{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Erfaring med Basset Hound?
  • #1   22. nov 2010 Der er en opdrætter herinde........... Gitte.. Hedder hun Gitte M??

  • #2   22. nov 2010 De to jeg tænkte på (begge Gitte`r) har ikke været online længe:-(

  • #3   22. nov 2010 Øv øv øv, det var netop sådan nogen jeg søgte.

    Som du kan se, så er jeg "Berner-tøs", men overvejer at skifte race, da vi netop har mistet en meget ung hund. Derfor søger jeg opdrættere og ejere af Basset´s som kan fortælle og forklare om racen.

    Der er stor udstilling i den kommende weekend, hvor vi selvfølgelig skal på besøg. Men jeg ønsker også erfaringer fra helt almindelige hunde-ejere smiley


  • #4   22. nov 2010 Jeg har boet med dem i ca 4 år ved mine "papforældre" som jeg kalder dem. De har kennel Bobass i sabro.
    De elsker at hygge i sofaen og vil meget gerne med i seng =)
    Jeg tog tit nogle med i skoven eller vi kørte til stranden, de elsker det. Men er der en dag hvor man ikke lige kommer ud på den lange tur er det også helt fint.
    Vi har, af alle dem vi havde i min tid, haft to med hudproblemer - dvs de var begge røde under halsen og lidt i ørene.
    Uhh alder, mener vi havde to søskende der blev henholdsvis 9 og 11 hvis jeg ikke husker helt forkert.


  • #5   22. nov 2010 Hej - og tusind tak for dine erfaringer.

    Ja, jeg har været forbi BoBass's hjemmeside. Og det er netop erfaringer som dine, jeg er ude efter. Altså sygdomme, alder mv.

    Kender du noget til Deres temperament? Vi har en voksen berner han på 4 år, som bliver brugt i avlen. Og ønsker nok stadig en hanhund. Hvordan er de i selskab med andre?


  • #6   22. nov 2010 Altså vi haraldrig haft problemer med hannerne, de går sammen og er tit på marken sammen.Jeg er selv mest til hanner og har haft nogle hanner derude, fra vi valgte hvilke vi selv skulle beholde. Har trænet dem, udstillet demog bare hygget med dem.
    Af temperament er de meget rolige, de fleste ELSKER alle mennesker, ved de pt har en der erlidt nervøs og vi har også haft en da jeg boede der der var tilbageholden over for fremmed. Men generelt er det ikke noget problem og vi har da haft en del hvalpe igennem. Jeg var beode der fra 99 til 03 og så har jeg bare været der rigtig meget og er det stadig af og til. Hæhæ skal passe dem på lørdag mens de er på udstilling =)


  • #7   22. nov 2010 Men en super lækker race som jeg klart kan anbefale, vil gerne selv have en en gang =) Pt er jeg bare for aktiv

  • #8   22. nov 2010 Tusind tusind tak for dine svar.

    Ja, vi er gået lidt ned aktivitetsmæssigt, deres tror jeg at en Basset vil passe fint til os. Desuden søger vi en lidt mindre hund, med en stor hund sind. Og så selvfølgelig en hund, som er sundere end berneren.

    Vi tager også til Hårlev på lørdag for at kigge på bassets, så det kan da være at vi mødes Bobass smiley


  • #9   22. nov 2010 Det eneste jeg har hørt udover, at det er en super dejlig hund er, at den kan have svært ved at være alene. Men det er jo ikke noget problem, når I har en hund mere smiley

  • #10   22. nov 2010 jeg har også hørt at det er en race, for man helst skal have mere end en hund, da de ellers bliver ulykkelig - men i har jo allerede en, så det bliver jo ikke et problem.

    I min barndom havde en en veninde en basset og er du vimmer man kunne høre den hyle flere huse væk... men den var også alene...


  • #11   23. nov 2010 Hej alle og tak for jeres svar.

    Det lyder alt sammen som om, at racen sagtens kan passe ind i vores familie. Og vi GLÆDER os til udstilling på lørdag.

    Tak for hjælpen indtil videre.


Kommentér på:
Erfaring med Basset Hound?

Annonce