{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

plejefamilie søges ??? {{forumTopicSubject}}

jeg har længe fulgt forskellige opdrætters hjemmesider og jeg studser over at nogen af dem, søger plejefamilie til deres avlshunde
er der nogen der forklare hvorfor man gør det??
er det for at få ro i flokken eller fordi hunden stresser for meget hos opdrætteren eller fordi det giver opdrætteren mulighed for at få avlshunde ind, uden at det bliver for meget??

jeg tænker at hunden som kommer i "pleje" kommer til at knytte sig meget til sin nye familie, er det så ikke synd at ødelægge det ved at tag den hjem efter en periode eller er det bare mig, fordi jeg knytter mig meget til dyr??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  plejefamilie søges ???
  • #1   29. aug 2010 Det er vel bla. for ikke pludseligt at have 100 hunde.

• #2   29. aug 2010 sikkert, men hvorfor så ikke sælge hunden

• #4   29. aug 2010 Hvis de sælger den, kan de jo ikke bruge den til avl.

• #6   29. aug 2010 Jeg vil gøre det, at jeg udstationerer. Folk får hunden gratis og jeg har ret til x antal kuld eller parringer samt udstillinger. På den måde kan jeg se, hvordan hunden udvikler sig og bruge den, hvis det bliver aktuelt, uden at den "fylder" hjemme hos mig.

Jeg kunne også godt finde på at give mine gamle avlstæver væk, når de ikke skal have flere kuld. Så kan de blive midtpunkt i en familie i stedet for at være til overs hos mig.

• #7   29. aug 2010 ja det er netop for at kunne beholde hunden i avl, uden at få for mange hunde i hjemmet og dermed en forringet kvalitet for dem alle

• #8   29. aug 2010 men pt har jeg fået en 13 mdr gammel tæve hjem igen, fordi ejerne skulle skilles - jeg har så valgt at hun skal udstationeres, da vi har nok hunde i hjemmet, men jeg vil stadig gerne kunne bruge hend i mit avlsarbejde

• #9   29. aug 2010 Sofia C
    håber det er iorden at jeg spøger i din tråd
    jeg har tidt tænkt på at når jeg en gang skal have hund så skal det vare en udstasioneret hund
    men jeg er lid i tvivl om hvor god en ide det er da jeg er første gangs hunde ejer
    min tanker er lidt at det er en god ide fordi jeg har en ide om at men snakker en del med personen som udstasionere sin hund, og det kan give en masse tryghed nu hvor man er grøn på omrødet
    men så tænker og også om eventyelle folk som udstasionere ikke vil gøre det til en grøn persom som mig ?

hvad er jeres tanker og mening om det ? :o)

• #10   29. aug 2010 jeg har faktisk kun udstationeret il førstegangs ejer - de har netop ønsket denne form, for at have en opdrætter tæt på hele vejen - så det ser jeg ikke som et problem

• #11   29. aug 2010 platugler
    okey det er jeg rigtig glad for at høre
    så skal jeg ikke lægge den tanke helt på hylden :o)

• #12   29. aug 2010 Michelle: Jeg ville ikke have problemer med at udstationere til en førstegangshundeejer... men måske kommer det lidt an på, hvilken race man har.

• #13   29. aug 2010 for mig har det faktisk været noget letter med førstegangsejer, da de oftest er noget mere lydhør og har ikke så mange uvaner med i bagagen smiley og dermed noget nemmer at samarbejde med

• #14   29. aug 2010 okey det lyder godt :o)
    okey ja det kan da godt være at det kommer an på race
    jeg vil have en lille hund som ikke kræver rigtig rigtig meget motion og herne gym da jeg tror at min tilværelse ikke er til kunne tilfrestille en hund med de krav
    de racer jeg har kigget lidt på ind til vider er
    Papillon
    chihuahua
    og så har jeg kigget en del på
    cavalieren
    men kan ikke rigtig finde ud af om jeg syndtes den er for stor
    grunden til at jeg gå meget op i størelsen er at jeg ingen bil har og tror heller aldrig at jeg fåe en så det er meget vigtig for mig at hunden ikke er storer og tunger end at jeg kan tage den på armen når vi skal med busen.

