854 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Beroligende kosttilskud Beroligende kosttilskud

Så er det i morgen at Dorit skal have taget en blodprøve, og se om der er noget fysisk galt med hende. Jeg har vendt hendes “symptomer” med opdrætter, som synes det lyder mest hen ad demens. Hverken hendes mor eller mormor har døjet med det, men opdrætter har haft en labrador der blev gak på sine gamle dage.

Uanset hvad det er, så er hendes største udfordring pt at hun ængstelig. Det sker både i løbet af dagen, men i særdeleshed om aftenen.

Så opdrætter foreslog et beroligende kosttilskud. Det eneste jeg har erfaring med er flydende Kalm, og det gav min tidligere hunde sprøjteskid smiley Så umiddelbart vil det ikke stå øverst på listen.

Så hvad skal jeg give hende? Helst noget som kan drysses/hældes over maden, eller bløde chews, som jeg kan camouflere i hendes mad. Og helst noget som ikke skal gives i gigantiske doser. Nå ja, og så skal det helst virke smiley

Nogle bud?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beroligende kosttilskud
  • C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

Følgere: 19 Emner: 1 Svar: 97
    #1   17. jun Relaxo - scan vet smiley

• #2   17. jun Spørg dyrlægen så du ikke kommer til at give noget som giver et skævt resultat i blodprøverne.
    Nogle tilskud kan påvirke lever/nyrefunktion/stofskifte etc. så vil blodprøverne være upålidelige.

• #3   17. jun CB, er det noget du selv har erfaring med med?

Sanne, hun skal først på det, hvis blodprøven viser at hun fysisk er ok.

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#4   17. jun Ja smiley
    Vi brugte KALM før, men generelt synes det at have en bedre virkning (Relaxo).

Vi bruger det særligt ved nye hunde der skal falde til - og de hunde der stresser meget i de omgivelser de nu skal være i.

• #5   17. jun Og ingen sprøjteskid?

• C.      B
    C. B Tilmeldt:
    aug 2024

#6   17. jun Nej - og vi snakker rigtig rigtig rigtig mange forskellige hunde. Ingen dårlig mave ved nogle.
    Og heller ikke dem med sarte maver.

Så kan kun give produktet en klar anbefaling.

• #7   17. jun Perfekt, tak! Det må være den vi starter med og ser om det kan hjælpe hende lidt smiley

• #8   17. jun Krydser fingre for Dorit i morgen smiley

• #9   17. jun Tak Lise-Lotte smiley

• #10   17. jun Jeg føler med dig, Emmily er også lettere dement, hun er ikke bange eller noget, men sommetider står hun og kigger forvirret, som om hun ikke kan finde Sia og mig, når vi går tur på sportspladsen (jeg bor I en gammel lærerbolig). Men jeg er jo obs på hende, så når det sker, går Sia og jeg bare tilbage til Emmily, og så er alt godt igen smiley

• #11   17. jun Alternativt kan du overveje CBD-dråber eller kapsler, nogle hunde reagerer godt på det, andre hunde slet ikke. Min veninde overtog en meget nervøs hund og da det viste sig, at nervøsiteten ikke aftog efter nogle uger i de nye roligere omgivelser, så forsøgte hun med CBD, det tog toppen af nervøsiteten, så der kunne arbejdes med problemet.

• #12   18. jun Kirsten, CBD tør jeg ikke bruge. Det er stadig ureguleret, og op hvis der er THC i, ophobes det i kroppen smiley Min moster fik udsat en operation fordi hun havde et tårnhøjt THC-niveau i blodet efter CBD-dråber smiley

Jeg vil ikke dope hende, bare hjælpe hende til at være mindre ængstelig smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 125 Emner: 30 Svar: 3.941
    #13   18. jun Jeg krydser fingre for Dorit i dag smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 199
    #14   18. jun En af adfærdsdamerne ude på Nordre anbefalede mig Aptus Relax, jeg har ikke prøvet det endnu.

Jeg ved ikke hvordan det ser ud med Xylkene (er det ikke det det hedder?) nu til dag, det var ret effektivt på Viktoria.

Kalm tabletterne slog også Linus' mave helt ud.

Krydser også fingre smiley

• #15   18. jun pøj pøj i dag. håber I får det bedste håb for fremtiden ..

• #16   18. jun Åh, håber det går fint med hende i dag! smiley

For nu at blive helt oldschool, hvad så med et DAP-halsbånd og/eller DAP til stikkontakten? Så er du ihvertfald sikker på, at der hverken bliver tynd mave eller påvirkning af lever/nyrer. Og på nogle virker det jo supergodt smiley

• #17   18. jun Jeg har bestilt Relaxo, og dyrlægen sagde at det var ok uanset hvad blodprøverne måtte vise. Vi får svar i morgen eller fredag.

Dorit var HELT psyko over at få taget den blodprøve. Hun havde fået Tessie, og var sådan set ok rolig indtil hun fik barberet forbenet. Så gik hun HELT i loco, og ville virkelig dræbe dyrlægen. Jeg måtte stå med mit hoved/min skulder imellem Dorits tænder og dyrlægens hoved, imens Dorit hvæsede, spruttede og viste tænder. Sikke et cirkus! Og fordi der var så meget drama, var det lidt noget rod med nål ind og nål ud, så det lignede et blodbad smiley

Men alle overlevede - også dyrlægen smiley

• #18   19. jun Anne godt alle overlevede smiley

Er det ny adfærd, eller har hun altid været hus i sådanne situationer?

• #19   19. jun Sådan har hun altid været. Af samme grund har hun faktisk en mundkurv, men jeg havde bare slet ikke tænkt over at få den med i går.

Racen er generelt lidt hurtig på aftrækkeren, og har lidt rigeligt temperament, så det er ikke unormalt for dem at have den adfærd smiley

• #20   19. jun Anne helt fint. Det var mere om det var en pludselig adfærdsændring. Det er det så heldigvis ikke.
    Ja jeg kender Corgierne. Kender en dygtig opdrætter, og har klargjort nogle stykker til udstilling. Negleklip er ikke det fedeste Hahaha

• #21   19. jun Nå, blodprøverne er helt som de skal være. Det eneste tal der er lidt skævt, er hendes stofskifte, men det vidste vi jo godt.

Så det er nok hendes lille hjerne, der er ved at blive gammel smiley

• #22   19. jun sagde dyrlægen noget til de symptomer du har beskrevet herinde ..

• #23   19. jun Hanne, han mener at det er demens.

Min dyrlæge er min dyrlæge, fordi jeg stoler på ham, og fordi han altid tror mig, når jeg siger at noget er galt. Han er empatisk og meget, meget grundig. Vi havde en lang snak om hendes adfærd, og blodprøven var for at udelukke noget fysisk. Vi talte om “rigtig” medicin, men det er simpelthen ikke en mulighed - der er for mange potentielle bivirkninger.

Jeg har talt med opdrætter igen i dag, og hun forstår heldigvis mit valg. Det er vigtigt for mig at hun gør det, for jeg stoler virkelig meget på hendes dømmekraft. Og hun dømmer mig ikke for at sige, at hvis ikke jeg finder noget kosttilskud, der kan hjælpe Dorit til at finde ro og være tryg, så skal hun herfra med sit ego og sin værdighed i behold smiley

Og lige nu er der tikket en besked ind om, at Dorits kuldsøster er taget over regnbuen i dag smiley

Kommentér på:
Beroligende kosttilskud

Annonce