{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.245 visninger | Oprettet:

Chihuahua hvalpe? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Min faster skal have Chihuahua hvalp her om en måned, og hun har sagt at jeg får 1 af dem i julegave - jeg skal bare komme op og vælge når de er født.

Tænkte bare på noget: Hvis at moderen (hunden)'s mor var langhåret, men at hun selv og faderen er korthåret - kan de så godt få langhåret hvalpe ?

Og kan man allerede se det når de bliver født om de er langhåret eller korthåret ? smiley
- håber nogle vil svare på mine måske lidt dumme spørgsmål.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua hvalpe?
  • #1   19. okt 2010 Så det er to korthåede chihuahuaer der får hvalpe.?
    Men tævens mor er langhåret.?


  • #2   19. okt 2010 Nemlig smiley far og mor er korthåret, men mormor er langhåret i hvert fald.
    - ved ikke om nogle fra fars familie er smiley Vi diskuterede det bare meget, om det kunne lade sig gøre den fik langhåret.


  • #3   19. okt 2010 Altså jeg har da set korthåret komme ud af det selvom om begge forældre var langhåret, så det må vel osse gå den anden vej

  • #4   19. okt 2010 Det kommer an på hvad der ligger bag hanhunden. For hvis der ligger rent korthåret kan han ikke lave langhårs hvalpe. Heller ikke på en langhårs tæve.. Men hvis der også ligger laghåret bag hanhunden kan der sagtens komme langhårs hvalpe ud af to korthårede forældre..

    Har de ikke stamtavle, så kan man se det..


  • #5   19. okt 2010 Amalie: Sorry to say it. Men de er umuligt. Så hvis du har set det har der vært fusk inde over..

    To langhårede kan IKKE få korthårede hvalpe..


  • #6   19. okt 2010 Amalie: Der kommer kun LH efter 2 LH forældre... de gange der er set KH hvalp efter tilsyneladende 2 LH forældre, så har det mere været et spørgsmål om at der har været en anden hanhund ind over eller fusk.

  • #7   19. okt 2010 Jo de har begge to stamtavle smiley så må vi lige kigge på den og se om der er noget langhåret i farens familie. tusind tak for svar smiley
    - men der er vel egentlig ikke nogle stor forskel på langhåret og korthåret ud over udsende ?


  • #8   19. okt 2010 Sabrine: Nej det er kul pelsen til forskel..
    Er det DKK stambog eller hvilken er det.?


  • #9   19. okt 2010 nej ingen anden forskel end længden... men det kan jo også være noget der vejer smiley

  • #10   19. okt 2010 godt være at det har været fusk så skal jeg ikke kunné sige, men hvordan kan der så koome både langhåret og korthåret i et kuld?? måske et dumt spørgsmål

  • #11   19. okt 2010 Hehe, ja smiley glæder mig til at de kommer, og vælge.
    - håber der er en som skiller sig ud, kan godt lide når hunde er anderledes.

    Mor er DKK i hvert fald smiley ved ikke helt med far, fordi han er nemlig fra Italien.
    Der kommer ikke stamtavle på hvalpene, men det gør mig ikke det helt store. Elsker min hund lige meget papir. og har jo set mor (kender) og far.


  • #12   19. okt 2010 når du siger skille sig ud... hvad mener du så??? farve udseende???

  • #13   19. okt 2010 Farve smiley men de bliver vel bare enten faren eller moderens farve , men også være måde. går meget op i at man kan mærke et helt specielt bånd med det samme. Med min mops, vidste jeg med det samme det skulle være den smiley da jeg havde den hos mig.

  • #14   19. okt 2010 Årh det bliver spændende så smiley
    Mor er black/tan og far er bare mørkebrun. Glæder mig rigtig meget til at se, har din chihuahua selv kunne føde ? min faster tænker nemlig meget på det.


  • #15   19. okt 2010 Sabrina: hehe nej som Svejgaad skriver så er det med farverne meget indviklet, og der kan komme mange forskellige.

    Hvor stor er din fasters tæve, og hvordan er hendes bygning.?


  • #16   19. okt 2010 Når forældre hunde begge er rigtig "Bamse" LH, er det så normalt at de får en "semi" LH hvalp ?
    Ved godt at der ikke ert noget der hedder semi, men det er mere for at forklare det jeg mener med længde forskellen :o)
    Sorry at jeg lige blander mig. "Rødmer" ;o)


  • #17   19. okt 2010 Min fasters tæve er faktisk forholdsvis høj synes jeg smiley han huden er dog lidt mindre.
    - har ikke lige præcis mål osv på den, men den er meget pæn af bygning. I bygning ligner den meget din Zoie faktisk, bare lidt højere tror jeg.

    Årh lyder godt smiley Min faster kender ikke nogle med chihuahua, så hun vidste ikke om de for det meste kunne føde selv. Dyrelægen sagde bare at han regnede med et smiley er også spændt på hvor mange der kommer, han kunne se 4 men han sagde der godt kunne vær flere. er helt vild med din HighFly´s Lot Of Hope smiley



  • #18   19. okt 2010 vi har haft 4 kuld... 2 af kuldene er på samme tæve og hun har født selv begge gange. Hun er en stor tæve.
    De to andre har fået kejsersnit, begge gange fordi første hvalp var alt for stor til at de kunne føde dem selv. Tæverne har været forskellige. Den ene var spinkel og langbenet, den anden meget bred og kompakt bygget. Begge vejede omkring 2.2 kg


  • #19   19. okt 2010 Jeg skriver det videre til min faster, hun bliver meget glad for at hører fra andre med erfaringer med det. Det er 1. gang hendes tæve får hvalpe smiley

  • #20   19. okt 2010 Sabrina: Zoie er pt smal fordi hun er i voksealderen. Hun har ikke rigtig fået noget fylde eller muskler endnu. Så hvis hun er lige så smal som hende, ville jeg ikke mene der var gode ods. Men med 4 hvalpe eller flere inde i hende, er de jo noget mindre end hvis der havde været to..
    Men alle fødsler er jo forskellige, og som Svejgaard skriver så hvis der er en enkelt der er stor, eller ligger forkert kan de ikke føde dem selv. og så ender det ofte i kejersnit.

