{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.498 visninger | Oprettet:

Hjælp svag hvalp {{forumTopicSubject}}

hej alle... Jeg fik i lørdags et kuld hvalpe, hvor moderen aflivede 2 og resten har hun passet til iq. Jeg har så nu det problem at i morges da jeg stod op lå der en hvalp som var meget kold på gulvet helt alene og slap, men hun er stadig i live, jeg giver hende lidt mælkeerstatning men hun sutter slet ikke selv, og så ligger hun under mit tøj på mit bare skind for at blive varm, hvad kan jeg ellers gøre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp svag hvalp
  • #1   21. sep 2009 Desværre ikke ret meget, det er naturens gang og har din tæve afvist den er det fordi der ikke er noget ved hvalpen "der kalder på tæven", dermed sagt, der er et eller andet galt med hvalpen. Du bør få dyrlægen til at aflive den. Held og lykke med resten af kuldet.

• #2   21. sep 2009 jeg ville heller aldrig lade moderen være alene i længere tid med hvalpe... netop hvis en sku falde over kanten. du ved jo ik om det er et uheld, eller moderen har "lagt den af vejen"...

• #3   21. sep 2009 tag moderen med ud for sig selv og læg den lile hvalp til patterne når der ikke er andre og det skal være inden de andre spiser - så render mælken næsten af sig selv.
    Prøv og se om hun ikke vil tage den igen

• #4   21. sep 2009 Du må IKKE lade den tæve være alene med de hvalpe, og da slet ikke når hun har alivet et par af dem, så vær omkring hende og sov ved siden af kassen så du kan hjælpe hvis der bliver brug for det.....

• #5   21. sep 2009 man må aldig lade en tæve og hvalpe være selv til at starte med min tæve venter hvalpe en af dagene og jeg sover i stuen og føde kassen står i køkknet og sådan gjord jeg også sidst og jeg sover de første 14 dage i stuen så jeg er ved tæven og hvalpene vis der skulle blive brug for mig

• #7   21. sep 2009 Hej igen.. Tak for alle jeres svar..

Jeg har nu haft hende til at ligge ved mig og har masseret godt igennem, og "tvangs" fodret hende lidt af gangen x mange siden i morges, og har lige givet hende et måltid hvor hun selv har spist godt, og nu ligger hun ved en flaske med varm vand og holder sig varm, og hun virker mere frisk, så håber det hjælper...

• #8   21. sep 2009 Annemarie : det skal nok lykkes for dig at holde den i live når du både varmer og giver erstatning... min tæve tog heller ikke den ene hvalp de 4 første dage men lige så snart den var stærk nok begyndte han at sutte ved sin mor og han klaret sig og er idag en fræk hanhhund.. held og lykke

• #9   21. sep 2009 En grise lampe vil være en rigtig god ide, læg et termometer i bunden af kassen så du hele tiden har styr på hvor mange grader der er i kassen...

• #10   22. sep 2009 hej igen.. eller rettere, godmorgen...

Har i nat været oppe x mange og tilset hvalpene, hende der var svag igår er idag en aktiv lille klump som har sovet ved siden af min seng i en varm kasse;-) så tusind tak for hjælpen alle sammen...

Idag har jeg så bare et nyt plejebarn, en lille han, og forstår det ikke, for når jeg har været oppe i nat har han lagt sammen med resten af flokken ved mor, men imorges lå han alene... Så må jo lige prøve at redde ham også... Men der er mere liv i ham allerede end der var i hende igår, så han skal nok komme sig håber jeg...

• #11   23. sep 2009 En tæve kan alive sine hvalpe pga stres, tit er en tæve forvirret over at der pludselig ligger nogle små klumber der piper og gør hende forvirret.
    De ved tit ikke hvordan de skal opfører sig, men heldigvis i de fleste tilfælde går det over og de bliver gode mødre......

Kommentér på:
Hjælp svag hvalp

Annonce