{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.873 visninger | Oprettet:

NU føder hun, HJÆLP!!! {{forumTopicSubject}}

Min chihuahua er lige gået igang med fødsel (tro jeg)
Hun har haft lidt hvidligt/gennsigsigt udflåd lige pludseligt og så løb hun rundt med benen underligt.... nu er hun kravlet ind i min seng og ligger og vrider sig lidt...

nogen gode råd??

det er første gang og vi har læst alt hvad vi kan om det... vi mangler bare nogen som ved mere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  NU føder hun, HJÆLP!!!
  • #2   22. maj 2010 hun graaaaver og halser.... jeg har fødekasse.... men hun nægter at være i den... hun vil være i sengen..... skal jeg ta kassen op i sengen??

skal jeg lade hende selv bide navlestreng før jeg klipper?? altså lade hende forsøge selv??

• #3   22. maj 2010 Sæt dig roligt ved hende. De fleste hunde klarer selv navlestrengen. Slap af så du ikke gør hende mere nervøs. Hvis en hvalp virker lidt livløs så frottér den godt i et håndklæde. Læg dem til ved hende når hun er færdig med at slikke dem rene. det hjælper med at holde fødslen i gang.

• #4   22. maj 2010 er det ikke noget med at man lader hende føde en hvalp eller 2 hvor hun vil, og så rykker hende og hvalp/e ned i fødekassen eller er jeg helt galt på den?

• #5   22. maj 2010 Hvis hun har fundet et sted hun synes er godt at være så lad hende blive der. Du kan flytte dem i fødekassen når det er overstået, men find godt med håndklæder hun kan ligge på.

• #6   22. maj 2010 jeg er helt rolig - hun er os selv ret rolig... det er lige i perioder hendes ben strækkes bagud og hun halser..... vi hygger inde i sengen (havde godt tænkt hun ville smutte derind).... må hun drikke alt det hun vil?? for hun er meget tørstig og jeg giver hende det af et lille glas ved hende så tit hun vil....

vil helst heller ikke flytte hende lige nu..

• #7   22. maj 2010 ok så får hun lov til at blive - hun ligger i hendes egen dyne og min - og pyt med dem - og så alle håndklæder vi har smiley

• #8   22. maj 2010 Der er nogle dyr, der har svært ved at føde første gang ved egen hjælp, så hold øje med hende og kontakt evt. dyrlægen.

Har været med til at hjælpe mange dyr til verden, men er også opvokset på en gård, så det er helt naturligt, at det sker indimellem.

• #9   22. maj 2010 ja det har vi talt om med dyrlægen og vi har tlf ved os så vi kan ringe....

• #10   22. maj 2010 Husk at hvis du selv skal klippe navlestrengen over, så ikke et rent klip, men klip skråt og i hakker, hvis du forstår? Eller "skær" navlestrengen over med neglene, bare så det ikke begynder at bløde for meget på den lille ;o)

• #11   22. maj 2010 Og Held og lykke med det ;o)

• #12   22. maj 2010 Lyder spændende.. Vil glæde mig til nyt...

• #14   22. maj 2010 den første dødfødt :,(

• #15   22. maj 2010 Åhr det er jeg ked af at hører, ved i hvor mange der ca. skal komme?

• #16   22. maj 2010 tror der er 1 mere... håber bare den er i live - et helt ulykkelig..

• #17   22. maj 2010 Ja det kan jeg godt forstå, lille pus. Men der er ikk noget at gøre ved det, vi krydser fingrer for den næste er dejlig livlig!

• #18   22. maj 2010 ej hvor trist, håber den næste har det fint ...

• #19   22. maj 2010 krydser fingre for at der er mindst en der er i live smiley

• #20   22. maj 2010 Gjorde du noget for at genoplive den lille? Eller var det håbløst? :o(

• #21   22. maj 2010 smiley spændende....!

Ked af at høre at en ikke klarede den

• #22   22. maj 2010 uhh er spænt er der kommet flere??

• #23   22. maj 2010 Er der noget nyt?

• #25   22. maj 2010 Det er aldrig morsom hvis man ikke har prøvet det før, jeg for mit vedkommende fik fat i nogle der havde prøvet det flere gange, det var mere betrykkende, håber det går for dig.

• #26   22. maj 2010 Også mange positive tanker herfra - trist af din første fødsel skulle starte så tragisk - håber hun har fået en eller to hvalpe mere som hun kan tage sig af.

/ Trine

• #27   22. maj 2010 Jeg følger også lige med, og er da ved at være bekymret over at vi ikke hører noget. Håber det går godt og at den lille hunde familie bare har travlt, og ikke har tid til at skrive.

• #28   22. maj 2010 Noget nyt ???

