{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.831 visninger | Oprettet:

drægtig tæve... {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg ved egentlig ikke helt hvad jeg vil, måske bare have råd, eller beroliges lidt eller noget helt 3., men det er fordi, at vores tæve Bonnie, blev bedækket 1 gang 1. Maj, ( og de hang sammen) og det var vidst 2. dag hun ligesom "gav lov" (altså slog halen til side) så i dag er det altså 63 dage siden parringen. (kender ikke ægløsnings dato)

hun er en flatcoated retriver/formel 1, så en "normal" str hund. har læst og læst og læst den sidste uges tid, og en hund føder ca mellem 54-72 dage hvor gennemsnittet ca er 60-63 dage, afhængig af racen..

sidder lige nu og har lyst til at råbe og skrige for jeg aner faktisk ikke hvad jeg vil..... aner ikke hvad jeg skal skrive eller noget...
er selvfølgelig spændt på de kommende hvalpe, men er samtidig bekymret for min lille hund, for denne varme (+30 grader) er jo næsten uudholdelig.
hvordan skal jeg forholde mig, altså hvornår tror i jeg kan forvente fødsel og hvad skal jeg holde øje med, udover alt det jeg har læst 700 gange på 10 forskellige netsider, og er der noget jeg evt kan gøre for hende, både med hensyn til varme og selvfølgelig hendes belastende vægt og den slags...

håber virkelig i ved hvor jeg vil hen med dette, for jeg gør ikke.. hahaha....'
hjælp en fortvivlet hundeejer... smiley
Hilsen Winni.... (som selv er gravid og dette er nok skrevet med lidt hjælp fra alle hormonerne..) hihi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drægtig tæve...
  • #1   3. jul 2010 Det ebdste du kan gøre for din tæve når du nu har læst om alt det hele er at slappe helt af! Du stresser hende unødvendigt når du er stresset, hun skal nok klare det.

    Sørg for at hun har frisk koldt vand til rådighed, du kan bare skifte det ofte så det ikke bliver alt for lunkent. Så synes jeg du skal allierer dig med en som har prøvet det før og som kan støtte dig og så bare tage det stille og roligt smiley

    Held og lykke med den forestående fødsel.


  • #2   3. jul 2010 Vi har selv "lige" fået et kuld hvalpe - og folk herinde var skønne til at hjælpe..

    Et godt råd vi fik afvide så vi kunne "vide" hvornår fødsel skulle igang var ved at tage hende temperatur engang i mellem - og den skal dale til under 37grader og blive der.

    Ang. varmen har jeg ingen idé - måske en blæser ved hendes fødested kunne hjælpe?


  • #3   3. jul 2010 prøver også så vidst muligt ikke at stresse...
    synes lige nu hun render rundt om er lidt rastløs og puster, men det kan jo ligeså vel være pga varmen, så er jo lidt i vildrede... vil jo så gerne gøre det så godt for min lillebitte hund.... smiley


  • #4   3. jul 2010 tog hendes temp for 3 dage siden og der var den 37,5... kunne jo lige tjekke den igen...

    den er også 37,5 lige nu....


  • #5   3. jul 2010 Jeg ved godt det er svært at være rolig, specielt første gang smiley

    Har du ikke nogen som kan hjælpe dig som har prøvet det før? det er nok den bedste måde at få dig til at slappe af på.


  • #6   3. jul 2010 kun som jeg kan ringe til.... men synes kun der bliver fortalt om selve fødslen, eller lige minutterne op til.. jeg går ikke ud fra at min hun føder inde for den næste time. smiley hun gider knap ligge i sin kurv.. hehehe...

    men det er ligesom det der sker lige før at det er lige før..:-)


  • #7   3. jul 2010 Det der sker lige før det er nu er opblokningen og den er jeg sikker på du har læst alt om smiley ud over det så er der altså ingen tegn så du må bare vente tålmodigt smiley

  • #8   3. jul 2010 jah, siger min kæreste også... er bare noget af det jeg er aller dårligst til.. smiley men ak.. de hvalpe kommer jo nok når de kommer.. smiley
    men tak alligevel...


  • #9   3. jul 2010 Hej jeg har også en flatcoatede retriever der er på dag 63 i dag, ingen redebygning eller nogle tegn at se, hun spiser til nød opblødte hvalpepiller. og hendes temp svinger fortiden mellem 37,4 og 38,2 i formiddags var den sågar oppe på 38,7 men er nu faldet til 38,2 igen.

