1.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Så er fødslen i gang? Så er fødslen i gang?

Chanel er i dag på dag 61 og er nu begyndt og få veer. Ikke kraftige presveer, men hun presser og puster. Der går dog lidt tid imellem hun presser.

Jeg vågnede af hun pev lidt ( ligger ved siden af sengen i sin fødekasse) Mærkede hende bagtil og der var hun våd, men der var ikke nogen på tæpperne.. Kan det være vandet der alledere er gået? Hun er en chihuahua

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er fødslen i gang?
  • #1   21. nov 2010 Tak :o) Er allerede nervøs fordi der ingen hvalp er i føde kanalen. Men hun har heller ikke rigtige presveer endnu. Altså engang i mellem presser hun lidt, men intet konstant.
    Hun ligger bare og puster

• #2   21. nov 2010 Blå/grøn blære til syne nu. Hun presser stadig ikke voldsomt

• #3   21. nov 2010 Er der kommet en lille vaps nu? smiley

• #4   21. nov 2010 Ja en lille han. Tror den er choko. Vejer 109 g. Den siger grynte lyde, er det normalt?

• #5   21. nov 2010 Den lyder lidt forkølet hvis man kan sige det. Tror det er alt det foster vand, han suget den i næse og mund så godt jeg kunne, men det er svært.
    Ja, der er kun 2 hvalpe i hende.
    Ham her ser ud til at være choko med hvidt bryst og hvide poter

• #6   21. nov 2010 Ja det er rigtig. Han er rigtig dygtig den lille. Han sutter og sutter og Chanel er også rigtig god. Hun skulle bare lige finde ud af det

Nu bliver det spændende og se hvornår den sidste hvalp vil ud

• #7   21. nov 2010 Tillykke med den lille ny! smiley Så må vi håbe der snart kommer en søster eller bror med ud smiley

• #8   21. nov 2010 tror hun er i gang igen nu.. hun halser og roder rundt, så den er nok på vej den sidste

• #9   21. nov 2010 tag den i et håndklæde og massér den godt, den har nok slugt lidt fostervand..

• #10   21. nov 2010 da min fik sit første kuld, var der en af dem der ikke rigtig trak vejret. Du ved det lignede lidt en fisk der kom på land,.. Så jeg tørrede og tørrede og ruskede osv og til sidst kom der liv i ham.. nægtede at give op, og han lever i bedste stil idag smiley held og lykke med fødslen..

• #11   21. nov 2010 der var nu fint liv i ham her og fik ham også tørret godt. og efter 10 min ´suttede han. Han siger heller ikke de lyde mere. Nu må Chanel bare gerne gå i gang med den næste hvalp

• #12   21. nov 2010 Så er der presseveer igen

• #13   21. nov 2010 wuhuu

• #14   21. nov 2010 Det går stille og roligt. Den er halvt ude. Er helt forbløffet over hvor nemt det går for hende. Hun siger ikke en lyd. Og det er meget få veer hun har haft denne gang

• #15   21. nov 2010 Det blev en lille pige på 101 g. Hun er lysere, ved ikke hvad farve hun har. Hun ser ud til at have længere hår end den anden

• #17   21. nov 2010 Tak for det. Nu ligger de bare og sutter :o)

• #18   21. nov 2010 tillykke med de små, vær obs på at du også har haft 2 efterbyrder.

• #19   21. nov 2010 Britta P: Har kun set en, men har talt med dyrlægen. Han siger jeg bare skal holde øje med hende, tage temperatur og så kunne den nok komme senere i dag. Den kan selvfølgelig også være kommet mens jeg havde sovet.
    Var desværre ikke lige opmærksom på der skulle komme 2, men kom i tvivl og var så inde og læse.
    Hun er meget varm, men hender temperatur siger kun 38,4. Hun har spist lidt makrel, men vil ikke have vand

• #20   21. nov 2010 Tillykke med de små. Dejligt med en af hvert køn. Skal du selv beholde en?

Har du tænkt dig at tage til dyrlæge for at få checket mor og de små. Det gør jeg for at være sikker på at moren er OK, og hvalpene bliver checket for bl.a. ganespalte fejl og navlebrok. Endvidere får min tæve en livmodersammentrækkende sprøjte og noget imod kalkchok.

