{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Stort kuld med en meget lille hvalp. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Min hund Malou har lige fået hvalpe her igår.. Hun er en cavalier king charles spaniel og har fået et kuld på 9 hvalpe smiley

8 af dem er rigtig fine og vokser allerede:)
Den sidste 9. hvalp er meget lille og siger ikke så meget som de andre. Den ligger for det meste stille men hvis man tager den op spjætter den:I

Den er meget svær at få til at spise og vi er bange for den ikke har så lang tid igen.. Den var til dyrlæge igår og fik noget stimolerende og det virkede men den er stadig ret svag.. Vi prøver nu at give den lunket vand med honning da vi har læst på nettet at det skulle virke:)

Har i prøvet noget lignende? Vi vil virkelig gerne redde den lille stakkels hvalp

- Tak på forhånd

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stort kuld med en meget lille hvalp. Hjælp!
  • #1   4. okt 2013 Tillykke med hvalpene.
    Jeg ville nok lade en af de større hvalpe suge mælken til (lad en stor hvalp patte lidt hos tæven), tag den store hvalp væk og læg den lille til patten. Hold fast i den lille, indtil den får ordentligt fat, og sørg for at de store hvalpe ikke skubber den lille væk. Hvis hvalpen ellers er sund og rask, burde det kunne hjælpe den igang. Men I skal selvfølgelig gøre det mange gange om dagen og i flere dage, indtil den kan selv.
    Man kan selvfølgelig også vælge at give den flaske, men det er mere besværligt, og tævens mælk er bedre for hvalpen.
    Sørg også for at hvalpen er varm nok, hvis den har det for koldt, hjælper det hele ikke noget.
    Held og lykke med det.

• #2   4. okt 2013 Tak for hjælpen:-)
    Malou har så meget mælk i patterne så vi trykker lidt mælk frem og lægger hvalpen til. Vi er nu bange for at hvalpen er syg og ikke kan klare sig når den næsten er halv størrelse af de andre.. :I
    Den fik endelig fat ved patten og faldt i søvn i mellemtiden smiley
    Kom meget gerne med flere råd til at redde den lille hvalp

• #3   4. okt 2013 Vi har lige vejet ham og han vejer 99 gram. Vi tog og sammenlignede med en af de andre som 200 gram..

• #6   4. okt 2013 Jeg fik tre små hvalpe her i foråret, den mindste vejede 145 g, den klarede sig må egne præmisser, men den fik de bedste patter hver gang og vi sørgede for at holde den og dens søskende rigtig godt varm hele døgnet.

Andre opdrætter fortalte mig, at de havde haft hvalpe på 90 g der har overlevet på modermælkserstatning i starten, de sondemadede de meget små hvalpe. Man kan også give dem flaske eller mad på sprøjte, men så skal man passe på at de ikke får det i den gale hals.

I kan købe modermælkserstatning til hvalpe hos dyrlægen, det ville jeg klart gøre frem for noget hjemmelavet vand med honning, der er simpelthen ikke den rette næring i. Dyrlægen kan hjælpe jer med, hvor meget hvalpen skal have.

• #7   4. okt 2013 Mine vejede også 200 g og fik en på 90 g den var bare for svag til at leve længere end 3 timer

• #8   4. okt 2013 En af mine hanner lavede engang en hvalp på 87 gram, hvor de andre vejede helt op til 190 gram (ud af et kuld på 6). Den fik ekstra tilskud fra dyrlægen men overlevede ved at gøre som ejerne gjorde ligesom andre råder dig til. Den var konsekvent et par dage bagud med udviklingen, men den overlevede og har det idag helt fint. Det kræver hårdt arbejde, men tror bestemt at det er kræfterne værd.

• #9   4. okt 2013 Du kan kun gøre det at du ligger ham til ofte også om natten eller supplere med sutteflaske, men nogen gange så går det ikke alligevel. Min chihuahua dreng er fra et kuld på 7 stk. Den ene tæve døde efter knap 1 døgn

• #10   4. okt 2013 Mange tak for alle de herlige svar! Vi gør alt for at kunne hjælpe den lille hvalp smiley
    Vi tager til dyrelægen igen imorgen smiley

• #11   4. okt 2013 I skal veje flere gange i døgnet og han må ikke tabe sig. Jeg ville lægge ham til hver anden time indtil i morgen, kun ved de gode dievorter og så tilbyde sukkervand indtil i morgen, hvor I skal have fat i noget ordentligt modermælkserstatning til hvalpen. Jeg tror ikke på at han kan klare sig igennem uden tilskud.
    Og så varme, varme, varme.

• #12   4. okt 2013 Jeps smiley
    Jeg slipper gudskelov for at komme op i nat. Min far skal op og lægge ham til klokken 12 og 02 og min mor skal 04 og 06 smiley

Her på billedet kan i jo se hvor lille han er.. Det er ikke det bedste billed men han er den lille bleinheim:) ( Den lyse )

profilbillede
Kommentér på:
Stort kuld med en meget lille hvalp. Hjælp!

Annonce