3.105 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Apetitløshed ved drægtighed. Apetitløshed ved drægtighed.

Millie er midtvejs i sin drægtighed. Og skulle jo over på hvalpe foder, nem hun gider overhovedet ikke have sit foder. Har blandet forskelligt lækkert i, men intet hjælper.
Har ikke prøvet med mælkeprodukter, hvad er bedst. Yughurt ymer piskefløde. Hun elsker ost smiley
Katte tåler jo ikke altid mælk, kan hunde overhovedet tåle mælk ?Jeg har hørt at det skal være syrnet, før at de kan tåle det
Hun får vitamin tabletter og forskelligt tørret kallun, kød, lunge og fisk. Men det er jo svært at vide om hun får for lidt eller meget af proteiner, fedt og andre næringsstoffer ved den kost.
Kan man evt. få noget appetit vækkende stimulerende ?
Hun har et fint humør og er frisk, og vil gerne med ud på tur. Men sover også meget.
Håber nogen kan hjælpe med nogle tips. Evt. kostplan.
God påske til alle.
Hilsen Millie og Anette.

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af vægge i stue 1.000 kr.
  • installation af vaskemaskine 990 kr.
  • Ophæng at Fritz Hansen Concerto lampe (stor) 750 kr.
  • Samle + montere Ikea-skab + kommode 500 kr.
  • Mixed tasks, electricity 1.800 kr.
  • Vand på gasfyr 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Apetitløshed ved drægtighed.
  • #1   4. apr 2010 hvis det kan være en lille trøst, så er det ret almindeligt med appetitløshed.

men jeg ved det er svært at stå med en drægtig tæve og hun ikke vil spise.
    jeg har slet ikke forstand på barf så det vil jeg holde mig fra at kommentere på.

af mælkeprodukter er A 38 bedst..prøv at blande det i og se om hun så ikke spiser det.
    du kan også prøve med modermælkerstatning...det har jeg ikke selv erfaring med, men ved der er flere der bruger det....

• #2   4. apr 2010 Jeg ved godt det er almindeligt med appetitløshed.

Det er ikke barf jeg fodrer, hun plejer bare at få lidt lækkert, ved siden af sit tørfoder. Og så vil hun desværre kun spise det lækre nu smiley

Vil gerne prøve at blande med A 38. For hun skal jo have ekstra kalk nu, og efter fødslen.

• #3   4. apr 2010 vi giver tæven en kalkindsprøjtning lige efter fødslen. det er det eneste kalktilskud vi giver. og så får hun fri hvalpefoder.

måske skal du passe på med at give hende for meget af det gode...hun bliver sikkert for mæt til at gide spise det andet.

og giv over flere gange...når hvalpene begynder at fylde i hende, så kan der ikke være så meget mad af gangen

• #4   4. apr 2010 Vi blander halvt af hendes alm foder sammen med hvalpe foder 14 dage før hun skal føde. hun spiser lidt a-38 hver dag 14 før hun skal føde og ca. en uge efter.
    Efter fødslen gider vores ikke at spise men med havre suppe/grød ryger det ned.

• #5   4. apr 2010 Mener heller ikke det er nødvendigt med ekstra kalk hvis de får hvalpe foder.

Og jeg har prøver at sulte hende, et par dage. Hvor der ikke var lækkerier. Men hjælper ikke.

Hun har altid haft tør foder skående til fri afbenyttelse, og har det også nu. Men hun snuser bare lidt til det, og går så videre.

• #6   4. apr 2010 Sandie: Hvordan laver du havre grøden ?

Har godt hørt havresuppe skulle være godt efter fødslen.

• #8   4. apr 2010 Geser : smiley hvad er tiger mælk ???

Har prøver med tun også, hun runker bare på næsen.

• #12   4. apr 2010 Ej, hvor det bare lyder ligesom min tæve................ smiley

• #13   4. apr 2010 Geser - det med den kogte kylling var en god ide...den vil jeg skrive mig bag øret, hvis jeg igen skulle få en tæve med de tendenser.

• #14   4. apr 2010 Geser : Tak for opskriften. Vil prøve den allerede idag smiley

Camilla : Vil også meget nødigt at Millie bliver helt afpillet, hun er heldigvis lidt til den tykke ende. Og det er helt med vilje, for det tærer på kræfterne at producere hvalpe. Og det er heller ikke kritisk endnu, men det bliver det hvis jeg ikke gør noget.
    Har også puttet lidt hvalpe foder i munden på hende som hun også spiste, men vil heller ikke presse hende. For tror det kan give bagslag, og det stresser hende bare. Så det er absolut sidste løsning med tvangsfodring.
    Godt den ville spise da de kom. Hvornår holdt hun op med at spise, hvor længe efter paringen ??

Debbie A : Måske du også kan få nogle gode råd smiley

• #15   4. apr 2010 Den med kyllingen tror jeg ikke på, har prøver med fint hakket tun i egen saft, hen over foderet og lade det trække. Det duer ikke smiley

Men Tigermælk prøver jeg smiley

• #16   4. apr 2010 må også indrømme at jeg prøvede alt dengang Galia havde det sådan...uden held

men at lade tørfoder trække i suppe.....det kunne måske godt...

