{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insemination
  • #1   23. sep 2009 Her kan du læse en masse om hvordan og hvorledes

    http://canicold.dk/


  • #2   23. sep 2009 mange tak for links

  • #3   23. sep 2009 Vi har fået frostsæd fra dk via canicold. Visse dyrlæger i udlandet er noget langsomme i optrækket så sørg for at være i kanon god tid. Så overvej i god tid om du vil ha alm. inseminering eller kirugisk inseminering. Vi fik Kir. og fik 11 levende hvalpe men ikke alle er så heldige jo ..

  • #4   23. sep 2009 Birgitte fra Cani cold, er den eneste dyrlæge i dk som udføre insemination med frostsæd - så vidt jeg ved. Så tag kontakt til hende - vi har absolut super erfaring med hende.

    Har aldrig helt forstået det med kirugisk, for ved alm insemination, lægges sæden da også helt op i livmoderen.


  • #5   23. sep 2009 Platugler: Ved almindelig insemination lægges sæden op i bunden af skeden og ikke i livmoderen.

    Livmoderhalsen hos hunde er svær at komme igennem og derfor kræver det specialudstyr at gøre det, men ved insemination med frostsæd er det nødvendigt at sæden lægges i livmoderen, fordi sæden lever i kort tid.

    Og ofte kan det derfor være lettest at åbne op så man ved præcist hvor man lægger sæden.

    Generelt er der dog oftest ingen problemer med at få kølesæd hjem fra udlandet og der kan man inseminere på normal vis.

    Jeg har flere gange fået hjem og blot fået det fragtet med en fragtfirma (DHL), det tager ca. 1 døgn og det kan sæden fint holde til.

    Kasia er lige nu drægtig efter insemination med sæd sendt fra Holland.


  • #6   23. sep 2009 Juelsgaard: Birgitte, som ejer Cani Cold og som vi bruger, har ingen problemer med at ligge sæden helt op i livmoderen. Jeg spurgte hendes kollega, som har købt hvalp hos mig, om grunden til kirugisk insemination - hun sagde at det reelt ikke var den store grund, med mindre der var tale om en stor race, hvor man frygtede at det var en lang livmoder og at man derfor ville få et større udbytte ved at ligge sæden helt oppe vil æggeledernes udmunding, hvilket kan gøres kirugisk.
    vi har også fået lagt frostsæd op, i Norge og de havde heller ingen problemer med at komme op i livmoderen.


  • #7   23. sep 2009 juelsgaard har sendt dig en pb

  • #8   24. sep 2009 Ved alm insemination, altså med fersk sæd, bliver det lagt ind i skeden. Men ved frostsæd bliver det lagt helt op i livmoren, og kan man ikke komme igennem livmorhalsen, lægges der et lille snit i livmoren, og fører det den vej ind.

    Man skal bare forberede sig på, at det er ret dyrt, da man skal betale for leje af "container", som sæden skal være i, der holder den frossen, og alle andre omkostninger vedr sæden.


  • #9   24. sep 2009 Kan man så se hvilke hunde der tilbyder frostsæd? Feks hvilke brugsschæfere er på lager eller hvordan gør man lige det?

  • #10   24. sep 2009 Winther- det er nok smartere at finde lige den han man ønsker at bruge og så spørge ham om de sender frostsæd i stedet for at se hvad der evt er " på lager " og på en lidt tilfældig han.. Ingen gider jo double op på sine fejl på sin hund, så bedst at finde drømmehannen og tage den derfra

  • #11   24. sep 2009 Platugler : Mærkelig info fra Canicold da jeg skulle inseminerer fortæller hun mig at der er en meget større chance for at tæven blir ddrægtig ved kir.inseminering end ved almindelig fordi den blir lagt op helt op i livmoderen. Hun sagde også hun ikke kunne lægge sæden helt op ved alm. inseminering. HMmm

  • #12   24. sep 2009 Tenna: der har sikkert været helt specielle grunde til at Birgitte mente at det var det bedste ved netop din hund - ved vores tæve, havde hund på ingen måder problemer med at ligge det helt op i livmoderen. Der var enda så meget sæd, at man kunne se på skærmen at det løb ud af livmoderen igen - så der har været pænt fyldt op.
    ved vores tæve var der aldrig tale om kirugisk indgreb - hun fortalte om ulvehunde, hvor de gjorde det. Måske det også kommer an på sædens livskraft - jeg ved det ikke.
    'Vil lige sige at det var birgittes kollega som udtalte det til mig og ikke birgitte selv


  • #13   25. sep 2009 nu er frossen sæd jo ikke noget der bare lige sådan erpå lager f.esk i DK, man skal kontakte hanhunde ejeren på den hanhund man ønsker at bruge i udlandet, og så selv ansøge om at få sæd hjem.

  • #14   25. sep 2009 Hos vores race, står det oftest på hanhundens hjemmeside, hvis det er muligt at få køle og/eller frostsæd efter ham.
    Hvis det er en afdød han af høj kvalitet, så skal man oftets kende en som kender en og så også have et navn indenfor racen, for at få lov til at købe.


Kommentér på:
Insemination

Annonce