{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.678 visninger | Oprettet:

Øv altså :o( {{forumTopicSubject}}

Min hund er som tidligere skrevet, meget gravid, hun er nu på dag 64. Vi har været ved dyrlægen i dag, hun mærkede på hende indvendig, hun er begyndt at åbne sig men der kommer ikke rigtig veer, da hun er så stor og besværet tog dyrlægen en beslutning, hvis ikke hun har født inden kl.08.00 i morgen tidlig, så skal hun have kejsersnit. Jeg blev bare så ked af det, fik lyst til at hyle ;o(
Så nu må I alle meget gerne heppe lidt på min lille Molly, hun skal bare gå i fødsel.
Jeg ligger lige det sidste nye billede af hende ind, så kan I se hvor stor hun er.

Linda & Molly


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv altså :o(
  • #1   26. okt 2010 ville det da ikke være rare at dine hvalpe bliver født ved kejsersnit og alle overlever end at hun føder hjemme og de alle dør.. jeg ville være skide glad hvis min dyrelæge var så dygtig

  • #2   26. okt 2010 Gav dyrlægen hende noget kalk ?

  • #3   26. okt 2010 Mon ikke hun går i gang i løbet af i nat eller i morgen. Det er jo ikke unormalt at tæven går et par dage over tiden.

  • #4   26. okt 2010 Jo, lægen gav hende kalk, hun får også ekstra kalk i hendes hvalpefoder, så hun er godt dækket ind nu.

    Frittemor, man skal helst lade naturen gå sin gang, det er sundere for hende og hvalpene at de bliver født normalt, ved et kejsersnit er der mange risici, der i blandt at hvalpene også bliver bedøvet og det er ikke godt for dem.

    Tak fordi I krydser fingre, nu vil jeg ligge mine børn i seng, slukke fjernsynet og få helt ro omkring Molly.


  • #5   26. okt 2010 Jeg krydser fingre for at din tæve føder selv, du har helt ret, det er langt det bedste for alle parter. Held og lykke.

  • #8   26. okt 2010 Hold da op hun er blevet stor! Håber virkelig for jer at hun føder i aften/nat.. Det ville da absolut være bedst for alle..


  • #9   26. okt 2010 Var ude for 10 min siden og gå med hende, der er fuld fart på og hun vil gerne gå.
    Nu ligger hun i sin kurv, hun siger nogle lyde, kunne være en let jamren og vejrtrækningen er tung, er det normalt at de er helt rolige op til?

    Jeg tror ikke rigtig på det, er bange for at hun ikke når at føde selv ;o(


  • #10   26. okt 2010 Som du beskriver det vil jeg mene hun er ved at opblokke, det er ihvertfald hva jeg har læst mig til...

  • #11   26. okt 2010 Noget nyt??
    Vores tæve var super rolig op til og var helt vild med at komme lidt ud at gå
    Hun lå også der på gulvet og gryntede og jeg tænkte at der sker ikke noget så jeg gik i seng og vågnede ved at hun slikkede voldsomt på dn første hvalp kl 5.41
    Så bare rolig d sker inden kl 8
    Held og lykke til;0) og ha en rigtig go nat til jer begge ;0)


  • #12   26. okt 2010 krydser alt for hun går i fødsel snart,pøj pøj

  • #13   27. okt 2010 Ihhh er SÅ spændt på at høre om der er sket noget??!!

  • #14   27. okt 2010 ja for pokker også mig:O)....er helt sikker på hun sidder hos nogle små dejlige vapser lige nu:O) krydser i hvert fald fingrer:O)

  • #15   27. okt 2010 ¥••***••Buddhas Brave Dragons••***••¥ • - Ja jeg tror også at det er derfor hun ikke har tid til at svare, men man vil alligevel gerne lige have det bekræftet... Krydser i hvert fald også mine fingrer!! smiley


  • #16   27. okt 2010 Pøj pøj - glæder mig til at høre hvad det endte med;0)

  • #17   27. okt 2010 kom så Molly!!!. you can do it!!!