Held og lykke med de mor og børn.

• #21   21. nov 2010 Du skal langtidskoge ris og koge noget kyllingebryst, gem suppen og put det i, skær kyllingen i små stykker, gi´ hende små portioner med 4-6 timers mellemrum. Det er vigtigt at hun får noget at drikke og du skal ha´ dyrlægen til at give hende en kalksprøjte og en sammentrækkende sprøjte, så er du på den sikre side. Da du ikke lyder til at ha´ særlig meget erfaring med hundefødsler skal du få dyrlægen til at tjekke op på tæven.

• #22   21. nov 2010 Nej jeg har ikke prøvet det før, og jeg har snakket med min dyrlæge. Han siger jeg skal lade dem få ro og observere hende. Der var ingen grund til at haste derind nu når der ikke var noget der tydede på der var noget galt.
    Hun har drukket, opføre sig normalt og er rigtig god til at passe de små hvalpe. Er ved at ordne noget mad til hende

• #23   21. nov 2010 Hvis tæven begynder at halse som om hun er i fødsel, så er der noget galt. Det kan være mange ting. Derfor giver jeg altid en sprøjte for kalkchok, men udover det kan det være livmoderbetændelse (derfor gives livmodersammentrækkende) og mælkekirtelbetændelse. Det sidste havde min Bianca 2 gange ved hendes første kuld, og det var fordi hun halsede jeg opdagede det. Temperaturen må aldrig overstige 39 grader, så jeg har også taget temperatur for at holde øje med om hun har det godt. Også denne gang, for better safe that sorry.

Ikke for at male fanden på væggen, men blot for at fortælle hvilke ting man skal være opmærksom på efter en fødsel.

• #24   21. nov 2010 Gitte giver man ikke normalt sådan en kalksprøjte efter en fødsel ,bare for at være på den sikre side ?

Har mødt en del hos dyrlægen der skulle ind og have sådan en, derfor mit spørgsmål

• #25   21. nov 2010 René - jo det gør man og det mindsker også risikoen for kalkchok

• #26   21. nov 2010 Tak for svaret Britta smiley

• #27   21. nov 2010 Gitte: Det var også det dyrlægen sagde, ikke over 39, den er 38,4. Holder øje med hende.
    Hun ligger ligeså stille og rolig og slapper af, sitre lidt engang imellem, men er sikker på det er ovenpå fødslen.
    Har i hvert fald givet dyrlægen alle oplysninger.
    Det med kalksprøjten, det har jeg spurgt om, det mener de ikke er nødvendigt.

• #28   21. nov 2010 Må sige at det er en ret ualmindelig dyrlæge

• #29   21. nov 2010 Vi har en meget dygtig dyrlæge. Tror bare ikke det er alle der giver hunden en masse medicin, hvis der ikke er behov. Men det er jo nok en vuderingssag.
    Men jeg holder jo også øje med hende, og der virker ikke som om der er noget galt.

• #30   21. nov 2010 Her står lidt om fødsel

(link fjernet)

• #31   21. nov 2010 Rene: Tak for det

• #32   21. nov 2010 Der var en anden her på HG, som fik hvalpe et par dage efter min Bianca. Her var kalksprøjte heller ikke nødvendig, mente dyrlægen. Men den begyndte at halse dagen efter og måtte alligevel til dyrlæge for at få en sprøjte. Så jeg ville ikke turde lade være.

• #33   21. nov 2010 mine tæver får ikk kalksprøjte efter fødsel,,de får kalk op til ig dagene efter deres foder skulle gerne dække kalkbehovet
    Jeg har fået en del kuld og har kun engang oplevet kalkchok da hvalpene var 3 uger
    jeg ville heller ikke haste ind og urolig tæven mere lige pt

• #34   21. nov 2010 Tillykke med de nye små :o)
    Jeg vil nu også råde dig til at lade hende få den kalksprøjte, som absolut ikke er "medicin" men et stof som hunden normalt har i sig, men pga.fødslen kan den komme i stort underskud af..Håber du forstår min "kluntede" forklaring, det at hun sitre kan både være tegn på kalkchok men også livmoderens sammentrækninger så det er Meget svært at udtale sig om uden at ha set hunden.