• #15   29. aug 2010 platugler og jamen det kunne jeg faktis godt forstille mig når du skriver det på den måde :o)

• #16   29. aug 2010 Michelle: Da jeg kun havde min hanhund, Canis (10 kg), havde jeg ham med i cykelkurven og i bus og tog i en taske. Nu er Canis en ret stor cavalier, så jeg tror ikke du skal bekymre dig om størrelsen - det skal nok gå. Hunden har jo ben og de steder, hvor den må gå, kan den jo bare det. Så op i tasken, lige inden man hopper ind i toget og så er den sk.. slået :o)

• #17   29. aug 2010 okey :o)
    jeg har faktis med en som have to og dem syndtes jeg var noget store i det og haved lidt svært ved at forstille mig at skulle bakse den ene i en taske hihi men fik så af vide af moren til hende der havede dem at de var en til store i for hold til standarten.
    men ja 10 kg skulde man nu nok lige kunne bære ind i en bus :o)
    jeg ved ikke om alle af den race er sadan her men de har to var bare så dejlige rigtig skøde hunde de kunne både være rigtig aktive men også rigtig dovne hunde hihi, jeg kan huske sidste sommer hvor det var så varmt der orkede de bare ingen tind så jeg spurgte om de ikke skulle have noget af alt den vare pels af så den endte med at jeg klippede begge hunde den ene var lidt nervøs ved det så så der to jeg mig rigtig god tid og den anden ja den lage sig sku til at sove halv vej i mit skød imen det var simpelhen bare så hyggelig og men kunne se om mærke på dem bagefer at de bare nød at have fået alt den varme ples af :o)

• #18   29. aug 2010 Det lyder meget som mine... Har 5 hunde i sofaen lige nu :o) Og for et par timer siden jagtede de fugle på engen.

Mine er jo udstillingshunde, så de må lide i varmen... så ond er jeg nemmerlig ;o)

• #19   29. aug 2010 oooonde moooaaar smiley må vist heller tale med din dyrlæge smiley

• #20   29. aug 2010 Ja, du kan jo bare ringe til hende... tror hun har vagt i dag ;o)

• #21   29. aug 2010 okey ej hvor skøndt
    okey ja så det det jo ikke at klippe dem kort hihi
    men man kan vel køle dem ned på en anden må så ik
    et anden spørgsmål hvordan er pelsen er den nem at holde eller
    og hvor mangen gange i ugen skal de børstes
    de to basser jeg klippede havede en del knuder så tænkte at det måske kræver en del at holde pelsen ordenlig

• #22   29. aug 2010 Du har sikkert bestukket hende .... hørte noget om cacao og frisk franskbrød den anden dag .... fyyyyy smiley

• #23   29. aug 2010 Mine lægger sig bare et køligt sted og sparer på energien. Af og til skyller jeg dem eller de får mulighed for at bade.

Jeg børste dem 1 gang om ugen og det passer fint. Der er knuder, men ikke nogle jeg ikke kan børste ud. Så kommer de i bad minimum en gang om måneden.
    Der findes cavaliere med mere pels end mine har og dem skal man nok igennem 2 gange om ugen.

• #24   29. aug 2010 Plat...: Ja.... og i dag har jeg budt hende på te og pandekager ;o) Hvis jeg ikke bestak hende, ville hun have meld mig for læææænge siden!

Men du kender jo de dyrlæger... enten er de i lommen på medicinalindustrien eller foderfirmaerne eller de kunder, der spytter godt i kassen - sådan er det!

• #25   29. aug 2010 okey så er det slet ikke så slem som jeg havede forstillede mig hihi troede minmun at de skulle børdstes var 2 dag
    men en gang i ugen kan alle da hvis holde til hihi
    syndtes at jeg har hørt rigtig mage sige at det er en rigtig god begynder hund er det rigtig eller kommer det and på hvordan man er som person ? :o)

• #26   29. aug 2010 Det tror jeg er meget rigtigt. Det er en meget behagesyg race, der ikke er specielt selvstændig eller trodsig. Man skal bare ikke hvile for meget på laurbærrene, for selvfølgelig skal en cavalier opdrages og trænes. De kan ikke alt fra fødsel :o) Og selv om de finder sig i meget, skal man ikke bare gå ud fra, at de trives. Det er en tålmodig hund, der ikke splitter en sofa fordi man ikke får den stimuleret, men det betyder ikke, at den ikke meget hellere vil have en tur i skoven eller på agilitybanen.

