vil ikke spise.. Lidt langt vil ikke spise.. Lidt langt
Ja jeg har et stort problem, min tæve er drægtig på 30 dagen og hun vil simpel hen ikke spise.. jeg har købt alle mulige slags hvalp vådfoder, både billige og dyre.. intet, hun spise meget lidt hvor efter hund går, jeg har også prøver alm foder altså tørfoder, det rører hun slet ikke .. jeg er super bange for at hun ikke får det energi hun skal.. jeg var til dyrlæge igår får at få hende scannnet og det eneste han sagde var at min måtte prøve med noget forskelligt, jeg regner med at ringe til ham igen imorgen da jeg simpelt hen ikke kan holde tanken ud om at hun ikke spiser.. men jeg ville lige hører om nogen af jer som har en ide eller noget de selv har oplevet af det samme ??
nov 2007
Følger: 85 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 108 Svar: 869
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Spørg lige om jeg havde en hund, der lignede en, der kom direkte fra en KZ lejr....Det var simpelthen skrækkeligt. Men man kan jo ikke tvinge dem...
nov 2007
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Men nej, man kan ikke tvinge dem til at spise, man må bare liste så meget i dem, som man kan. de skal nok overleve ingen tvivl om det, det er bare ikke så "lækkert" med sådan en tæve lige når man skal have huset fuld af hvalpekøbere....
nov 2007
aug 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Hunde: 7 Emner: 19 Svar: 322
Hvilken forandring - nu spiser hun alt og gerne og man skal passe på at hun ikke bliver for tyk! Når hun har født e hun ved fin huld og når hvalpene er 10 uger kan du ikke se hun har haft hvalpe udover at hun har lidt længere pattevorter. Hun tabe helle ikke hårene når hun ammer og ser super flot ud alle 8 uger hvalpene er her. Vi har nu en hund der danser en lille dans når hun venter på sin mad og det er bare en fornøjelse;0)
nov 2007
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.456
Mange tæver går helt eller delvis fra foderet mellem 3 og 4 uge, så hvis du bare kan få lokket lidt i hende, så ville jeg ikke være så nervøs.
En af mine tæver skal føde om nogle få dage ( der er 6 hvalpe og det er et stort kuld for min race ).............hun har haft perioder, hvor hun ikke har villet hendes tørfoder, så har jeg lavet noget, der kaldes " satin balls " og det var lykken :o)
Her er et link.
http://www.holisticdog.org/Nutrition/Satinballs/satinballs2.html
Dåserne A/D fra Hills...............glider normalt også ned :o) dem har jeg altid på lager, da der også kan være problemer efter fødslen.
Det der er vigtigt, er at få dem til at spise noget..................jeg har haft en tæve som mere eller mindre levede af kogt kylling og suppeurter ( det eneste hun ville æde ) i 8 uger.................hendes hvalpe var store og fede og hun selv, så faktisk forbavsende godt ud :o)
Held og lykke med det :o)
nov 2007
vil ikke spise.. Lidt langt