1.252 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

vil ikke spise.. Lidt langt vil ikke spise.. Lidt langt

Ja jeg har et stort problem, min tæve er drægtig på 30 dagen og hun vil simpel hen ikke spise.. jeg har købt alle mulige slags hvalp vådfoder, både billige og dyre.. intet, hun spise meget lidt hvor efter hund går, jeg har også prøver alm foder altså tørfoder, det rører hun slet ikke .. jeg er super bange for at hun ikke får det energi hun skal.. jeg var til dyrlæge igår får at få hende scannnet og det eneste han sagde var at min måtte prøve med noget forskelligt, jeg regner med at ringe til ham igen imorgen da jeg simpelt hen ikke kan holde tanken ud om at hun ikke spiser.. men jeg ville lige hører om nogen af jer som har en ide eller noget de selv har oplevet af det samme ??

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gorenje opvaskemaskine viser fejl F11 på display 1.120 kr.
  • Reoler op og hænge 500 kr.
  • Toilet løber konstant 2.200 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Havearbejde for to friske gutter 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vil ikke spise.. Lidt langt
  • #2   20. jul 2010 nej men der er gået 3-4 dage og det syntes jeg er lang tid, da hun er spinkel i forvejen...

• #3   20. jul 2010 Det er jo også meget varmt sådet er ikke så underligt. Men giv hende noget havresuppe med lidt sukker på. Så er jeg sikker på at det ryger ned. Mine er vilde med det og øllebrød. Du kan lave det med vand eller mælk alt efter ønske. Mine er også glade for a-38. Så kan du efterhånden blande tør foder i alt efter hvordan det går. Bare et forslag. Pøj pøj med kuldet.

• #4   20. jul 2010 Ja, det har jeg også prøvet, hun stoppede med at spise 3 uger før fødsel, der spiste hun max ½ ration af normalt. Og først 2-3 efter fødsel startede hun med at spise normalt igen, og dvs at efter fødsel fik hun jo nærmest kun 1/4 af rationen hun burde spise, da de jo som regel skal dobles op med foder i forhold til normalt.

Spørg lige om jeg havde en hund, der lignede en, der kom direkte fra en KZ lejr....Det var simpelthen skrækkeligt. Men man kan jo ikke tvinge dem...

• #5   20. jul 2010 okay, nej man kan jo ikke tvinge dem, men det er bare svært at kigge på smiley

• #6   20. jul 2010 Malene: ja, det har du ret i...jeg var absolut ikke stolt af hvordan min hund så ud, for udadtil, set med andre folks øjne er det jo mig, der ikke fodrer min hund...
    Men nej, man kan ikke tvinge dem til at spise, man må bare liste så meget i dem, som man kan. de skal nok overleve ingen tvivl om det, det er bare ikke så "lækkert" med sådan en tæve lige når man skal have huset fuld af hvalpekøbere....

• #7   21. jul 2010 nej det har du ret i .. jeg tænker også mere på at hvalpene skal sku nok tage det de vil, og så går det hele ud over min skatte.. og det gør ondt, men okay, det må vel bare følge med i hele procesen... tak for hjælpen Lykke J

• #8   21. jul 2010 Jeg havde samme problem for nogle år siden - det er hjerteskærende at se på at ens hund ikke vil spise og nej man kan ikke tvinge dem. Jeg gik over på BARF da jeg havde en tæve der absolut ikke var vild med tørfoder og slet ikke når hun var drægtig.
    Hvilken forandring - nu spiser hun alt og gerne og man skal passe på at hun ikke bliver for tyk! Når hun har født e hun ved fin huld og når hvalpene er 10 uger kan du ikke se hun har haft hvalpe udover at hun har lidt længere pattevorter. Hun tabe helle ikke hårene når hun ammer og ser super flot ud alle 8 uger hvalpene er her. Vi har nu en hund der danser en lille dans når hun venter på sin mad og det er bare en fornøjelse;0)

• #9   21. jul 2010 okay smiley det kunne da godt være man skulle prøve Barf smiley tak for hjælpen

• #10   21. jul 2010 malene med verdens dejligste chi`er !

Mange tæver går helt eller delvis fra foderet mellem 3 og 4 uge, så hvis du bare kan få lokket lidt i hende, så ville jeg ikke være så nervøs.

En af mine tæver skal føde om nogle få dage ( der er 6 hvalpe og det er et stort kuld for min race ).............hun har haft perioder, hvor hun ikke har villet hendes tørfoder, så har jeg lavet noget, der kaldes " satin balls " og det var lykken :o)
    Her er et link.
    http://www.holisticdog.org/Nutrition/Satinballs/satinballs2.html

Dåserne A/D fra Hills...............glider normalt også ned :o) dem har jeg altid på lager, da der også kan være problemer efter fødslen.

Det der er vigtigt, er at få dem til at spise noget..................jeg har haft en tæve som mere eller mindre levede af kogt kylling og suppeurter ( det eneste hun ville æde ) i 8 uger.................hendes hvalpe var store og fede og hun selv, så faktisk forbavsende godt ud :o)

Held og lykke med det :o)

• #11   21. jul 2010 tak jeg har prøvet A/D og det spiser hun ikke.. men ja jeg prøver alt muligt lige i øjeblikket.. tak for alt hjælpen... smiley

Kommentér på:
vil ikke spise.. Lidt langt

Annonce