• #27   29. aug 2010 hov lige en sidste ting jeg kom til at tænke på
    hvor kan jeg eventuelt finde folk der udstasionere deres hund/hunde
    hvis i overhovede ved det
    det kunne nemlige være rigtig rart at have nogen ider når jeg en gang er komme så langt at jeg skal til at finde en hund
    hvis det stod til mig ville jeg rigtig gerne have en hund snart men bor desvære stadigvæk et sted hvor man ikke må have hund, men er dog heldigvis fuld igang med at søge drømme lejligheden hvor jeg altid har ønske at bo og der må man heldigvis gerne have hund :o)

• #28   29. aug 2010 ... du kan jo altid sende mig en mail, når det bliver tid til hund :o) Tror desværre ikke der er mange, der udstationere cavaliere her hjemme, men du kan jo prøve at henvende dig til nogle forskellige og forhøre dig om muligheden.

Hvor i Vestjylland bor du?

• #29   29. aug 2010 okey det lyder jo godt
    hihi nej det ville jo ikke rigtig være noget arbejde hvis de kunne alt når de blev født, pu det kunne jo gå hen og blive helt kedeligt
    der hvor jeg søger bolig er der heldigvis masser af grønne omrøder og en skov ikke alt for langt væk og en lille bus tur så er men ved en strand
    der det burde være mulighed for at lave en masse :o)

• #30   29. aug 2010 jeg bor i Esbjerg
    må jeg ansæge dig som ven så jeg kan finde dig til den tid :o)

• #31   29. aug 2010 Det er jo tæt på mig :o) Jeg bor lige syd for Oksbøl. Sig til, hvis du vil se lidt mere til racen, før du bestemmer dig.

• #32   29. aug 2010 okey ja det var da ikke så langt væk det vil jeg da lige huske på :o)

• #33   29. aug 2010 jeg tror jeg vil sige tak for i aften og tak for alle svarne :o)

• #34   29. aug 2010 Maj-britt: Fatter ikke hvordan man bare kan skille sig af med en hund fordi den har fået de kuld den skulle. Man holder vel af dyrene og i mine øjne har man hunde fordi man elsker dem og hvis man avler er det fordi man synes de kan bidrage med noget godt til racen og fordi man elsker racen for mig at lyder det som en kold verden hvor det ikke længere handler om kærlighed til hundene men først og fremmest avl. Og undskyld jeg siger det men brækker mig over nogen kan gøre det!

• #35   29. aug 2010 Trine: hvor læser du lige, at det er hvad vi gør ?? tror lige du skal læse tråden igen.....

• #36   29. aug 2010 Platugler: At man sælger en gammel avls tæve så den ikke er til overs! Forstår det simpelthen bare ikke hvis man mener man ikke kan give sin gamle hund det den har brug for så ville jeg ikke have så mange hunde og blive ved at avle man får vil ikke kun hund for at avle men for at få en ven som man elsker? Og så kan man da ikke bare kyle den ud? Jeg forstår det virkeligt ikke. Jeg ville aldrig gå af med min hund!

• #37   29. aug 2010 Trine: så prøver jeg lige igen ....prøv og læst tråden igen og find lige det sted hvor der står at det er en gammel tæve - du har fået tråden totalt galt i halsen...... Det er vist en ommer ...

• #38   29. aug 2010 Platugler: "Jeg kunne også godt finde på at give mine gamle avlstæver væk, når de ikke skal have flere kuld. Så kan de blive midtpunkt i en familie i stedet for at være til overs hos mig."

• #39   29. aug 2010 beklager, det havde jeg overset...

men jeg kan bestemt ikke se problemet - synes du virklig ikke at hunden vil få mere tid, som ene hund, end som en ud af 5 ?? så kan du brokke nok så meget over det, men faktum er, at hvis der kun er opdrætter der har 1 eller 2 tæver, så ville der næppe være hvalpe nok til at dække behovet for hvalpe.

