{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Man må ikke spørge vel? {{forumTopicSubject}}

Åh. Der er igen tavleløse hvalpe til salg i markedet, hvor man på billederne ret tydeligt kan se, at den ene af dem ihvertfald ikke er ægte.

Men hvordan er det nu det er - jeg må slet ikke spørge ind til, om forældrene fx. har tavle, når jeg ikke er interesseret i at købe, vel?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlkoder på opvaskemaskine Bosch Serie 8 1.000 kr.
  • Radiator termostat sidder løst 500 kr.
  • Opvaskemaskine installation og reparation af vand rør 1.950 kr.
  • Udskiftet vandhane til opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Montere en 15 m lang lyskæde i 10m højt valnøddetræ lyskæde og plastcstrips haves 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Man må ikke spørge vel?
  • #1   11. mar 2010 Altså i min verden må man godt, da det jo er interessant for eventuelle købere at vide hvad der er i hunden, også bagud i linjerne.

Men jeg forstår ikke altid reglerne herinde....

• #2   11. mar 2010 næh det må du ikke.. og du må heller ikke pointere overpriser på tavleløse hvalpe... smiley

• #3   11. mar 2010 nej det må ma ikke, men jeg kan godt regne ud hvilken annonce du mener og synes det ville være relevant at få på banen

• #4   11. mar 2010 Er der nogen, der er på udkig efter hvalp, som berettiget kan spørge? smiley

• #5   11. mar 2010 altså det er der jo ingen der kan bevise at man IKKE er så man kan jo bare miste interessen igen når man får at vide at der ikke er tavle på i hvert fald den ene

• #6   11. mar 2010 Nu har jeg spurgt en af HA´erne smiley

• #7   11. mar 2010 Hvis jeg er interesseret i en hvalp, ja så skriver jeg i pb, eller ringer direkte hvis nr. er oplyst....Kan slet ikke forså at folk gider alt det andet fis med løftede fingre om dit og dat,,,,,

• #8   11. mar 2010 Hih - Stupid lamb * bevar muskelhunde under ansvar . Det er der selvfølgelig noget om smiley

• #9   11. mar 2010 he he
    men nej man må ikke skrive hvis ikke man er interesseret, men jeg ser da tit nogle der skriver at deres veninde eller mor eller lign er int. og de bliver altså ikke frosset

• #10   11. mar 2010 Men mange er jo interesserede indtil de får at vide at mormorhunden er syg, eller at faderen er en blanding, så man kan jo miste interessen igen bagefter....

• #11   11. mar 2010 Uanset hvad, så er jeg ihvertfald lidt spændt på svaret smiley

• #12   11. mar 2010 Sunshine-- Fuldtsændig enig. Det er helt fjollet at man ikke kan spørge til sygdomme, og forældre og dets lige.

Speaking off.... Jeg blir nok frosset for at have spurgt om hd-status på hanhund og forældre i en annoce..... SÅ vi ses om 24- *G*

• #13   11. mar 2010 Helt generelt.. jeg har selv en annonce herinde, og jeg vil sige, at der er både seriløse og useriøse henvendelser på den.

Det samme kan siges om henvendelser via vores hjemmeside og telefonsamtaler. Derfor man kan ikke gå ud fra, at en given henvendelse pr. automatik er useriøs fordi den kommer via HG. Hvis en annonce er seriøs - og dermed opdrætter - så bør henvendelser vurderes individuelt.

Jeg forstår til gengæld ikke dem som mener HG er et useriøst forum - samtidig med at de selv debatterer til højre og venstre herinde.

• #14   11. mar 2010 Hold op hvor jeg staver og formulerer mig flot idag... (sorry)

• #15   11. mar 2010 jeg er på udkig efter hvalp send lige pb med annoncen smiley

• #16   11. mar 2010 Linnea

Jo jo, Det kan de. Jeg er frosset for at spørge på en unghund på vegne af min bror, men da sælger skrev at han ikke ville oplyse noget om tavlen meldte jeg at jeg ikke var int alligevel og fik en frysetur.

En anden gang fik jeg en tur for at spørge ind til en blanding. Ordene var "Er den HD checket". Meget provokerende åbenbart. HA'eren mente at fordi jeg er tavlerytter kan det slet ikke lade sig gøre at jeg nogensinde kunne finde på at bruge min profil til at spørge ind til noget uden DKK papirer (og så er det farligt hvis der bare står "tavle" og man er nødt til at spørge.. For hvis den er i en anden klub er man ikke int og så har man brudt reglen).

Jeg mener til gengæld ikke at de HA'ere stadig sidder på posten, så jeg kan ikke sige om HA'erne stadig kan læse tanker.

Så bliver det bare sådan at jeg ikke skal have hund gennem HG's marked, for der er ingen hensyn til køberne overhovedet. Her handler det ene og alene om sælger og dennes ret til at skrive så lidt info om "varen" som de selv synes. Det er ikke HA'ernes skyld. Det er ikke dem der laver reglerne.

• #18   11. mar 2010 Du kan evt. skrive her at du er interesseret i en hund af den race..

Så kan du skrive alt det du vil...

Medmindre HA mener de egenhændigt kan bestemme og vurdere hvad dine bevæggrunde er?

• #19   11. mar 2010 altså nu er jeg ude og kigge efter hvalp og det er mine første hund.. så undskyld mig :). jeg skriver i den annocer jeg har lyst til for lige og førhøre mig om race og så videre.. og self. om de er hd tjekket smiley

• #20   11. mar 2010 Jeg søger også den rigtige hvalp/hund, og derfor skriver jeg på de annoncer der falder indenfor mine søge kriterier. Ellers kan jeg jo ikke vide om det skulle være den rigtige hund/hvalp for os.

Er blevet frosset to gange, fordi jeg åbenbart ikke fik det til at lyde som at jeg var seriøst intresseret.

• #21   11. mar 2010 Pia
    du kan godt blive frosset for at skrive at det er nogle smukke/lækre hvalpe det har jeg prøvet
    jeg har også været frosset for at svare andre intresserede i en annonce på spørgsmål sælger ikke kendte svaret på, så svaret må vidst være at det er "no go" at skrive hvis man ikke vil købe smiley

Kommentér på:
Man må ikke spørge vel?

Annonce