Apetitløshed ved drægtighed. Apetitløshed ved drægtighed.
Millie er midtvejs i sin drægtighed. Og skulle jo over på hvalpe foder, nem hun gider overhovedet ikke have sit foder. Har blandet forskelligt lækkert i, men intet hjælper.
Har ikke prøvet med mælkeprodukter, hvad er bedst. Yughurt ymer piskefløde. Hun elsker ost
Katte tåler jo ikke altid mælk, kan hunde overhovedet tåle mælk ?Jeg har hørt at det skal være syrnet, før at de kan tåle det
Hun får vitamin tabletter og forskelligt tørret kallun, kød, lunge og fisk. Men det er jo svært at vide om hun får for lidt eller meget af proteiner, fedt og andre næringsstoffer ved den kost.
Kan man evt. få noget appetit vækkende stimulerende ?
Hun har et fint humør og er frisk, og vil gerne med ud på tur. Men sover også meget.
Håber nogen kan hjælpe med nogle tips. Evt. kostplan.
God påske til alle.
Hilsen Millie og Anette.

feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.198
men jeg ved det er svært at stå med en drægtig tæve og hun ikke vil spise.
jeg har slet ikke forstand på barf så det vil jeg holde mig fra at kommentere på.
af mælkeprodukter er A 38 bedst..prøv at blande det i og se om hun så ikke spiser det.
du kan også prøve med modermælkerstatning...det har jeg ikke selv erfaring med, men ved der er flere der bruger det....
feb 2008
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 300
Det er ikke barf jeg fodrer, hun plejer bare at få lidt lækkert, ved siden af sit tørfoder. Og så vil hun desværre kun spise det lækre nu
Vil gerne prøve at blande med A 38. For hun skal jo have ekstra kalk nu, og efter fødslen.
feb 2006
måske skal du passe på med at give hende for meget af det gode...hun bliver sikkert for mæt til at gide spise det andet.
og giv over flere gange...når hvalpene begynder at fylde i hende, så kan der ikke være så meget mad af gangen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Efter fødslen gider vores ikke at spise men med havre suppe/grød ryger det ned.
feb 2008
Og jeg har prøver at sulte hende, et par dage. Hvor der ikke var lækkerier. Men hjælper ikke.
Hun har altid haft tør foder skående til fri afbenyttelse, og har det også nu. Men hun snuser bare lidt til det, og går så videre.
feb 2008
Har godt hørt havresuppe skulle være godt efter fødslen.
feb 2008
Har prøver med tun også, hun runker bare på næsen.
apr 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 74
feb 2006
feb 2008
Camilla : Vil også meget nødigt at Millie bliver helt afpillet, hun er heldigvis lidt til den tykke ende. Og det er helt med vilje, for det tærer på kræfterne at producere hvalpe. Og det er heller ikke kritisk endnu, men det bliver det hvis jeg ikke gør noget.
Har også puttet lidt hvalpe foder i munden på hende som hun også spiste, men vil heller ikke presse hende. For tror det kan give bagslag, og det stresser hende bare. Så det er absolut sidste løsning med tvangsfodring.
Godt den ville spise da de kom. Hvornår holdt hun op med at spise, hvor længe efter paringen ??
Debbie A : Måske du også kan få nogle gode råd
feb 2008
Men Tigermælk prøver jeg
feb 2006
men at lade tørfoder trække i suppe.....det kunne måske godt...
feb 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 534
saa maaske proev at ryk maden hen hvor i er saa hun synes det er lidt mere spaendne
jeg vil ogsaa lige holde nogen af de ideer der er kommet op som en extra ting hvis min skulle stoppe helt
og det med kalk, hvis din hund faar kvali foder skulle det ikke vaere noedvendigt med extra kalk.. evt efter foedsel men ikke foer..
feb 2008
Tigermælk iblandet hvalpefoder. Det trak i en times tid, og så kom jeg noget frisk Tigermælk over. Så smuttede det ned i løbet af 20 min.
Men vil prøve at sætte fordret i blød i suppe så det ikke er så tørt, og så Tigermælk over.
Men kom endelig med flere gode ideer.
Kan jo være det bare var begynderheld, som med nyt foder, som kun lige duer et par dage.
Mange hilsner Millie og Anette.
mar 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
Dejligt med nogle gode råd.Jeg er ny her så jeg suger til mig. Min Salli har 2 uger tilbage før fødsel. Hun gik også uden om maden i en del uger. Så fik hun lidt laks og andre sager oven i . Midt vejs skiftede vi til hvalpefoder så åd hun rigtig meget et par dage og så ned i mængde igen. For en uge siden begyndt hun på kaloriefest! Det er helt utroligt hvad hun får indenbords af tør hvalpekost Hunde er nok ligeså forskellige som mennesker i den retning.
feb 2010
men hun faar ogsaa hvalpe foder men gider det stadig ikke rigtig.. hun har saa ogsaa kun halv vejs
feb 2008
Millie spiser godt nu, har de sidste to dage spist op, både morgen og aften. Hun spiser med størrer appetit, og hurtigere. Så nu bliver hun sat op i foder.
Hun får opblødt hvalpefoder med Tigermælk og lidt forskelligt godt, Som fiskeboller, leverpølse, tun, reven ost. Og så får hun stadig tørret kallun, griseører og tørfisk men kun når hun spiser hvalpefoder op.
Hun har taget et kilo på på 14 dage. Hun bliver vejet hver torsdag.
Anne : har du prøvet med Tigermælk ?
feb 2010
feb 2010
Hvor meget skal man give af gangen? og skal det blandes med hendes foder eller bare som lidt at drikke?
feb 2006
hun er faktisk stadig svagtspisende, altså hun fik også kun en hvalp, men alt skal lokkes i hende og det er 17 dage siden
feb 2010
hun har dog ikke faaet alt paa en gang
feb 2006
feb 2010
feb 2006
under alle omstændigheder så er det ingen skade til at lokke lidt. bare hun ikke bliver for tyk
mar 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 55
vi har en tæve der fik kejsersnit i mandags, og hun har stort set ikke spist i 10 dage, nu har vi så endelig fundet trikset til hende.
opbløde hvalpefoder, godt med lakseolie på, 200 gr svine fedt, så en tur i microovnen og lune. så ryger det ned hvis det bliver serveret "på sengen"
men ja, det er frygtelig med en tæve med hvalpe der ikke vil spise, og man bare kan se de bliver mere og mere afpillede..
feb 2006
Apetitløshed ved drægtighed.