    Min Selena fik også kejsersnit. Den ene hvalp var død inde i hende kort før fødslen, og den blokerede fødselskanalen. Så der var heller ikke noget at gøre andet end åbne hende..


  • #21   19. okt 2010 Sabrine: Held og lykke med det... det er da en fin gave at få sig. Håber der kommer en dejlig hvalp til dig

  • #22   19. okt 2010 Hun er selvfølelig lidt mere voksen end Zoie, men hun er stadig ikke sådan stor og muskuløs. Men alle dine er bare smukke smiley er virkelig bare forelsket i Chihuahua.

    Svejgaard: Er vild med dem alle smiley Men Hope har bare lige det der helt speciele synes jeg smiley Glæder mig utrolig meget til selv at få en.

    Hanne R: Ja det er en rigtig fin gave, er også bare lykkelig. Vidste slet ikke at hun skulle have hvalpe, så havde min mor fortalt hende at jeg godt kunne lide chihuahua. og tak, ja håber der kommer en dejlig lille en smiley sætter den ind her, så snart jeg har de første billeder.


  • #23   19. okt 2010 Det er da skønt med sådan en faster (=
    Og tillykke med din kommende hund..


  • #24   19. okt 2010 Ja hun er skøn smiley også lidt dejligt når man kender hundens mor så godt, og også kender far. så ved man at det bliver en ordenlig hund, både mor og far er begge meget rolige.

    Min nabos chihuahua, den er virkelig agrasiv. Når jeg går tur med min mops, prøver den på at bide den s;

    Og tak smiley


  • #25   19. okt 2010 De er begge patella tjekket der var ikke noget,
    og alt andet er også bare i orden smiley samme dyrelæge der tjekkede begge, han er også min dyrelæge. så han sagde at jeg godt kunne glæde mig fordi det ville blive nogle skønne hvalpe smiley
    og tak, ja nu er det bare en måned cirka at vente endnu. glæder mig.


  • #26   19. okt 2010 Ja smiley det lød faktisk som en kage :b men det går nok, du aner ikke hvor vandt jeg er til at folk ikke siger eller skriver mit navn rigtigt smiley

  • #27   19. okt 2010 hehe smiley ja du er lovligt undskyldt.
    - men hele min folkeskole har jeg haft lærer at selvom de har haft mig i flere år har de sagt "Sabrina" og flere gange i banken , selvom jeg viser id hvor navnet står. så skriver de Sabrina smiley

    så nu er jeg begyndt at sige "hedder SabrinE med E til sidst" :b


  • #28   19. okt 2010 Hehe ja smiley ikke så mange der hedder det smiley


  • #30   19. okt 2010 med et hurtigt kig på hjemmesiden finer man da ret hurtigt ud af hvad de opdrætter (=

  • #35   19. okt 2010 Hmm det kan godt være det bare er mig der ikke laver andet end at lurer på diverse chihuahua hjemmesider.. haha..

  • #36   22. okt 2010 Der kan godt komme en korthårs hvalp fra 2 langhårede forældre. Men det kræver en mutation og forekomst af 2 ressisive gen for langhårede der via mutation kommer til at virke som korthåret. Dette forekommer yderst sjældent men der er set 4 kuld i europa inden for de sidste 10 år og kuldene er bevist via dna prøver så den er god nok.

    Jeg vil anbefale alle der skulle komme ud for dette at få taget dna prøver så der ikke er tvivl.


  • #37   22. okt 2010 aha Dorthe... det vidste jeg dælme ikke... "man" har jo altid sagt LH*LH kun kan give LH hvalpe... hvis jeg nogensinde kommer ud for det ja så bliver dte også med DNA så...

  • #38   22. okt 2010 Ja. Sådan havde jeg også lært :O)) men så dukkede der et kuld op i Norge og hundeverden var på den anden ende indtil der blev taget dna test. efterfølgende var der en meget anderkendt opdrætter i england der havde prøvet noget lignende og så havde man nogle genetikere ind over der fandt det dobbelte ressisive gen. Det er jo lidt som minus + minus giver + :O))

    Men spændende er det.


  • #39   22. okt 2010 hold da op... kæft jeg tror også nok jeg ville gøre store øjne her, hvis der ud af 2 LH kom en korthåret. det første jeg nok ville gøre (når jeg kom til mig selv igen efter chokket) var at flyve ud til manden og skælde ham ud, om han ik havde holdt dem adskilt imens jeg var på arbejde... lol... har jo både LH og KH hanner her. Men godt at få det oplyst...

  • #40   22. okt 2010 Jeg ville nok det samme og så i samme ombæring give ungerne en tur.

  • #41   23. okt 2010 Jeg vil ikke sammenligne disse tilfælde når der ikke er taget dna for så kan vi jo ikke være helt sikkert.

    Det dobbelte ressisive gen skal jo ikke være en undskyldning for evt sjusk i opdrættet.


  • #42   24. okt 2010 Svejgård: Det går der ik. Det ville G ik høre tale om dengang. Og har svært ved at tro, pigen som ejer "hvalpen" har fået det gjort selv.

Kommentér på:
Chihuahua hvalpe?

Annonce