• #40   29. aug 2010 Platugler: Jo kan selfølgelig godt se det bedst for tæven men forstår bare ikke hvordan man ender der i første omgang så prioterer man avlen højere end at have en hund man elsker i mine øjne. Og for mig burde grunden til at få hund først og fremmest være at have en hund man elsker og vil beholde til den dør. Jeg synes det lyder som om man gerne vil tjene penge på det selvom alle siger at det gør man ikke og det dyrt og så videre i det her tilfælde synes jeg det meget koldt og lyder som om folk vil have penge. Siger dog ikke at man ikke elsker sine hunde og kun gør det for penge men altså jeg elsker mine hunde så højt at jeg aldrig ville gå af med dem og så ville jeg hellere ned priotere avlen

• #41   30. aug 2010 Trine: Jeg har ikke 5 hunde fordi at hygge med dem - jeg har min første hund, Canis, fordi jeg elsker ham højt og aldrig vil af med ham. Hvis jeg bare skulle have hund for hyggens skyld, havde jeg 1 maks 2 hunde. Pigerne er indkøbt for at kunne lave hvalpe og for at udstille. Ikke fordi jeg skal tjene penge (hvis jeg skulle det, skulle jeg skrue alvorligt ned for mine udgifter til de hunde), men fordi jeg tror på, at jeg kan videreføre den race jeg elsker på en god måde og hjælpe til med, at det bliver ved med at være den smukke og hengivne race den er i dag og at den forhåbentlig bliver lidt sundere.

Jeg køber gode hunde hjem fra udlandet, og har dem gående, til jeg kan se, hvad de bliver til - bliver de ikke gode nok, kommer de ud til en ny familie og når de har hjulpet mig med at hjælpe racen, får de et nyt liv hos en ny familie (her snakker vi hunde på 4-5 år og ikke rigtig gamle hunde).
    Hvis jeg skulle beholde alle hunde, unghunde, der ikke kan indgå i avl og ikke kan udstilles samt "gamle" tæver, ville mine muligheder for at bidrage til racen være meget begrænset.

Jeg er utrolig glad for alle mine hunde, men er ikke blind for, at de kan have det nøjagtig lige så godt hos en anden end mig.

• #42   30. aug 2010 jeg har læst jeres indlæg igennem og har fået et begreb om hvorfor smiley
    tak

men jeg har både læst at det er en plejefamilie et sted og udstationering andre steder, men det er nok samme mening, der menes

• #43   30. aug 2010 Jeg udstationerer også og sætter tæver ud til familier, og tro ikke det er let. Når vi vælger at have vore hunde inde hos os, for at give hvalpene den ballast, som vi føler er den rigtige, og samtidig vil være med til at præge racen med noget godt, er vi nødt til at træffe nogle valg, og selv om den nye familie er den helt rigtige, så koster det stadig følelser at tage beslutningen!

• #44   30. aug 2010 Maj-Britt: Forstår det bare stadig ikke jeg kan ikke være så kold og gå af med en hund også selvom jeg måske havde været bevidst om det. Man kan vel stadig lave seriøs avl på en god tæve eller 2 og så beholde dem. Lige p.t er der jo hunde nok rundt omkring og cavalier er jo en race der er nok af sådan som jeg opfatter det. Jeg kommer nok aldrig til at forstå det ligemeget hvordan man vender og drejer det så synes jeg det koldt og syndt for en hund på 6 år ligepludseligt at skulle skifte hjem og det de færreste der gider købe sådan en gammel hund de fleste anskaffer sig jo hvalpe eller unghunde. Kan godt se at det måske er det bedste for en ældre dame og komme ud et sted hvor der er mere ro men synes alligevel det syndt for så kunne man jo vælge ikke at avle så meget. Og selvom tæven måske bliver glad et andet sted vil der stadig være en periode hvor den jo ikke kan forstå hvorfor den er et nyt sted

• #45   30. aug 2010 jeg vil lige sige at jeg er 26 og jeg vil da helst have en ældre hund
    ja hvalpe er da noget af det dejligste men
    for mig personligt tror jeg at jeg konstandt vil gå og være nærvøs for at gøre noget forkert
    så ti gange heller en ældre hund hvor man bare skal holde det ved lige det den kan og lære den mere hvis muligt

jeg kan rigtig godt lide tanke om at tage en hund fra et opdrat som bare skal nyde resten af sine dage som sofa hygge hund hvor det kun er den det handler om :o)

• #46   30. aug 2010 Michelle: Har det ligesom dig men det er desværre meget få der tager en gammel hund ind i deres hjem det ved jeg fordi jeg arbejdet på internat herhjemme og i portugal og billedet er det samme de gamle hunde enten bliver aflivet eller står på internatet til de dør hvalpene ja de væk in no time

• #47   30. aug 2010 Jeg ved ikke med andre racer, men cavalierene er meget nemme at komme af med, når de har nogle år på bagen, så det bekymrer mig ikke. Og det skal lige understreges, at ingen hunde skal væk her fra for enhver pris!! Både voksne hunde og hvalpe kommer kun ud i familier, der er nøje udvalgte.

