er du har.

Kommentér på:
hvorfor vil i avle (uden tavle)?

Annonce