  • #10   3. jul 2010 okay.. tjaa... men så er det da også tæt på...

    kl. 16.30 var Bonnies temp 37,0 og 2 timer senere 36,9, så håber det bliver ved den vej.
    men der er heller ingen redebygning, og hun vil smadder gerne have det mad jeg giver hende...
    der er ingen tegn ellers..... så kan kun vente og se....
    men håber da det bliver i nat eller morgen tidlig, for vi skal have min kærestes datter på ferie i morgen, og så er der alt andet end roligt her i hytten.. .-S hehehe...


  • #11   3. jul 2010 vi er på 37,2 her i huset smiley
    bare tag det roligt ... tag temp hver 2. time, så du ved præcist hvornår den er 1 grad under normalt - så skal fødslen være igang inden 24 timer

    held og lykke - skriv hvis der er noget.


  • #12   3. jul 2010 normal? altså for 3 dage siden var hendes temp. 37,5 og det var den også i dag kl. 11.. ved ikke om det er hendes normal, for synes det er lidt lavt når de endnu mere "normalt ligger på ca 38 grader...
    men tjekker hende igen om en halv times tid...
    smiley


  • #13   3. jul 2010 Det er derfor man skal starte 10 dage inden fødslen, med at tage temp, så kender lige netop denne hunds normalt temp. 28 er det normale, men ikke alle har det. min tæve ligger feks 37,6 normalt.
    Men hold øje med at hun kommer godt under 37, så skal der nok ske noget


  • #14   3. jul 2010 undskyld tastefejl smiley der skulle stå 38 og ikke 28 ,-)

  • #15   3. jul 2010 jah, og det er også det jeg hele tiden har læst, men fandt først mit termometer der for 3 dage siden, og de 2 andre dage har jeg ligesom ingen undskyldning for.. smiley men må jo bare se an i aften om temp stadig falder... smiley

  • #16   3. jul 2010 det skal nok gå smiley bare tag hver 2. time - og sæt vækkeuret til i nat .... så er der ingen ko på isen smiley

  • #17   3. jul 2010 husk at temp stiger lige inden selve fødslen, men det opdager vi baer aldrig hjemme ved os, for der er vi slet ikke i tvivl om at der er gang i sagerne og så tager vi ikke temp mere.

    har du bogen "hvalpe på vej" - den er et must at læse inden en fødsel


  • #18   3. jul 2010 smiley yes....
    eej tror jeg heller ikke... ville være usædvanligt med is i denne varme.. smiley HAHA! smiley men tak for det.. smiley
    holder selvfølgelig opdateret... smiley


  • #19   3. jul 2010 neej jeg har brugt nettet.... netdyredoktor.dk og andre... men tror jeg har det hele med. har ihvertfald ikke fundet noget nyt endnu.. ;-.)

  • #20   3. jul 2010 Så er den ihvertfald nede på 36,8 nu.... nogle der ved hvor hurtigt temp falder?
    hvor hvis den falder 0,1 grad hveranden time, så er der 6 timer til at den er 36,5, altså 1 hel grad under det højeste jeg har målt hende, nemlig 37,7... kan jeg regne med det???


  • #21   3. jul 2010 den kan falde meget hurtigt - tag igen om 2 timer og så er den sikkert faldet den hele grad .. men intet er sikkert

  • #22   3. jul 2010 hmm... 36,8 nu her kl. halv elleve....
    men hun har kradset lidt i sofaen, så det er vel ok??



  • #23   4. jul 2010 er der kommet nogfen babyer. her er vi gået ind i dag 63 så nu venter vi bare på babyer

  • #24   4. jul 2010 neej ikke endnu... mend et er tæt på... opretter lige et nyt indlæg.. smiley og jeg sender lige jer noget ve-støv.. smiley

  • #25   4. jul 2010 det er sendt tilbage

  • #26   4. jul 2010 her er vi nu på 36,5 ... så vi regner med babyer i løbet af dagen

  • #27   4. jul 2010 så er vi sku på 36.8

  • #28   4. jul 2010 åhhh hvor spændende :D!!

Kommentér på:
drægtig tæve...

Annonce