Men jeg håber det bedste for din pige og hendes 2 små.. :o))

• #35   21. nov 2010 Så længe der ikke er nogen tegn på noget som helst, så kommer hun ikke afsted i dag. Det vil stresse hende helt vildt. Hun viger ikke fra hvalpenes side. Og er i forvejen MEGET nervøs når hun skal til dyrlægen.
    Nu har jeg jo også talt med dyrlægen og han har sagt hvad jeg skal være obs på og han ikke mente der var nogen grund til at komme ind i dag.

Bliver der det mindste, så kommer hun selvfølgelig til dyrlægen med det samme.

• #36   21. nov 2010 jeg får altid givet en kalkindsprøjtning og en vesammentrækkende, på den måde sikre man sig også at alt er kommet ud....rester af moderkager og lign.

jeg får dog dyrlægen til at komme her...ingen grund til at stresse tæven ved at køre hende og hvalpene til dyrlæge

især hvis du ikke er sikker på der er kommet to moderkager, synes jeg da det må være betrykkende at vide at man har gjort alt hvad man kan for at alt er ude

• #37   21. nov 2010 Den sidste moderkage kan meget vel være kommet mens jeg har sovet, hun var hurtig til at spise den første.
    Men det er rigtig jeg kun så den ene, den hang sammen med den sidste hvalp der kom.
    Har snakket med dyrlægen og fortalt alt dette. Hun ligger lige ved siden af mig i kassen med hvalpene og sover og hvis jeg bliver det mindste i tvivl om der skulle være noget galt så tager vi til dyrlægen.

Og nu ved jeg, at vi har en/nogle meget dygtige dyrlæger, så dem tør jeg godt stole på.

• #38   21. nov 2010 Jeg tvivler skam ikke på at du ikke er meget obs. på hende og det er også super godt at høre, for der kan så hurtigt ske noget uforudset.
    Hvilket vi alle "er jeg sikker på" krydser fingre for at der ikke gør.*Ss*

Jeg forstår også godt at du ikke vil stresse hende, og virker hun helt ok, så forstår jeg bestemt også din holdning, husk bare at ingen af os skriver her, for at virke "kloge" vi vil bare gi vores erfaringer vidre så alt fortsætter med at "gå som det skal".
    Det ville være forfærdeligt hvis de små mistede deres mor pga man f.eks. stoler FOR meget på dyrlægerne, de er jo også kun mennesker og laver fejl som alle andre.
    men jeg håber at de er din tillid værd. :o) *Smiler*
    Og NYD så dine SKØNNE vapser..Hihi.. "Blink Blink"

• #39   21. nov 2010 Tak! Ved godt at folk bare ´gerne vil hjælpe, og især hvis man selv har prøvet noget så skrækkeligt. Så forstår man godt man er meget på mærkerne.

Har læst en masse om kalkchok, og hun har ingen tegn. Hun sitre ikke længere. Ligger bare roligt og med sine hvalpe og trækker vejret meget stille og rolig. Hun har været oppe for at tisse på avisen en hurtig tur. Og er meget opmærksomme på sine hvalpe. Der er heller íngen ildelugtende lugt fra skeden som dyrlægen bad mig være obs på og heller ingen feber.

• #40   21. nov 2010 Lyder godt, at din pige opfører sig som hun gør, en mor der lige har født vil jo tit slet ikke forlade sine bæbser den første uges tid selv om de dog lige går med ud og tisser også styrter de ind igen, for man kan slet ikke får dem med væk fra hjemmet *Ggg* de kan jo være ret stædige..

Det lyder nu alligevel til at din dylle har rimeligt tjek på hende, hvilket er skøn læsning..*Ss*
    Håber at du "smider nogle billeder ind på et tidspunkt så vi kan se de 2 små vidundere..

• #41   21. nov 2010 LSCN vil så lige sige at kalkchok kan komme lynhurtigt,,men hvis du har givet hende kalk tabs og hun får et godt foder burde det være nok...mange gange kommer kalkchok i 3 ugers alderen hvor de begynder tage fra

Min tæve blev lukket ud om morgen i haven og ca 10 minutter efter kom hun ind igen og der svigtde hendes bagben og starks efter lå hun og krampede så det kan gå lyn stærkt

Kommentér på:
Så er fødslen i gang?

Annonce