{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Insemination
  • #3   14. okt 2018 I forhold til at føde betyder det ikke noget.
    Men er enig med Trine.
    Men hvis det er sæd fra en hund meget langt borte, for eksempel USA, Canada mm, så kan jeg ikke se noget forkert i det


  • #4   14. okt 2018 Det er fordi hanhunden skal et smut nordpå og nok ikke er i stand til at parre tæven den dag, tæven er klar til det smiley

    Det, jeg var interesseret i at høre var, om det er en dum ide, når tæven ikke har haft kuld før ? I min verden ville det være bedst, om hun blev parret - men det kan jo godt være, at jeg tager fejl ?

    Og det ser det ud som om jeg gør - så tak for svar smiley


  • #5   14. okt 2018 Man kommer lidt i karambolage med DKKs etiske anbefalinger for avl, hvis man inseminerer en tæve, der ikke er parret naturligt før.
    Anbefalingerne er sådan, for at man ikke anvender hunde, som ikke kan formere sig uden hjælp, i avlen. Og det ved man jo ikke om hun kan, hvis man ikke forsøger at parre først.


  • #6   14. okt 2018 Malene -

    Det lyder spøjst at DKK blander sig i det, når man tænker på hvad de tillader i deres forening smiley
    Men tak for svaret - det er naturligvis værd at tage med.


  • #8   14. okt 2018 Puha, det lyder ret besværligt - hvis det var mig, der var tæveejer, tror jeg bare jeg startede bilen smiley

  • #9   14. okt 2018 altså jeg har kun erfaring fra køer smiley og der er det mere reglen end undtagelsen at de bliver insiminetet. smiley

  • #11   14. okt 2018 Det har vi gjort flere gange. Med en meget begrænset genpulje, har vi valgt den han vi mente var den mest optimale til netop den tæve. Dette har indebåret inseminering. Jeg laver ikke en parring hvor jeg vælger den bedst egnede han som er indenfor rækkevidde. Mine tæver har alle født uden hjælp og er parret naturligt efterfølgende.

  • #12   14. okt 2018 Jeg er lidt i tvivl om spørgsmålet.
    Spørger du om det er et genetisk problem? Eller spørger du om det er et problem for tævens "moderlige" instinkter?


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #13   14. okt 2018 Har haft hvalpe på 3 tæver, ingen er parret naturligt - ingen problemer haft ift. fødsel, kuldstørrelse etc.

  • #16   15. okt 2018 Jeg ville som udgangspunkt ikke gøre det. Der er snart så mange racer som ikke jkan parre naturligt og hvor man faktisk kun inseminerer.. Det er dælme sørgeligt.
    For mig er det et must at både han og tæve kan finde ud af at parre naturligt, og at de begge har vist dette.

    Der findes da undtagelser, men det skal godt nok være velovervejet og ikke bare fordi...


  • #19   15. okt 2018 #KH
    For nogen racer er insemination mere brugt end naturlig parring.
    For nogen er insemination blevet "bekvemt"
    - så er man fri for overnatninger, fri forlange køreture, fri for at aflyse diverse, fri for at lave ret meget om på hverdagen m.m - jeg er ikke fan og synes jeg hører om flere og flere der vælger den "bekvemme" løsning.


  • #21   15. okt 2018 Hold da op en masse kommentarer der er kommet - tak for dem smiley

    Jeg har det personligt på den måde, at jeg ville foretrække at han og tæve HAR parret inden, altså naturligt.
    Var det mig, ville jeg køre efter hannen - men det er jo bare den måde jeg har det på.

    Racen der er i spil her, er malinois (surpriiiise smiley ) og den er jo ikke kendt for hverken parrings- eller fødselsproblemer .. men .. ja, jeg er sq nok bare lidt gammeldags smiley


  • #23   15. okt 2018 Hvis det er en race, hvor der normalt ikke er problemer, og en linje, hvor gode naturlige parringer er normen, ville jeg ikke være nervøs for det, selv om jeg da også foretrækker naturlige parringer.

  • #24   16. okt 2018 Hvis der ikke er historik for at tæve ikke kan parre naturligt i linjerne eller racen, så ville jeg gøre det. Den rigtige kombi er for mig vigtig, og nu har jeg en race der ikke har problemer med parring, så derfor er jeg ikke bekymret. Var det sheltie jeg havde så havde svaret været et andet.

  • #25   16. okt 2018 Det er der ikke - linierne er som sagt fine og mallerne har ingen problemer med at hverken parre eller føde. Tak igen for alle svarene smiley

  • #26   16. okt 2018 Og lige ud af nysgerrighed - har sheltie problemer i den retning ?

  • #27   16. okt 2018 Ja hvis linjerne er fine, så ville jeg uden tvivl gøre det! Det har jeg faktisk lige gjort (eller skal på fredag forhåbentlig). Jeg har ingen skrupler, hvis jeg kender linjerne godt. Det vigtigste er at kombinationen er god!
    Og ja - sheltierne er kendt for at være svære at parre, desværre. Det er der en del racer der efterhånden er.


Kommentér på:
Insemination

Annonce