{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Golden retriver og DDH {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en golden retriver, som har stamtavle hos DDH. Vi har snakket lidt om at få hvalpe på hende, og har derfor kigget lidt på deres hjemmeside, men jeg synes ikke at der står ret meget, og jeg kan ingen golden finden på listen med hanhunde til avl. Så derfor håber jeg at I måske kan hjælpe mig lidt med mine spørgsmål. Det er vores første fælles hund, og for os begge den første med stamtavle (vi går begge meget op i avl, jeg med heste/ponyer og min mand med køer)

Hvad skal der til for at vi kan få tavle på hendes hvalpe?
Hvor skal vi søge for at finde en hanhund der kan bruges til avl i DDH?

Jeg håber meget på nogle søde mennesker der vil hjælpe os lidt på vej, da vi er ret lost

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golden retriver og DDH
  • #1   28. dec 2009 Jeg ved ikke, hvad der skal til for at få tavle på hos DDH - men jeg ved, at der ihvertfald skal laves nogle sundhedstjek for at det kan forsvares rent etisk at få hvalpe på en golden.

Jeg ville gå frem efter DKK's restriktioner. Er de opfyldt, så har I uden tvivl opnået ret til at få stambogsført hunden i DDH. Og sikkert også lidt til.

http://dansk-kennel-klub.dk/0/493

• #2   28. dec 2009 Hvad ligger de i prismæssigt de sundhedstjek (det er jo rart at vide hvor meget vi skal have sparet sammen)

• #3   28. dec 2009 Jeg er faktisk ikke klar over, hvad en øjenlysning står i, men en HD-fotografering koster vel omtrent 1500 kr. vil jeg tro.

Nogle af retrieverfolket har nok et bud på øjenlysningen, vil jeg tro ;o)

Det, der nok bliver svært for jer er at finde en han, hvor disse ting også er gjort.
    Jeg håber, det vil lykkes for jer :o)

• #4   28. dec 2009 her er et par link måske de kan bruges?

(link fjernet)

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7997&ShowType=&CommentPAGE=1&editcomments=

• #5   28. dec 2009 Det er det jeg nok frygter, det med at finde en han. Og vores eneste mulighed er DDH?

• #6   28. dec 2009 (link fjernet)

DDH's avlsrestriktioner på Golden..

Der er ikke øjenlysning med. Det er rigtig ærgerligt for racen, synes jeg.

• #7   28. dec 2009 Jeg ved ikke, om man kan overflytte til en af de andre kennelklubber. Jeg ved ikke præcis, hvem der har overflytningsaftale med DDH.

Du kan ikke flytte til DKK, og jeg tror heller ikke du kan flytte til DRU - ikke uden avlsforbud, ihvertfald.

Det kan være at DDH godkender hunde med andre tavler, så du har et større spektrum af hanhunde at vælge imellem.

• #8   28. dec 2009 Etisk ville det være forkert at avle på andet end en hund, som er HD- og AD fotograferet med super resultater (A-B på hofter og 0 på albuer). Derudover skal hunden øjenlyses for diverse arvelige øjensygdomme og være fri.

Jeg mener at HD- og AD fotografering ligger på omkring 2000,- og en øjenlysning på omkring 1000,-- 1500,- (husker det ikke helt).

Derudover bør man udstille sin hund med et rigtig godt resultat for at sikre at hunden er racetypisk.

Og sidst, men bestemt ikke mindst, bør man kigge MEGET kritisk på sin egen hund og spørge sig selv HVORFOR man vil have hvalpe? Har min hund psyken til det? Har den fysikken til det?

Og man skal huske at en tæve har IKKE brug for at blive mor. Det er VORES behov, vi tilgodeser, når vi avler:-)

• #9   28. dec 2009 Jeg har som sagt været inde og læse på deres side. Kan bare ikke helt blive klog på om det gælder for både tæver og hanner, det med udstilligen. Jeg mener nemlig ikke at hendes mor har noget

• #10   28. dec 2009 Jeg har slet ikke styr på, hvordan DDH virker i praksis. Men det ville være ganske ulogisk, hvis der ikke var de samme krav til tæver som til hanner. (undtaget kryptorchidtest, naturligvis ;o) )

Du kan jo prøve at kontakte dem og se, hvad de siger.

