{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.682 visninger | Oprettet:

DRU stambog eller DKK stambog? {{forumTopicSubject}}

Til juni skal vi have en lille coton de tulear han hvalp.

Vi vil meget gerne have den kåret, så den kan bruges til alv. Vi har fundet en rigtig fin opdrætter, og deres hvalpe er med DRU stambog. Men er i tvivl om hvad forskellen er på DKK og DRU? Hvad er bedst og kan man så ikke træne agillity i DKK Hvis den har DRU?

Håber der er en som kan hjælpe. smiley

M.v.h. Kimmie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU stambog eller DKK stambog?
  • #1   4. maj 2010 forbered dig på en lang tråd:)
    og du kan godt træne agility med dru hund i dkk. du skal bare være medlem af dkk for at træne der.

• #2   4. maj 2010 Der er himmelhvid forskel især hvis man vil avle. Der er ikke mange avlskrav i DRU i forhold til DKK. Jeg er ikke i tvivl om at DKK er bedst, men det er der jo delte og hektiske meninger om.

Løber du agility i DKK regi, skal du have en DKK bog, og det kan man så vidt jeg ved ikke med en hund registreret i DRU.

• #3   4. maj 2010 jo du kan godt med en hund i dru. du kan jo også træne med blandings hunde. man skal bare betale for medlemskab i dkk

• #5   4. maj 2010 DRU ville jeg også holde mig fra.....

Jeg har været medlem der i klubben, men meldte mig ud og meldte mig ind i DDH i stedet, grundet til mit exit var at klubben ikke var ikke interesseret i sunde hunde, de smed folk ud af klubben fordi de forslog en hjertescanning af cavalieren !

• #6   4. maj 2010 Citat:
    "Tjaa når det gæler mine hunde, kan jeg kun ønske de har fået den allerbedste start på livet. Tilgengæld på betaler jeg også hvad det koster. - og får tilgengæld sunde herlige hunde der bliver meget gamle"

Dette er jo ikke nogen garanti, bare fordi du køber en DKK hund! Dette kan også fåes andre steder....

Bare lige for at understrege at en DKK hund er ikke = med go opvækst og sund hund.. Der findes brodne kar alle steder, man har som hvalpekøber et grundigt fodarbejde før man vælger sig en opdrætter..

Men DKK/FCI er de største og det er der dine muligheder er størst for at drive lige netop dit opdræt i den retning du ønsker...

• #7   4. maj 2010 Tak for alle de gode svar. de hjælper mig meget på vej. Jeg har også selv hørt bedst om DKK og kender dem, men da jeg så DRU og at opdrætteren tager 13.000 kr. for en hvalp med med den stambog blev jeg i tvivl om hvad forskellen endentlig er. Der er ingen tvivl om at det er stambogen der sætter prisen i vejret. Men har ikke noget imod at betale de penge hvis jeg ved med 100 % garanti at det er en god kennel.

• #8   4. maj 2010 forskellen er bl.a. når dkk holder verdensudstilling så kommer der godt 16,000 hunde hvis dru holder verdensudstilling max 500 hunde, så kan du selv se hvor der er mestavlsmateriale at arbejde med

Kommentér på:
DRU stambog eller DKK stambog?

Annonce