Stort kuld med en meget lille hvalp. Hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Min hund Malou har lige fået hvalpe her igår.. Hun er en cavalier king charles spaniel og har fået et kuld på 9 hvalpe
8 af dem er rigtig fine og vokser allerede:)
Den sidste 9. hvalp er meget lille og siger ikke så meget som de andre. Den ligger for det meste stille men hvis man tager den op spjætter den:I
Den er meget svær at få til at spise og vi er bange for den ikke har så lang tid igen.. Den var til dyrlæge igår og fik noget stimolerende og det virkede men den er stadig ret svag.. Vi prøver nu at give den lunket vand med honning da vi har læst på nettet at det skulle virke:)
Har i prøvet noget lignende? Vi vil virkelig gerne redde den lille stakkels hvalp
- Tak på forhånd
jul 2009
Følger: 26 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 84 Svar: 3.790
Jeg ville nok lade en af de større hvalpe suge mælken til (lad en stor hvalp patte lidt hos tæven), tag den store hvalp væk og læg den lille til patten. Hold fast i den lille, indtil den får ordentligt fat, og sørg for at de store hvalpe ikke skubber den lille væk. Hvis hvalpen ellers er sund og rask, burde det kunne hjælpe den igang. Men I skal selvfølgelig gøre det mange gange om dagen og i flere dage, indtil den kan selv.
Man kan selvfølgelig også vælge at give den flaske, men det er mere besværligt, og tævens mælk er bedre for hvalpen.
Sørg også for at hvalpen er varm nok, hvis den har det for koldt, hjælper det hele ikke noget.
Held og lykke med det.
maj 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 22
Malou har så meget mælk i patterne så vi trykker lidt mælk frem og lægger hvalpen til. Vi er nu bange for at hvalpen er syg og ikke kan klare sig når den næsten er halv størrelse af de andre.. :I
Den fik endelig fat ved patten og faldt i søvn i mellemtiden
Kom meget gerne med flere råd til at redde den lille hvalp
maj 2011
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Andre opdrætter fortalte mig, at de havde haft hvalpe på 90 g der har overlevet på modermælkserstatning i starten, de sondemadede de meget små hvalpe. Man kan også give dem flaske eller mad på sprøjte, men så skal man passe på at de ikke får det i den gale hals.
I kan købe modermælkserstatning til hvalpe hos dyrlægen, det ville jeg klart gøre frem for noget hjemmelavet vand med honning, der er simpelthen ikke den rette næring i. Dyrlægen kan hjælpe jer med, hvor meget hvalpen skal have.
aug 2010
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 150
mar 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 6 Emner: 74 Svar: 2.502
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 618
maj 2011
Vi tager til dyrelægen igen imorgen
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.224
Og så varme, varme, varme.
maj 2011
Jeg slipper gudskelov for at komme op i nat. Min far skal op og lægge ham til klokken 12 og 02 og min mor skal 04 og 06
Her på billedet kan i jo se hvor lille han er.. Det er ikke det bedste billed men han er den lille bleinheim:) ( Den lyse )
Stort kuld med en meget lille hvalp. Hjælp!