1.827 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Jack Russel / Fransk Bulldog Jack Russel / Fransk Bulldog

Vi er et kærestepar som har en fantastisk hund. En Jack Russel / Fransk bulldog blanding.
Hun hedder Laika og er virkelig en vellykket blanding. Hun er 2,5 år, er adræt, robust, godt begavet og smuk (Ja hundeejere elsker sin hunde smiley

Vi har lige oprettet vores profil for at finde en hanhund af samme blanding som Laika.

Håber der er nogen der kender til folk der har en sådan blanding. Det har været meget svært at opsnuse billeder eller information og blandingen på nettet.

mvh
Jon og Staphanie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack Russel / Fransk Bulldog
  • #1   13. jul 2010 Er det fordi I vil have hende parret?

• #2   13. jul 2010 Hov' ja det var meningen ja

• #3   14. jul 2010 Må man spørge hvorfor I vil have hende parret, og hvilket forarbejde I har gjort?

• #4   14. jul 2010 "Stupid lamb * bevar muskelhunde under ansvar ." - hvad mener du præcist?

• #5   14. jul 2010 Det er ikke en blanding jeg har hørt eller set før - så vær for guds skyld meget obs på en evt. han ikke er i familie med jeres tæve.

• #6   14. jul 2010 - Er hun tjekket for recerelaterede arvelige sygdomme? Og hvad skal hanhunden være tjekket for (krav til hanhunden)?
    - Har dyrlægen godkendt hendes bækken og generelle bygning (mere om hun ville kunne klare en drægtighed og fødsel)?
    - Skal det være en JR/FB, eller vil I også have en renracet på hende? Det er jo ikke just en blanding man ser så tit ; )

• #7   14. jul 2010 Nu kan man jo ikke forudse, hvordan hvalpene bliver, når det er blandinger der er tale om.
    Selv om det er af samme slag.

• #8   14. jul 2010 Ann-Sophie, godt indlæg jeg citere dig lige gode råd kan ikke siges for tit smiley

- Er hun tjekket for recerelaterede arvelige sygdomme? Og hvad skal hanhunden være tjekket for (krav til hanhunden)?

- Har dyrlægen godkendt hendes bækken og generelle bygning (mere om hun ville kunne klare en drægtighed og fødsel)?

- Skal det være en JR/FB, eller vil I også have en renracet på hende?

Du må ud og lave et seriøst 'benarbejde' før du overvejer parring.

• #9   14. jul 2010 Ja jeg mener det som de andre også skriver
    Er hunden tjekket for ALT og har du tænkt dig at kræve det samme af hanhunden
    Har du sat dig ind i hvad det kræver og koster at have hvalpe
    Og har du en god begrundelse for at avle på din tæve?

• #11   14. jul 2010 De to små
    Men det er du jo også i din fulde ret til at mene
    Det er jo et debat forum så vi må alle have vores meninger smiley

• #12   14. jul 2010 Det kan da ALDRIG nogensinde skade at informere folk omkring, at tjekke for arvelige sygdomme inden man avler?
    Det er da ren og skær interesse og fordi man vil folk det bedste - Det er ihvertfald dét jeg har ment med mit indlæg.
    Hellere informere folk omkring det, end at de risikere tævens liv eller laver møg syge hvalpe.
    Så kan jeg godt leve med at nogen synes jeg blander mig, men så længe hensigten er positiv kan jeg ikke se problemet : )

• #13   14. jul 2010 Ja mine kommentarer handler nu også om hensynet til hunden
    Det må da være rart at vide hvad man går ind til
    Fx et en FB disponeret for at skulle have kejsersnit, det kan altså godt gå hen og blive dyrt især hvis det oven i købet bliver aften eller weekend

• #14   14. jul 2010 Har i set hvor mange hunde der er til salg pt. markedet er for længes dækket og folk har rigtig svært ved at komme af med hvalpene.

Hvorfor mener i hun skal have hvalpe? Set i lyset af ovenstående så er det ikke nok at lave hvalpe blot fordi man synes det kunne være sjovt, eller fordi man synes ens hund er sød.

Og så er jeg enig med de andre i at jeres tæve bør tjekkes for alle de sygdomme der ligger til begge racer (dvs. patella luxation, HD, rygproblemer osv. )

• #15   14. jul 2010 Hej allesammen.

Dejligt med så mange svar smiley også de formanende.....
    Laika er godkendt til avl af vores dyrlæge og hun har ingen arvelige sygdomme.

