{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.453 visninger | Oprettet:

Malteser??? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige blevet bedt om hjælp af en bekendt til at finde en Malteser hvalp, nu har jeg ikke det store kendskab til racen, men er der nogen af jer der kan fortælle mig lidt om hvad vi skal være obs på udover PL selvfølgelig?? Og kan i evt anbefale nogen gode kenneler?? Kun DKK tak har set de 4 der er på DKK`s hp men kender som sagt ingen af dem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Malteser???
  • #1   7. nov 2010 pia er virkelig god hun har i øjeblikket så vidt jeg ved 2 hanner endnu
    http://www.noblesilk.dk/
    har selv Asta fra hende og hun laver virkelig nogle dejlige hunde, både sundhedsmæssigt og udseendemæssigt - helt klart en super kennel


  • #2   7. nov 2010 denne kennel er også god
    http://www.clear-cloud.dk/
    hun har også hvalpe

    når det kommer til malteser ville jeg under ingen omstændigheder købe unden dkk eller anden fci tavle (og jeg ville holde mig til dkk)
    der er bare så meget ulovlig import og ulækkert opdræt i stil med hvalpefabrikker (også i dk)... S


  • #3   7. nov 2010 Mange tak hende havde jeg godt set på DKK`s side smiley Men når man ikke lige har sat sig ind i racen så er det jo rart med noget indput udefra smiley

  • #4   7. nov 2010 CMP netop derfor skriver jeg også det skal være dkk, jeg går ikke ind for andre klubber.

  • #5   7. nov 2010 en del kan have øjnproblemer og blver øjnlyst men det er ikke meget udbredt. Temprament er vigtigt - og så er malteseren faktisk en hund som det er ret vigtigt ikke at lade hoppe og springe og overbealste til den er ordenligt udvoset

  • #6   7. nov 2010 Ok tusind tak, jeg siger det videre smiley

  • #7   7. nov 2010 ~~***Nadja***~~ .

    helt enig dkk hunde er virkelig et must ISÆR hos en race som malteseren. Desværre er det meget møg fra uautoriserede opdrættere. En af mine bekdnte tog ud for at se på et kuld hvalpe hos en som lød virkelig god og hvor annoncen så god ud og hundene med med fci bøger. Da hun kom der ud viste det sig til at være en hvalpefabrik med over 30 hunde og malteserne var meget beskidte, filtrede og bestemt ikke sociale. Så fr søren man skal se sig om. Men Pia Lykkegaard er virkelig dygtig og har super søde og smukke hunde. Kan kun på det varmeste anbefale hende :o)


  • #8   7. nov 2010 og så må du ønske held og lykke herfra med malteseren - simpelthen den dejligste hund man kan tænke sig - ;o)

  • #9   7. nov 2010 CMP mange tak, nu er det jo ikke til mig selv, jeg er Cavalier pige 100 % :_)

  • #10   8. nov 2010 CMP
    Nu vil jeg også lige blande mig. Jeg har selv 2 maltesertæver og 1 hanhund, som jeg avler med. Jeg er i DRU, hvilket nærmest skyldes, at jeg fik fejlagtige oplysninger fra DKK, da jeg forespurgte om medlemskab. Mine hunde er købt i Tyskland hos FCI-opdrættere, idet der var flere års ventetid på en malteser i DK på daværende tidspunkt.
    Man kan sagtens være seriøs, selvom man er i DRU, ligesom jeg har oplevet flere useriøse DKK-opdrættere. Selvom man er i DRU, kan man godt have sunde og raske hunde, det er jo den enkelte opdrætters ansvarsfølelse og moral, der afgør, hvad det er for nogle hunde man bruger til avl. Nu er det jo malteseren vi taler om her, og der er ingen avlsrestriktioner på, hverken i DKK eller DRU - desværre!

    Som jeg sagde til en af mine hvalpekøbere, da jeg blev spurgt om DKK contra DRU: Hvis du vil rejse verden rundt for at udstille din hund, så skal du købe en DKK-hund, da deres netværk er større. Men hvis du skal have en familiehund, så er det vigtigere at kemien passer mellem hvalpekøber og opdrætter, end om opdrætter er i DKK eller DRU (eller måske noget helt andet, som jeg ikke kan udtale mig om). Denne hvalpekøber endte med at købe en hvalp hos mig, og alle tilbagemeldinger er positive.

    Flere andre hvalpekøbere har været andre steder først, men var ikke i tvivl om, hvor deres hvalp skulle komme fra, da de kom til mig.
    Jeg har god kontakt med alle mine hvalpekøbere, og de ved, at de til enhver tid kan kontakte mig. Flere af mine hvalpekøbere har også efterfølgende været på besøg hos mig flere gange.

    Så jeg synes ikke, at det er fair, at skære alle over en kam.

    Hils Cleo smiley


  • #11   9. nov 2010 Lise-Lotte K

    jamen du har helt ret - der er helt sikkert mange serise dru opdrætter, ligesom der er mange seriøse opdrættere uden tavler eller inden for andre klubber. Jeg kan kun sige at jeg er stødt på for mange useriøse opdrættere indenfor dru til at jeg uden at kende opdrætter til anbefale dem frem for dkk. Ikke sagt på dem måde at der kun er seriøse dkk opdrættere - men som jeg har oplevet der er der altså færre end der er i dru. Hende jeg kender som er en decideret hvalpefabrik har væeret dkk opdrætter men blev smidt ud pga. manglende dyrevelfærd og hende ville dru da med glæde tage ind - og dette er altså ikke eneste gang jeg oplever dette og det er bl.a. derfor jeg anbefaler dkk frem for andre klubber


  • #12   9. nov 2010 faktisk er der avlsrestrektioner for amlteseren 1/1 2011 omkring
    Patella Luxation
    men som sagt er sikker på der er mange seriøse opdrættere i dru også, men anbefaler altså kun opdrættere fra denne klub hvis jeg kender dem selv og er positiv overfor dem.
    Som jeg har opfattet der (og undskylder meget hvis jeg er helt galt på den) så har jeg oplevet at dru tager nærmest alt der dkk ikke vil have og det er altså ikke for mig at se altid af det positive. Som sagt er ked af at sige det men der er altså de erfaring jeg har med dru og der er hvad der ligger til grund for min udtalese men som sagt er siker på der også er gode opdrættere i dru - så nej alle skal ikke skæres over en kam - de gode opdrættere i dru er der bestemt ikke noget i vejen med, men klubben som sådan er jeg altså ikke fan af og derfor anbefaler jeg dkk


  • #13   9. nov 2010 CMP: Jeg respekterer skam andres mening, og du har bestemt ret i meget af det du siger.
    Men avlsrestriktioner eller ej, selvom der ikke er nogen (endnu) i DRU for malteseren, så er det jo heldigvis ikke forbudt at få sine hunde undersøgt for både patella og andet. Man skal bare lige huske, at nogle ting skal tjekkes løbende.


Kommentér på:
Malteser???

Annonce