• #11   28. dec 2009 Det er nok blot fordi jeg er vant til hestene, hvor der er forskel. Vi går som sagt begge meget op i avl, og ved godt hvad det handler om og hvilke overvejelser der skal tages. Jeg synes blot at DDH´s hjemmeside er meget forvirrende og mangelfuld

• #12   28. dec 2009 En tæve kan godt have godt af at få hvalpe, der kan feks. være mindre sansynlighed for at den får noget med livmoderen, og jeg ved fra vores egen (som her C-hofter og ikke skal avles på) at den er begyndt at tage sine bamser og gemme dem ligesom og den tror det er hvalpene, og især hvis det er nogen der piver. Men selvføldig skal de være sunde og raske, og evt. præmieret på udstilling

• #13   28. dec 2009 Det er jeg enig med dig i Labaniet.

Jeg er rigtig glad for at høre, at du også vælger at tage den rette linje i hundeavl :o)

Jeg tror, at DDH nok bærer præg af at være en "protestforening", og måske har den ikke fået "sat sig" helt endnu.
    Ihvertfald synes jeg heller ikke, at man helt kan finde klare svar. Jeg håber blot, de findes :o)

• #14   28. dec 2009 Steffen og Stine - en endnu bedre måde at forebygge problemer med livmoderen er at få den neutraliseret.
    Sundhed skal ihvertfald ikke være motivet for at få hvalpe. Dertil er det for vigtigt.

Din hund er falsk drægtig. Noget mange tæver oplever, og som faktisk har en funktion i naturen.
    Det er ikke fordi den vil være mor.
    Det kan afhjælpes ved neutralisering...

• #15   28. dec 2009 labaniet, hvis du har nogle spørgsmål synes jeg du skulle prøve at ringe eller skrive til bestyrelsen er sikker på at de gerne vil hjælpe

• #16   28. dec 2009 Der er krav til 1. præmie på en DDH udstilling for både hanner og tæver.
    Prøv at kontakte kennel Lapija www.lapija.dk han har flere godkendte hanner !

• #17   28. dec 2009 Steffen & Stine C

Din tæve viser tegn på falsk drægtighed ved at tage sine bamser og pivedyr og gå rundt med. Specielt hvis det er ca. 2 måneder efter løbetiden. DET er bestemt ikke noget at stræbe efter at få ind i avlen og man KAN risikere at det tager MEGET til, hvis man vælger at lade tæven få hvalpe.

Så det er en RIGTIG dårlig undskyldning for at få hvalpe.

Jeg har selv en tæve, som bliver falsk drægtig og hun bliver steriliseret i det nye år. Så er HUN fri for det stressmoment det er for hende at være falsk drægtig og hun slipper for diverse tæverelaterede sygdomme. Det er en 100 gange bedre løsning!

• #18   28. dec 2009 Der står desværre ikke noget om udstillinger næste år. Men jeg kan da se at der har været en næsten nabo til os i oktober i år, ærgeligt at jeg ikke havde set det før, kan blot håbe at det bliver der næste år igen. Vi udstiller med heste og køer, så jeg tror ikke vi orker at køre en masse efter udstilling med hunden også, vi har vores lyst stillet med de andre dyr

• #19   28. dec 2009 Det er heldigvis kun en enkelt udstilling, der skal til ;o)

• #20   28. dec 2009 Ja men nu vil labaniet jo gerne have hvalpe, også er det samtidig godt for hunden vil jeg mene.

• #21   28. dec 2009 Ja en enkelt udstilling, hvis den får 1. præmie smiley

• #22   28. dec 2009 Jeg kan se, at de både giver dispensation for alder og for præmiering - så det er måske det, moderen har fået.

• #23   28. dec 2009 *CH* Tavlemafioso !
    Hvor finder du det henne?

• #24   28. dec 2009 I deres vedtægter.

• #25   28. dec 2009 Tak.

Har lige fundet hendes stamtavle nu, man kan vist ikke se noget om premiering der. Er der også en vejledning til hvordan man læser stamtavlen et sted på siden?
    Jeg kan se at hende mor kommer fra den kennel der er linket til længere oppe

Kommentér på:
Golden retriver og DDH

Annonce