• #29   22. maj 2010 Åh bare folk ville logge på og give en update, oven på sådanne meddelser.
    Håber den lille hund har det godt, og har fået levende hvalpe

• #30   22. maj 2010 Håber resten af fødslen gik godt og at der var en hvalp mere, som er i live. Håber du lige skriver hvordan det hele er gået.

• #31   22. maj 2010 Så blev vi færdige.
    Snow fødte som sagt en død dreng - han kom med bagdelen først og sad MEGET fast. Vi fik hjulpet ham ud og han var helt livløs. Vi frotterede ham, sugede ham, pustede ham og "slog ham med gulvet i svingbevægelse" og INTET skete :,(
    (dyrlægen mener så den har været død før fødslen)
    Men jeg har et spørgsmål: Snow bed navlestrengen over meget kort, der var max 1 cm lang, kan det havde haft nogen betydning? - ku jeg have gjort noget andet? har enormt skyldfølelse.
    Derefter gik det i stå og vi kontaktede dyrlæge som bad os vente lidt og se tiden an... efter 1½ time ringede vi igen og hun meddelte at hun stod i en kejsersnit nu og måtte sende os videre hvis vi ville have kigget på hende.
    Vi ringede rundt til land og rige... og fik fat i Vordingborg dyreklinik som bad os komme med det samme..
    Hun pressede og pressede hele vejen og kun grønt slim/væske kom ud..
    Hun fik lagt drop med det samme dernede og fik følt sig inden i og så ventede vi på den tilkaldte veterinærsygeplejerske.
    Da hun kom blev Snow lagt i narkose og de foretog et kejsersnit.
    I mens gik vi en tur (jeg STORTUDENDE :,( - og med den største frygt..Snow var nemlig meget langt væk trods hendes store veer)
    Så ringede min telefon og jeg fik meddelsen: Snow har lige født en lille dreng!! - vi LØØØØØØØØØØB derned hvor vi blev taget imod af sygeplejersken med den "lille".
    Han vejede 139 gram og havde fyldt ALT derinde... Hun var blevet syet og vækket og efter 15 min kom hun ud og vi sad med dem i 1 time på varmepude og så fik vi lov til at komme hjem 15000 fattigere (pyha, pyha - men de overlevede begge.
    Aldrig har jeg grædt så meget som idag...

• #33   22. maj 2010 tak for det og tak for alt støtte og råd... nr. 1 vejede 150 gram smiley og nr. 2 139, så der har været fyldt godt ud...

• #34   22. maj 2010 Et kæmpe stort tillykke med den lille dreng. Godt du kom afsted med hende, og dejligt at der var en hvalp som klarede det.
    Glæder mig til at se billeder en af dagene af den lille guldklump.

• #35   22. maj 2010 Sikke en omgang I har været igennem. Tillykke med resultatet, håber alt går godt nu.

• #36   22. maj 2010 Tak for opdateringen. Og Tillykke med den lille (store) Godt der var en levende derinde.

• #37   22. maj 2010 ja vi er også meget glade, selvom vi sidder tilbage med tabet af den ene... vi har så mange spørgsmål - om vi dog kunne have gjort noget anderledes..

• #38   22. maj 2010 Nu fik jeg det lidt bedre - over jeg ikke er den eneste (selvom man jo godt ved det)... Han sad så fast og Snow løb forvirret rundt - så vi ikke kunne få fat i ham og så havde hun næsten ingen veer - som om hun gav op.... så han hang med hovedet inde i hende i måske 5 min.... tårene trillede ned af kinderne der allerede, jeg vidste bare den var livløs.... og så fik jeg en finger ind og trak den ud med en ve... og død var den..
    Det jeg er i tvivl om er så om navlestrengen blev for kort? - Snow hapsede den af 1 cm max fra ham....

• #39   22. maj 2010 Stort tillykke med den lille dreng - sikke en masse I har været igennem.

• #40   22. maj 2010 Snow vejer normalt 1,9 - 2,0... så ja de var begge store - men iisær en stor en den første og så i sædefødsel... stakkels Snow... sys virkelig hun har klaret det flot... og de putter så dejligt sammen nu..

• #42   23. maj 2010 Tillykke med den lille.
    Der er faktisk mange hunde (dyr i det hele taget), som får dødfødte unger den første gang, at de føder.
    Jeg synes, at du skal ringe og spørge dyrlægen på mandag, om du må stille nogle spørgsmål, som du ikke fik svar på, mens I var der. Det er ikke sikkert, at de har tid, eller at de vil gøre det, men det er da et forsøg værd, synes jeg. De har været med til fødslen, så de kan meget bedre svare på alt det, som I mangler at få svar på.
    Godt I reagerede og kom afsted til dyrlægen.