Ja, der er mange cavaliere, men jeg tror nu mere på kvalitet end kvantitet. Og det jeg laver er kvalitet og det er der altid brug for.

Og ja, 2 avlstæver er nok for mig, men... hvad så når de 2 fylder 6 år og har fået de kuld de skal have... Så går der forhåbentlig endda nogle år, før jeg så igen kan købe en hvalp, lade den vokse op og håbe på, at den bliver, hvad jeg ønsker. Gør den så ikke det, skal jeg lade den bo hos mig og vente til den bliver mæt af dage, før jeg kan forsøge igen? Det holder bare ikke, når man vil noget.

Jeg synes folk skal være glade for, at vi er nogle, der gider lægge tid, energi, penge og følelser i at lave gode hunde. Man kan ikke med en enkelt eller 2 tæver hvert 10. år gøre en forskel og gøre fremskridt for den givne race.

Desuden bliver mine hunde af og til passet og er vandt til at være forskellige steder hos forskellige folk alene eller flere hunde sammen og det går altid fint! Cavalieren er ikke en enmandshund og falder til, hvor der er nogle, der er søde ved dem.

• #48   30. aug 2010 kan kun sige, at jeg er enig med Maj-Britt

• #49   30. aug 2010 jeg syndtes det er et rigtig flot stykke arbejde i gør
    og jeg kan kun give dig ret i det du skriver Maj-britt :o)

• #50   30. aug 2010 Maj-britt: Det er skam også et fint arbejde men man kan vel godt have 2 fine tæver når de så ikke kan mere kan man vel få ny hund og avle på så har man bare 3 og så kan man få nye igen når de ældste er væk sådan at det køre i en cirkel. Jeg vil gerne forstå men kan simpelthen ikke. Jeg knytter mig så meget til mine dyr at skulle jeg sulte for at de kunne få mad så ville jeg gøre det for at kunne beholde dem. selfølgelig vil jeg ikke beholde dem for enhver pris hvis man har nogen hunde og får en til og den hund bare ikke kan blive en del af flokken har den selvfølgelig bedre af at komme væk.

• #51   30. aug 2010 Trine: den måde du liste op der, vil jo resultere i alt for mange hunde i hjemmet eller pause i opdrættet....

• #52   30. aug 2010 Hvorfor? hvis man kun har en man avler på? Det vil ikke være værre en hvis man har 2 tæver der har kuld på samme tid?

• #53   30. aug 2010 fordi at hun sikkert er færdig med at få hvalpe senest når hun er 6 år og lever til hun er 12 år ... det er lang tid til hun kan afløses. Så enten får du mange hunde eller en pause i opdrættet

• #54   30. aug 2010 Da ikke hvis man får det til at cirkulere rigtigt. Så når hun er gammel er de 2 ældste væk og så kan man få 2 nye avlstæver evt. med et mellemrum

• #55   30. aug 2010 så har du da minimum 4 avlstæver på en gang og hvis så en ikke dur i avl, så skal der en ny ind og så har du 5...
    Både min kæreste og jeg har kennelmærke og opdrætter og vi har 4 tæver og en han ... det er altså smertegrænsen.... det er netop derfor at vi udstationere

• #56   30. aug 2010 Platugler: udstationering synes jeg også er en anden ting for der oplever hunden måske ikke at bo ved en og man knytter sig ikke på samme måde. Hvorfor skulle man have fire avlstæver. Hvis man starter med 2 hunde 1 år før de ikke kan få hvalpe mere får man en ny der bliver avlstæve når hun ikke kan mere passer det nok ca. med de 2 ældste er væk. så kan man få 2 nye avlstæver og så når den ældste dør kan man få en ny og så kører sådan i en cirkel så vil der da ikke blive for mange hvis man regner med tiden ca. passer sammen. Ja hvis de så ikke dur i avl er det jo noget skidt. Men går man udfra de bliver finde avlsgodkendte hunde så ville det da kunne lade sig gøre