Men det var nu ikke derfor jeg oprettede indlægget... hvis der er nogen derude som kender til, eller har en tilsvarende blanding af hankøn er vi meget interessede i kontakt. dansk-svensk skovhund / FB kunne også være interessant.

Og ja vi har købere til hvalpene

men fedt med så meget interesse.

mvh
    Jon og Stephanie

• #16   14. jul 2010 Hvad er en dansk-svensk skovhund?

• #17   14. jul 2010 Ja hvad er en dansk/svensk skovhund...? ej tror bare der er skrevet forkert der...

• #18   14. jul 2010 har altid troet de hed skovhund smiley gårdhund så.. hehe

• #19   15. jul 2010 Hvad betyder det helt konkret at hun er godkendt af dyrlægen? Har han bare lyttet på hendes lunger eller er der rent faktisk blevet taget røngtenfotos, patellatests osv?

Har du også overvejet om de racer du vil sætte sammen overhovdet passer sammen rent mentalt?

• #20   15. jul 2010 Jeg tænker bare, ja tæven er faldet godt ud, men det er der jo slet ingen garenti for at hvalpene gør.
    har i set søskene til jeres tæve.??
    .

• #21   15. jul 2010 Anne Julie, hun r blevet tjekket af vores dyrlæge som har kendt og set til hende siden hun var 6 mrd. så tror nok han ved hvad han snakker om. har ikke tænkt mig at udlægge hele hendes journal her....... Hvordan kan det også have din interesse? vi er interesseret i en af samme blanding som Laika. Mvh Stephanie

• #22   15. jul 2010 Så skulle du nok ikke have oprettet det i forum hvis du ikke ville have folks kommentarer smiley

Og nej et alm. Sundhedstjek er ikke nok

• #23   15. jul 2010 Du har som "stupid lam" siger valgt at ligge en tråd i et detbatforum, så må du også forvente at folk dabbatere.

Og nej, et sundhedstjek er IKKE nok! Det kan iøvrigt være rigtig dyrt at lave syge hvalpe (og det er der altså større riciko for at gøre når man ikke gider tjekke for arvelige sygdomme). Købeloven gælder jo også folk der køber hund.

• #24   15. jul 2010 Hvis i får hvalpe vil jeg gerne købe en.

• #25   17. jul 2010 undskyld jeg spammer denne tråd, men alle i der forlanger gud ved hvor mange sundhedsundersøgelser på alt der kan kravl og gå.. hvor mange af jer har i realiteten avlserfaring?? har i lavet kuld på kuld, ved i alt om alle racer osv.. Jeg kan godt blive lidt irriteret over at alle tråde herinde altid bliver drejet over på sundhedsundersøgelser som værende det evigt lyksagliggørende for evt hvalpekøbere....

hold jer til trådens emne, der var: kender i en hund af denne blanding.. ikke wee fed debat om man skal parre..

Jeg er selv opdrætter med mange års erfaring med DKK opdræt, jeg sundhedsscreener alle mine forældredyr, træner, mentalteste mv, så det er ikke fordi jeg selv går på kompromis, man forsøg for gud skyld at hold jer til emnet !!!

• #26   17. jul 2010 Rottweiler
    Det er et debatforum og derfor ståe
    Det folk frit for at debattere, så længe man holder en pæn tone.
    Jeg synes faktisk ikke sundhedsundersøgelser er evt lyksaliggørende, det bedste ville i mine øjne være at lade være, jeg ser slet ingen grund til
    At avle flere blandinger, men jeg synes da trods alt det er bedre med sundhedstjekkede blandinger. Og så synes jeg altså også det er en god idé at fortællle andre hvad de går ind ttil.
    Det er da rigtog surt at tro at det er bare lige at lave et kuld hvalpe også stå med en tæve der skal have kejsersnit søndag nat.

Om jeg har avlserfaring??
    Jeg har ikke lavet hvalpe på nogle af de hunde jeg har haft alene, altså efter jeg flyttede hjemmefra, har hverken haft tiden pladsen, eller en tæve smiley
    Men mmin mor havde kennel og jeg plejede at deltage i alt fra udstilling til hvalpefødseler så heæt uvidende er jeg ikke

• #27   10. aug 2010 Er der stadig ingen derude der kan hjælpe os?

• #28   10. aug 2010 og Mandau vi skal nok tænke på dig smiley

Kommentér på:
Jack Russel / Fransk Bulldog

Annonce