Kender i den følelse Kender i den følelse
Jeg mistede jo min dejlige Funky i oktober har stadig det største hul i maven over det, og mit hjerte er stadig knust.. men det er ligesom der er blevet mere plads til Kapow nu, og jeg tog mig selv i at kalde ham "drømmehund" den anden dag, det kaldte jeg ellers kun Funk.
Så får jeg en blanding af ondt i maven over det over for hende , men også en stor glæde over at opdage at han jo faktisk får lov at fylde nu. Glæde over jeg måske ser ham mere for hvem han er nu.
Det kommer altid bag på mig når jeg mister mine hunde at den der er tilbage vokser mentalt på mig, idet den får lov at fylde og være..
Derfor overvejer jeg at gøre det anderledes denne gang, da jeg jo har en bedre halvdel der også har hund. Jeg overvejer om jeg skal vente med at få ny hund før han er væk (engang om 1000 år) . Alle de andre gange har jeg købt hund før den gamle er væk, men.. ja.
Hvilke tanker gør i jer om den slags ?
Ser man først rigtig nr 2 når nr 1 falder fra?
I får lige et billede af den dejlige dreng
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 287 Svar: 8.268
Jeg mistede Rosa meget pludseligt (6 år gammel) i 20 sep 2021, og det er faktisk først indenfor det sidste år, at jeg stille og roligt er begyndt at lande i det.
Jeg synes ikke det har gjort den store forskel i forhold til de andre hunde, måske Lucky er kommet lidt mere frem og med i forhold til træning, fordi jeg pludselig manglede en at tage med, han gider kun få ting, faktisk helst bare fitness, men han har nok fået flere muligheder, som han ellers ikke havde fået, fordi jeg havde taget Rosa med.
Nu skete det så for nogle uger siden, at Lucky fik et anfald af en art. Jeg er ret sikker på at det var en forbigående blodprop, men vi ved det ikke med sikkerhed, men alt peger den vej synes jeg. Han har det okay, men jeg kan godt mærke at det går den vej og at han ikke lever evigt, selvom han havde lovet det.
Og nu står jeg så her, og har det så svært med at Teemo skal være alene, og at jeg mister den sidste del af min duo, og at der kommer et kæmpe tomt hul, fra både Lucky og alle de ting han overtog fra Rosa.
Jeg kommer ikke til at købe hvalp inden han ikke er her mere, for det vil jeg ikke byde ham, og tidspunktet er heller ikke optimalt lige nu.
Men jeg ved simpelthen ikke om jeg skal få en nr 2 når dagen kommer, eller om jeg først skal have ny når Teemo ikke er mere, om MANGE år.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.619
De bliver til dejlige minder og de bor stadig i mit hjerte - hver og en
Jeg har haft en hund der var en 'once-in-a-lifetime'. Jeg har aldrig oplevet at have sådan et bånd med en hund som jeg havde med ham. Hverken før eller siden. Det var simpelthen 'klik' det sekund vi så hinanden. Men det er ikke fordi han fylder mere i mine minder nu end nogen af de andre gør. Og jeg føler heller ikke at jeg forråder ham ved at sige at med min Penny kommer det rigtig rigtig tæt på samme slags bånd som jeg havde med Stormy. Jeg tror sådan set ikke at Stormy ville have noget imod at være 3 soulmates istedet for 2
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 107 Svar: 6.381
Vores unge My er en pain in the ass, og måske nok et impulskøb. Meeeen synes godt nok hun er begyndt at vokse på mig. Hun har nemlig også en helt speciel personlighed, og jeg glæder mig til at hun bliver 3,5 år og tilnærmelsesvis mentalt voksen.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.025
nov 2024
Følger: 15 Følgere: 42 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 542
sep 2020
Følgere: 30 Emner: 48 Svar: 926
Har ofte tænkt, at 6 hunde er for mange, når man skal tilfredse den enkeltes behov og det ville være fornuftigt, at finde et hjem til to af dem, men når jeg så kigger dem i øjnene enkeltvis, så kan jeg finde i 100vis af undskyldninger for, hvorfor det ikke lige skal være den eller den og lige pludselig, har jeg været flokken rundt og ingen af dem kunne undværes
Her er det ikke den samme der kommer med hver gang, en kan have et træningsforløb i et eller andet (har alle haft og flere mere end et) Til en dags arrangementer kommer de med på skift selvfølgelig afstemt med hvem, der er til hvilken aktivitet
Coco bliver 12 år til september og hun har klart trukket seniorkortet og hvad der medfølger sådan et kort
(Gik ged i billedet)
apr 2015
Følgere: 2 Svar: 265
- 1 uge efter "nok aldrig"
- atter en uges tid - kunne også lige se om der var en hvalp som jeg kunne passe til mig
- ups hvor heldig der var lige den helt rigtige.
10 år efter blev den også den bedste hund jeg har haft
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.025
Kender i den følelse