Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor må man ikke.
  • #2   23. sep 2013 jamen jeg har bare undret mig over hvorfor man ikke må. bare lige for at slå det fast. jeg har ingen hanhund, så det er bare noget jeg har tænkt over.

• #3   23. sep 2013 Altså man må da vel godt? Det da måske bare ikke lige det fedeste smiley Det er vel at fortrække der er tavle på begge hunde så der også er på hvalpene?

• #4   23. sep 2013 Det bestemmer du jo selv om du vil....
    Men jeg undrer mig over at man, hvis man har været bevidst om hvorfor man ønskede en hund med tavle, vil bryde dette og lave hvalpe som ikke har samme tanker/retningsregler/principper bag sig?

• #5   23. sep 2013 syns bare at have læst engang om en der blev smidt ud af sin klub, fordi de lånte hanhunden ud

• #6   23. sep 2013 Der er jo heller ikke nogen der siger at man ikke må.... Det kan have nogle konsekvenser ja, men man må da gerne.

• #7   23. sep 2013 Du kan ikke være medlem af DKK og så gøre det. det er mod reglerne.

• #8   23. sep 2013 Det må man skam også gerne. At det ikke giver nogen mening, er en anden sag.
    Jeg er dog ikke klar over om det er forbudt hvis man samtidig lader den indgå i avl MED tavle.

• #9   23. sep 2013 Nårhhh... Det er det du mener smiley

Synes nu det er forståeligt nok... Nogen har sat sig ind i den specifikke race - Brugt penge og tid på at få forældrene avlsgodkendt, så man kan få nogle (så vidt muligt) sunde og raske hvalpe. Hvorfor så ødelægge alt det arbejde, ved at begynde at lave en parring med en hund uden tavle.

• #10   23. sep 2013 Det må man jo sådan set også godt.

Men jeg kan ikke se der skulle være grund til det.

• #11   23. sep 2013 blandings Racer er da tit nogen dejlige vovser.. Kan ikke se hvorfor folk ikke har lyst til at afprøve nogen flere muligheder? smiley

Hvad fanden gør en tavle? YAY! et stykke papir på hvem der har født ens familie hund. C:

Har aldrig fattet det tavle fis der. smiley
    Hunde bliver jo ikke mere dejlig af at være ren racet

• #12   23. sep 2013 De bliver rent prismæssigt mere værd Henriette.
    Og giver vi seriøse hundefolk noget at arbejde med. En tavleløs hund kan ikke bruges til ret meget i forhold til.

Måske du skulle sætte dig bare en smule mere ind i hvad tavleavl er for en størrelse...

• #13   23. sep 2013 Nej det er tydeligt at du ikke fatter hvad en tavle er, Henriette R !!

smiley

• #14   23. sep 2013 Derudover kan man (vel) også bruge tavlen som bevis på at hunden ikke er ulovlig smiley
    (Ved ikke så meget om tavleavl, det er bare min umiddelbare tanke smiley )

• #15   23. sep 2013 Henriette

Jeg har en blanding på 5 år, han er jordens dejligste hund, men han er ikke ligefrem i fysisk topform, ligesom en del andre i det kuld. Der er bøvl med både hofter og ryg blandt hans søskende. Han kan ikke dyrke agility mere, hvilket er synd for ham, for han elsker det.
    Det ønsker jeg ikke igen. Derfor brugte jeg lang tid på at sætte mig ind i stamtavler, fik snakket med nogle opdrættere og fandt hende jeg gerne ville købe hvalp hos. Her er sundheden i top og det betyder rigtig meget for mig. DERFOR har jeg købt med DKK tavle denne gang. Så nej det er ikke rigtig at det bare er et stykke papir.

• #16   23. sep 2013 Jeg synes det er enormt sjovt når folk, der ikke aner en dyt om hvad man bruger en tavle til, udtaler sig negativt om det. *fnis*

• #17   23. sep 2013 Men for at svare på spørgsmålet, så gør man jo bestemt ikke noget godt for racen når man avler uden stambog.

Og man kommer til at mangle en hel masse info om den tæve ens hund parre sig med. Og så er der jo rigtig tit en "god" grund til den manglede tavle.

• #18   23. sep 2013 Jeg er enig med " Tanja og Bine "

Henriette R
    Forstår godt du synes stamtavle er noget fis, men det er jo tydeligvis, fordi du ikke ved hvad stamtavlen er for et redskab, og hvad man kan bruge den til.

• #19   23. sep 2013 Hvis du er medlem af den klub, som hunden har stamtavle i, så må du ikke låne din hanhund ud til tavleløs avl. Man må for den sags skyld heller ikke avle tavleløse hvalpe på sin tæve smiley
    Hvis du ikke er medlem af den klub, som hunden har stamtavle, så kan du gøre, som du lyster. Det er vel kun, hvis opdrætter har lavet en klausul i købskontrakten om, at hunden ikke må bruges til avl udenfor klubben, at der er konsekvenser ved det.

Henriette R - stamtavle handler jo ikke kun om at få "en sød og dejlig hund". Den handler om sundhed smiley

• #20   23. sep 2013 okay tak så blev jeg det klogere.

Kommentér på:
Hvorfor må man ikke.

Annonce