{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.097 visninger | Oprettet:

Golden retriver {{forumTopicSubject}}

Hej , ikke fordi jeg har planer om hvalpe lige nu eller i den nærmeste fremtid. er jeg alligevellet nys.

Vi har en golden retriver, og ingen af os har avlet hvalpe før, så nu bliver vi jo nød til at spørge smiley

hva skal der til for at hun han lave hvalpe med stamtavle? nogle prøver , ting hos dyre doktor osv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golden retriver
  • #1   21. maj 2010 JEG ville aldrig bruge en hanhund eller købe en hvalp efter ham, hvis ikke begge forældredyrene er både HD- og AD fotograferet med super resultater OG øjenlyst uden anmærkninger.

  • #2   21. maj 2010 Nå ja....... Jeg har haft goldens i 30 år, forresten:-)

  • #3   21. maj 2010 Jeg er forvirret. I annoncen skriver du at Bailey har DKK tavle, men i hendes profil står der "Dansk Jagthunde Klub". Hvilken tavle har hun rent faktisk?

    For at få tavle på hvalpene skal hun opfylde de af-klubben-bestemte avlsrestriktioner. Det afhænger selfølgelig af klub, men ellers er tingene som både Mette og Chine nævner en super god idé. Derudover skal hun parres med en hanhund fra samme organisation (altså, for DKK hunde, brug FCI) der også opfylder avlsrestriktionerne.


  • #5   21. maj 2010 Der er desværre ingen avlsrestriktioner hos DJR, så vidt jeg ved:-(((

  • #6   21. maj 2010 Har selv lige spurgt på Golden Retriever-forum - For synes reglerne er noget forvirrende.

    Vi kom frem til, at hvis hvalpene skal have stamtavle (Dansk Kennel Klub), skal begge forældre være tjekket for HD, albue og øjne, hvor der så er regler for, hvad de må have og ikke have - Før der kan avles på dem.

    Som en anden skriver, ville jeg prøve et par udstillinger først - Så du ved om din hund overhovedet er avlsmateriale.

    Tænkt dig godt om, inden du kaster dig ud i avl..


  • #7   21. maj 2010 *Vi kom frem til, at hvis hvalpene skal have stamtavle (Dansk Kennel Klub), skal begge forældre være tjekket for HD, albue og øjne, hvor der så er regler for, hvad de må have og ikke have - Før der kan avles på dem.*

    Det er helt korrekt..........


Kommentér på:
Golden retriver

Annonce