• #57   30. aug 2010 det gør man ikke, hvis man gerne vil have 1-2 kuld om året... en avlstæve er ikke nok for mig og man er alt for såbar, for hvis hun nu ikke kan bruges, så går der 2-3 år inden den næste er klar og det er længe at være sat ud af spillet

• #58   31. aug 2010 Jeg sætter høje krav til mine avlsdyr, så det er ikke "bare" at gå ud og anskaffe sig en tæve, når man skal bruge den. Mine udstationeringshunde vil med stor sandsynlighed heller ikke komme her fra, før de er ½ år og jeg kan se, om de "er til noget". Der er man allerede blevet meget glad for dem, men det bliver ders fye familie også.

Og lad mig så lige høre dig om en ting, Trine. Hvor længe skal man have en hund, før man er kold, hvis man sælger den? Er det ok at sælge hunde på 8 uger? 6 mdr.? 1½ år? 4 år?

Jeg synes det var et helvede at skulle af med mine 8 ugers hvalpe!!! De vidste ingenting om verden, men blev sendt ud til folk, de kun havde mødt få gange, væk fra mor, søskende og flokken. Det havde jeg det rigtig svært med!!
    Mine voksne hunde derimod er velsocialiserede, trænede, godt prægende og vandt til alt muligt. Jeg tror umiddelbart jeg ville have det meget bedre med at sende en af dem afsted (... undtagen Canis - han kan ikke leve uden mor!! ... bilder jeg mig da ind ;o) )

• #59   31. aug 2010 Maj-Britt, rigtig godt spørgsmål og konklution! Der er ingen, som skal komme tæt på mig, den dag hvalpene rejser hjemmefra, det er vores børn, vi overlader til andre, de voksne har "livserfaring" med sig, men det er dog stadig lige hårdt!

• #60   31. aug 2010 Det er vel også spørgsmålet om, at være istand til at sætte hundens behov over ens eget ?? At jeg har knyttet mig til hunden, betyder ikke at det bedste for den, er at blive hos mig

• #61   31. aug 2010 Maj-Britt: Hvis man kommer af med en 6 årig avls tæve burde man da være meget knyttet til den. Men ja det jo det jo forskelligt om en hund kan klare en omplacering det kommer an på personligheden så nogen hunde vil nok kunne skifte familie uden de store problemer. Men forstår det alligvel ikke jeg ville bare ikke kunne få mig selv til det.

Platugler: Som jeg tidligere har skrevet ville jeg ikke beholde min hund for enhver pris. Vil gøre hvad der er bedst for ham.
    Så vil jeg så sige i denne her sammenhæng tror jeg ikke altid at det fordi man vurderer det bedst for tæven men fordi man skal have noget mere avl. Tror hvis jeg skal være helt ærlig at det i de færreste tilfælde at avler går af med avlstæven for hendes skyld. Jeg har da set avls tæver til salg gennem tiden der har haft div. problemer hvor den måske bare havde bedst af at blive hvor den er

• #62   3. sep 2010 Jeg har praktiseret at udstationere tæver, PT har jeg ikke opnået at trække et kuld på nogle af dem, simpelt hen fordi de ikke opfylder den standart jeg søger i en avlstæve. Jeg har omplaceret et par hunde, der trods avlsgodkendelse mm heller ikke opfylder mine egne krav og jeg har PT en gammel tæve på snart 11, som jeg aldrig ville kunne omplacere, fordi hun ikke funker uden mig i nærheden

PT har jeg en Yderst smuk tæve som jeg skal ha omplaceret, da hun desværre har HD og jeg ikke kan bruge hende i avlen.

Der hvor jeg bor er der begrænsning på antallet af hunde på 4 stk, da det er beboeligt område, havde jeg flere hunde end de 4 skal jeg søge om politi tilladelse samt momsregistrere mig da det så er erhvervsmæssigt opdræt. Jeg ville sikkert også skulle flytte, da der er klare regler om at større hundehold skal være minimum 100 meter væk fra nærmeste beboelse.

Kommentér på:
plejefamilie søges ???

Annonce