{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring 3 ugers hvalp
  • #2   18. maj 2010 Krumme, det var heller ikke for at eksperimentere, bare for at få andres meninger om hvad de begynder at fodre med. Vil selvfølgelig holde mig til en ting ad gangen. Hvor lang tid bruger du mælkeerstatning så ? inden du begynder på andet ? Hvis man læser og spørger dyrlægen siger de A38 og opblødt hvalpefoder.

  • #3   18. maj 2010 Sunshine, Tusind tak, det var noget jeg kunne bruge til noget. Mente også at have læst, det skulle være godt med hakket oksekød. Jeg har noget rigtig godt fint kalvekød, det er vel lige så godt ?

  • #4   18. maj 2010 Sunshines råd har jeg også brugt - med stor succes. Kan varmt anbefale det. Det var som om, at det var meget lettere for dem at forstå konceptet i at spise, netop fordi de kan patte det i sig.
    Jeg havde dog problemer med at finde tartar, så jeg brugte bare magert oksekød og varmede det godt op i hænderne inden, så strukturen blev mere sammenhængende!


  • #6   18. maj 2010 jeg giver opblødt hvalpefoder...min erfaring med A38 og andre mælkeprodukter er at de får mælk nok fra mor og ikke er så interesseret i den smag.
    en gang imellem blander jeg en lille smule tun eller torskerogn i


  • #7   18. maj 2010 Jeg giver også hakket oksekød rørt med varmt vand til det er håndvarmt og en konsistens, så det kan søbes op / slubres i sig. Det har altid været succes.

    Efter få dage, når de har vænnet sig til at spise, går jeg over til opblødt hvalpefoder.

    Diverse mælkeprodukter - A38 og hvalpemælkeerstatning - går jeg i gang med i 4-5 ugers alderen. I begyndelsen får de rigeligt mælk fra deres mor.


  • #8   18. maj 2010 Carla (hundemor) har ikke haft alt for meget mælk, det har vi kæmpet noget med (Carla fik kejsersnit), så derfor glæder jeg mig til de kan begynde at spise lidt selv. Både for Carla´s men også for hvalpenes skyld, så de måske føler sig mere mætte. Jeg prøver indimellem med sutteflaske, men det gider de bare ikke, så de spiser ca. hver anden time døgnet rundt.

  • #10   18. maj 2010 Bland evt lidt torskerogn i deres A38, det giver en rigtig god lugt, og hvalpene finder større interesse i at prøve og spise - og derved lærer det lidt hurtigere. Og så er det super godt for dem i det hele taget.

  • #11   18. maj 2010 jeg blødte hvalpe tørfodret op i kogt lidt afkølet vand og blandede det med mælke erstatning og senere uden mælke erstatning, blendede det dog ik, en gaffel kunne klare det.

  • #12   18. maj 2010 Sunsine, det var da en rigtig god idé med handsken, det vil jeg da prøve.
    Og ja, glæder mig sådan til at kunne sove, bare fire timer i træk, ren luksus :-)))))) Jeg har ikke overskud eller energi til andet end at passe hvalpe, så hjemmet ser faktisk efterhånden lidt hærget ud, men det må jeg tage bagefter.


  • #13   18. maj 2010 Kettners bulldog, hvor meget torskerogn ca. i forhold til A38 ?
    hvis man siger 1 dl. A38, hvor meget torskerogn så ?


  • #14   18. maj 2010 Uhh... det var et godt spørgsmål, plejer bare at lave det på slum.
    Men sådan at det blir en god grød de kan smaske i sig. tykhed / konsistens aller havregrød c",)


Kommentér på:
fodring 3 ugers hvalp

Annonce