fødsel fødsel
Hej,
Jeg er en af alle dem som har læst én masse om hvordan en hundefødsel foregår, men nu vi står midt i det, er det selvfølgelig ikke efter bogen.
Min hund, en corgi er blevet parret 3 dage i træk, så den præcise dag kender vi ikke.
Siden i onsdags har jeg målt temperatur, og den svinger fra 37.4 til 38.4. i fredags begyndte hun har få nogen ryste ture, lige så vi kunne hører tænderne klappere.
Ryste turerne sammen med lidt halsning blev hyppigere lørdag aften ca. ved 20 tiden, jeg kontaktede dyrlægen, da vi endnu ikke havde set noget fostervand, han mente vi skulle tage det stille og roligt.
Ca. ved 22 - tiden stoppede det hele igen, og hun har sovet lidt i nat, hun har været ude og tisse ca. hver 2. time. Kl. 2.30 i nat var hendes temp. på 37.1 det laveste hidtil, men allerede ved 5 tiden var den igen på 37.7.
Er det hele gået i stå, eller hvad sker der?
Hun er på 63.-67. dagen alt efter hvilken af parringerne som lykkes.
Håber virkelig på nogen gode råd herinde
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
ang hendes normal temp, har du så husket at tage den når hun har været i ro i et stykke tid? ellers kan den jo være forhøjet. Desuden skal termometeret ret langt ind og helst lidt ud til siden, så den ikke er i en lort - det giver det mest korrekte resultat.
Jeg ville bestemt kontakte min dyrlæge når han åbner her til morgen. Men de kan faktisk let svinge en del i temp, inden de dykker rigtigt, så det er ikke sikkert der er noget galt.
Held og lykke
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 251
Men hun sov heldigvis hos mig på et hvidt håndklæde - og på håndklædet kunne jeg se et par små grønne pletter fra foster vand næste morgen.
Så det endte i et kejser snit - alle hvalpe klarer det, hele 7 stk.
Held og lykke.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.572
Tæven skal nok vise hvornår fødslen kan forventes vha. redebygning, opblokningen, spiseværingen osv, men udebliver disse "tegn" når tæven er så langt henne som din, så er dr.dyr "i mine øjne" den eneste løsning,
Jeg håber for self. for dig og din vuf, at alt er ok og at fødslen vil forløbe helt normalt, men stod jeg i din situation lige nu, ja så ville min mandag stå på besøg hos dr.dyr "hvis hun virker helt normal idag" ellers var jeg taget afsted, og afhængigt af dyllens udsagn ville jeg kræve en scanning så jeg var sikker på om der kunne forventes problemer, pga.f.eks en for stor hvalp
Jeg undskylder lige på forhånd, hvis det jeg har skrevet lyder hårdt/koldt og kyniskt, men jeg er lige vågnet. :o) *Ss*
Krydser fingre for "jer" ;o) .
sep 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Jeg ringede til dyrlægen i morges, og han siger vi fortsat skal væbne os med tålmodighed. Der er stadig ingen tegn på noget endnu. Men helt klart vi kontakter vores egen dyrlæge mandag morgen, hvis der stadig ikke er sket noget, også fordi hun er scannet og da kunne de kun finde et enkelt foster, så det ender nok med et bliver en kæmpe, hvis den ikke snart kommer ud.
dec 2007
Det er gerne i de tilfælde at det går galt fordi hvalpens hoved sidder fast et sted i starten af "fødselsgangen"
Ikke dermed sagt at det er tilfældet, men jeg ville være et nervevrag hvis jeg ikke så et bevis på at hvalpen levede og havde en størrelse som ville kunne passere."pga.drægtigheds tiden"
feb 2006
Følger: 41 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 675
feb 2006
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
sep 2010
Jeg har været i kontakt med dyrlægevagten 2 gange i løbet af weekenden, og ringer til min egen dyrlæge i morgen tidlig.
Så længe tempraturen ligger mellem 37 og 39 og der ikke er noget fostervand, har vi fået at vide vi skal tage det roligt.
Hun er parret den 7. + 8. + 9. juli.
Hvad mener du med at jeg ikke har oprettet den herinde?
feb 2006
dec 2007
Jeg syntes den vagtlæge gir meget dårlig vejledning/råd, hunden er på 64-66dag det er ski da ikke naturligt at blive ved med at sige bare ta det roligt og vent..
Jeg havde ikke kunne vente,jeg sidder som på nåle her pga.en totalt ukendt vaps, jeg er møg nervøs for den.
feb 2006
jun 2008
feb 2006
sep 2010
Mor og dreng har det godt, og er i fuld gang med at lærer hinanden af kende
feb 2006
feb 2006
jun 2008
sep 2010
Kan ikke rigtigt fide ud af og ligge billeder ind, men på vores hjemmeside www.ladegaard.nu kan han følges, om nogen dage når vi får opdateret siden.
Ja der var kun den ene, og han er nu døbt Arthur.
Det første døgn var hun ikke god til at passe ham, så da gav vi ham sutteflaske hver 2. time, men nu skal jeg lige love for hun er blevet en god mor, han bliver passet og plejet hele tiden
Lige nu ligger de og sover sødt sammen.
fødsel