  • #18   27. okt 2010 kom nuuuuuu:O) vi vil se de små vapser :O)
    vi hepper på dig:O)


  • #19   27. okt 2010 Sikken et døgn vi har været igennem, Molly havde ondt det meste af natten men der kom aldrig rigtig gang i veerne, så i dag kl.11.30 fik hun lavet et kejsersnit, der kom 4 fine hvalpe ud, som skulle suges, svinges, gruppes osv. før der kom liv i dem. Så ventede vi ellers på at mor Molly blev lappet sammen igen, hun kom ned og ligge med varmedunke på en pude på gulvet og her sad vi så i 2 timer, hun ville ikke rigtig vågne og hendes temperatue ville ikke stige, så det endte med at de gav hende drop og så kom hun sig lidt bedre.
    Hun har dog ingen interesse for hvalpene, de må gerne die men jeg tror ikke der er så meget mælk, vi ligger dem til hver 3 time. Molly sittre, især når de dier, jeg tror det er fordi hun har ondt ;o(

    Hvalpene vejede fra 166 til 179 g, jeg ligger straks billeder ind...men inden da lige et spørgsmål, hvor køber jeg evt. mælkeerstatning og synes I vi skal vente eller skal vi supplere?

    Linda


  • #20   27. okt 2010 Jo mere de dier hos hende, jo større er chancen for at hun producere mælk. Du kan godt lade dem ligge hos hende hele tiden, så hun også vender sig til dem. Og kan du lokke noget mad i Molly, vil det også hjælpe på mælken, gerne kaffefløde da det hurtigt øger fedtindholdet i mælken.
    Stort til lykke med dem alle fire.


  • #21   27. okt 2010 Tusind tak, vi ligger dem til oftere så, vil ikke lade dem ligge der hele tiden, for er bange for at hun ligger sig på dem fordi hun er ligeglad med dem.
    Kører straks på tanken efter fløde....alle gode råd modtages med kyshånd.


  • #22   27. okt 2010 Tror ikke det er godt med kaffefløde til en hundemave. Det er helt naturligt at hun er rundt på gulvet op til 14 dage, Håber der er en erfaren avler/opdrætter der vil komme med opskriften på tigermælk istedet for.

  • #23   27. okt 2010 Det er mælk som hundemaver ikke kan tåle. Fik rådet med kaffefløde af min dyrlæge, da vores tæves mælk ikke var fedtholdig nok, og hvalpene derfor ikke tog på.

  • #24   27. okt 2010 Fandt lige dette link: (link fjernet)



  • #25   27. okt 2010 Vivi, jeg har fundet opskriften på tigermælk men der står at det er til killinger, er der nogen her med erfaring omkring tigermælk til hundehvalpe?

  • #26   27. okt 2010 Opret evt en tråd og spørg om det.

  • #27   27. okt 2010 her var opskriften på tigermælk....husk at æggeblommen helst skal være pastauriseret
    3 dl tykmælk 1 dl piskefløde 1 spsk vand 1 tsk honning 1 æggeblomme


  • #28   27. okt 2010 Øv, det var da træls at det endte sådan, og det er faktisk helt naturligt at de ikke rigtig vil tage sig af hvalpene, når de er født ved kejsersnit, for hvor kom de hvalpe nu fra...det kunne jo i princippet være naboens....

    Grunden til hun sitre kan godt være smerte, og det er fordi når hvalpene dier, udskiller hun oxitocin, som får hende til at ligge mælk ned, men samtidig får det også livmoderen til at trække sig sammen, så det vil jo nok gøre lidt ondt, men hun får vel smertestillende?

    Held og lykke med det hele.


  • #29   28. okt 2010 tillykke med kuldet. For at få hende til at tage hvalpene til sig tager du dem på skift op og lader hende snuse til dem i hoved og mås det gør du igen og igen indtil hun slikker på dem, så skal hun nok passe dem. Held og lykke

  • #31   28. okt 2010 Hvor er det dejligt med alle jeres gode råd.

    I løbet af natten har jeg lagt dem til hver 2-3 time, det er gået fint, hun har ikke slikket dem men hun er begyndt at logre med halen og sidde og kigge meget på dem.

    Jeg vil købe ind til tigermælk i dag og også købe noget A38, det fik jeg afvide også ville være godt for hendes mave.

    Hun får smertestillende men i går aftes måtte jeg give hende en kvart (hun skulle først have haft en halv i dag) og efter en halv time kunne hun slappe helt af.

    Mvh. Linda


  • #32   29. okt 2010 I øvrigt fik jeg aldrig skrevet at vi fik hende steriliseret, vi skal ikke igennem dette her igen. Jeg leger dog med tanken om at beholde én af drengene, så kan vi jo føre slægten videre på den måde, jeg skal bare lige have lokket manden med på ideen.

Kommentér på:
Øv altså :o(

Annonce