• #43   23. maj 2010 tak for det smiley
    - jeg vil tage kontakt til dyrlægen allerede idag hvor vi har aftale om at jeg skulle ringe..
    Nu er vi så spændte på om hun har mælk nok, da det ikke ser ud til der kommer så meget OG så skriger han npr han sutter og sutter og sutter og der vist ikke kommer så meget... han har fundet en yndlingspat. smiley Tror den giver mest..

• #45   23. maj 2010 Vi regner med at sælge ham - hvis den rette person dukker op smiley
    Ja vi skal ud og hente erstatning idag, vi skal dog lige opdrive et sted hvor de har en sutteflaske til killinger... (ellers må vi nøjes med engangssprøjte)..

• #46   23. maj 2010 Måtte I virkelig af med 15.000 for det kejsersnit, jeg synes det lyder vildt. I var der jo højst et par timer. Jeg ved godt det er med weekend tillæg, men alligevel.
    Jeg synes nogen dyrlæger tager slt for meget. Min datters schaefer blev opereret for 1.5 år siden, selvfølgelig en nat. Det varede hele natten og hun var indlagt i flere dage. Vi fik diæt mad med hejm, der var en masse ekstra undersøgelser hun måtte igennem. Samlet pris 22.000. Og andre med tilknytning til branchen siger at det er vildt dyrt.

• #47   23. maj 2010 Hun blev opereret for en mavedrejning derfor de mange ekstra undersøgelser af bla hjerte.

• #48   23. maj 2010 Kæmpestort tillykke med den lille - dejligt at i fik en hvalp som i kan nyde, men hvor er det dog synd at i skulle alt dette igennem.

/ Trine

• #49   23. maj 2010 Tillykke med drengen. Godt j fik en hvalp ud af det.

• #50   23. maj 2010 Tillykke med den lille fyr..
    da min fik hvalpe for 2 uger siden fik hun en kaempe pige og derefter fik hun en lille bit dreng som ogsaa kom ved saedefodsels men det var ikke saa svaer for han var saa lille, han har saa haft en meget haard start paa livet og er stadig ikke oppe paa 150g hvor de andre er omkring 500g eller over..
    men det er self svaert naar han sidder fast, det gjorde min jo ikke han smuttede ud som naar man smutter mandler smiley

forresten skulle din dyrlaege gerne have en saadan flaske du kan bruge..

• #51   23. maj 2010 ja vi blev også lidt chokket over prisen - men de var søde og rare og de reddede dem begge, så er dem evigt taknemmelig... men øv det er mange penge især når vi ikke havde nået at få fuld forsikring på hende (de afviste ansøgning pga. hun allerede var drægtig)
    ja han sad fast - mere end jeg havde troet muligt... hun har også fået en blodansamling i åbningen, men det klarer hun fint..
    vi har nu fået hentet mælk og givet lidt flaske og drengen er jo KÆMPE sulten.... så han sutter flaske il han slipper og så ned og sutte på moar smiley
    så det gør vi fortsat med dyrlægen ved røret tit smiley

• #52   23. maj 2010 Ja det vidste vi også godt den gjorde - men vi har skiftet forsikring og i overgangen blev hun drægtig og kun ca. 2-3 dage henne sku vi skifte over og blev afvist smiley - vi fatter stadig intet af det...

Vi bor i Næstved på sydsjælland... og endte så i Vordingborg, da vores egen dyrlæge stod i et kejsersnit allerede..

• #53   23. maj 2010 PS har lavet et fotoalbum med dem smiley

• #54   23. maj 2010 Stort tillykke herfra.
    Vær I bare stolte over, at I reagerede så hurtigt, at I ikke også mistede både mor og den sidste hvalp.
    Nyd dem!

• #55   23. maj 2010 Tillykke med den lille dreng, ja fødsler er ikke altid som man kunne ønske det, 1. gang Alli fødte ( og det var også min første fødsel) var de 3 første hvalpe døde, og jeg var ved at gå i panik, så det endte med kejsersnit hvor der så var 4. stk pris søndag 6.5ookr hos dyrlægerne i Rye anden gang også kejsersnit 2 døde og 5 hvalpe. pris hverdag. 5.400 kr så hun skal ikke have hvalpe mere.

• #56   23. maj 2010 tusind tak inge R - vi nyder også dem begge smiley og de nyder hinanden smiley

Evi N det lyder som et par hårde omgange, kan ikke forestille mig at skulle det igennem igen.. men kan dog ikke sige om hun får lov til at prøve igen når tiden er til det... bare med en som plejer at lave mindre hvalpe..

vil dog sige at det da har været billige omgange med kejsersnit...

• #57   24. maj 2010 Ja i forhold til hvad jeg hører andre tar' men de er generelt billigere end mange andre, måske fordi de ligger i landzonen men nu har hende jeg bruger åbnet sin egen klinik i Kr. Hyllinge og Hun har også den i Holbæk

Kommentér på:
NU føder hun, HJÆLP!!!

Annonce