• #17   4. apr 2010 Min har som ogsaa er midtvejs i hendes draegtighed nu, har lidt det samme, men hun elsker stadig mad bare mere mit end hendes eget.. jeg har proevet at tage hendes skaal med mad med i sofaen og saa vil hun gerne spise det.. men naar det er i koekkenet er det ikke saa spaendne mere hun spiser dog stadig men ikke saa meget som hun plejere og hun har ogsaa fri mad..

saa maaske proev at ryk maden hen hvor i er saa hun synes det er lidt mere spaendne smiley

jeg vil ogsaa lige holde nogen af de ideer der er kommet op som en extra ting hvis min skulle stoppe helt smiley

og det med kalk, hvis din hund faar kvali foder skulle det ikke vaere noedvendigt med extra kalk.. evt efter foedsel men ikke foer.. smiley

• #20   5. apr 2010 I aftes spiste hun en portion hvalpefoder med Tigermælk smiley

Tigermælk iblandet hvalpefoder. Det trak i en times tid, og så kom jeg noget frisk Tigermælk over. Så smuttede det ned i løbet af 20 min.

Men vil prøve at sætte fordret i blød i suppe så det ikke er så tørt, og så Tigermælk over.

Men kom endelig med flere gode ideer.
    Kan jo være det bare var begynderheld, som med nyt foder, som kun lige duer et par dage.

Mange hilsner Millie og Anette.

• Gitte E
    Gitte E Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 1
    #21   8. apr 2010 Hej,

Dejligt med nogle gode råd.Jeg er ny her så jeg suger til mig. Min Salli har 2 uger tilbage før fødsel. Hun gik også uden om maden i en del uger. Så fik hun lidt laks og andre sager oven i . Midt vejs skiftede vi til hvalpefoder så åd hun rigtig meget et par dage og så ned i mængde igen. For en uge siden begyndt hun på kaloriefest! Det er helt utroligt hvad hun får indenbords af tør hvalpekost Hunde er nok ligeså forskellige som mennesker i den retning.

• #22   9. apr 2010 min er total ligeglad med hendes eget mad men jeg kan bare ikek faa fred for mit eget..
    men hun faar ogsaa hvalpe foder men gider det stadig ikke rigtig.. hun har saa ogsaa kun halv vejs smiley

• #23   9. apr 2010 Hej alle som følger denne tråd.
    Millie spiser godt nu, har de sidste to dage spist op, både morgen og aften. Hun spiser med størrer appetit, og hurtigere. Så nu bliver hun sat op i foder.
    Hun får opblødt hvalpefoder med Tigermælk og lidt forskelligt godt, Som fiskeboller, leverpølse, tun, reven ost. Og så får hun stadig tørret kallun, griseører og tørfisk men kun når hun spiser hvalpefoder op.
    Hun har taget et kilo på på 14 dage. Hun bliver vejet hver torsdag.

Anne : har du prøvet med Tigermælk ?

• #24   9. apr 2010 Nej ikke endnu men det kunne vaere jeg skulel proeve hvis det bliver ved saadan her.. smiley

• #25   23. apr 2010 Jeg har lige lavet det her tiger maelk men ved ikke lige helt hvordan jeg skal bruge det..

Hvor meget skal man give af gangen? og skal det blandes med hendes foder eller bare som lidt at drikke?

• #26   23. apr 2010 jeg prøvede at give Bianca det både for sig selv og ovenpå fodret lige efter hun havde født.....det ville hun overhovedet ikke røre

hun er faktisk stadig svagtspisende, altså hun fik også kun en hvalp, men alt skal lokkes i hende og det er 17 dage siden

• #27   23. apr 2010 Har lige givet Lashes hendes blandet med lidt af hendes foder og saa lige ladeet det staa lidt saa det ikke var koleskabskold og hun Elsker det hun er fyldt med det i hele hovedet smiley

hun har dog ikke faaet alt paa en gang smiley

• #28   23. apr 2010 hvor lyder det godt. hvornår er det du forventer hun skal føde?

• #29   23. apr 2010 om ca 14 dage +/- .. smiley og det er ikke fordi hun er saa tynd lige nu men mere fordi jeg synes hendes hofter er blevet mere tydelige og jeg vil ikke have hun skal vaere alt for tynd naar hun faar hvalpene smiley

• #30   23. apr 2010 til sidst i drægtigheden, så falder maven sådan lidt ned. og så kan de faktisk godt komme til at se lidt tynde ud ved hofterne.

under alle omstændigheder så er det ingen skade til at lokke lidt. bare hun ikke bliver for tyk

• #31   2. maj 2010 kan da lige spæde lidt til her.. smiley

vi har en tæve der fik kejsersnit i mandags, og hun har stort set ikke spist i 10 dage, nu har vi så endelig fundet trikset til hende.
    opbløde hvalpefoder, godt med lakseolie på, 200 gr svine fedt, så en tur i microovnen og lune. så ryger det ned hvis det bliver serveret "på sengen" smiley

men ja, det er frygtelig med en tæve med hvalpe der ikke vil spise, og man bare kan se de bliver mere og mere afpillede.. smiley men nu hjælper det forhåbentlig så det ikke bliver værere end det er ..:)

• #32   2. maj 2010 pas på med at varme hvalpefoder, mange af de gode ting kan gå tabt

Kommentér på:
Apetitløshed ved drægtighed.

Annonce