{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.716 visninger | Oprettet:

salg af hvalpe {{forumTopicSubject}}

sidder og undre mig lidt over alle de der modehunde hvalpe - og blir tit arrig over hvorfor fanden de skal koste 7-8.000 jeg gav 6.500 for min med stamtavle chip reg. vaccinationer madpakke ja stort set alt hva får folk til at give så mange penge for sådan en - skal lige slå fast jeg ikke er modstand af ikke tavle hunde da jeg selv aldrig har haft andet det er bare prisen på dem der får min hjerne til at tænke " hvor er det nemt at avle og tjene kassen" for de færreste har tjekket deres hunde for diverse sygdomme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  salg af hvalpe
  • #1   2. dec 2010 Det kan så godt nok ikke sætte mit pis i kog. Det er køberne der er problemet. Hvor mange giver samme pris for en Skoda som for en Jaguar? Men snakker vi hunde så hopper folk i med samlede ben.

  • #2   2. dec 2010 Hvis køberne ikke var der, var prisen også lavere.

  • #3   2. dec 2010 For mig betyder stamtavlen en garenti på at hunden er racetypisk rigtig og udelukkende er avlet på gode gener.
    Hvis ikke man vil betale sådan en høj pris på "modehunde" er det nok fordi interessen for racen ikke er stor nok!!!!
    Jeg har selv et lille hobby opdræt af yorkshire terrier. Mine hunde er med tavler og godkendte af mange forskellige dommere, desuden avlsgodkendte hvilket betyder undersøgelser af div sygdomme.
    Mine hunde ligger ml 10-12.000 og vil man ikke betale den pris.... så er man ikke rette ejere, for mig betyder det at folk der betaler sådan en pris har gennemtænk livet med hunden, og ved at det er den de vil have.
    Man ser heller ikke ret mange af de hunde der flytter rundt hele livet som mange blandingshunde gør.
    Desuden er det hårdt arbejde at have hvalpe og der er mange udgifter forbundet dertil.

    Det er ikke fjendtligt ment, men min holdning smiley
    Glædelig jul


  • #5   2. dec 2010 Synes nu også at visse modehunde simpelthen er blevet for dyre for min smag... Når vi kommer over de 10.000 kr. ville jeg gerne have en meget god begrundelse for prisen.

    Visse racer som eksempelvis engelsk bulldog er meget dyre, men det er så til dels i hvert fald fordi racen har svært ved at reproducere sig selv og ofte får kejsersnit (derudover lider racen af mange andre arvelige sygdomme, som der også skal tjekkes for).

    Men principielt synes jeg at et prisleje på ca. 6-7.000 kr. er mere rimeligt for langt hovedparten af racer, der kan de fleste være med uden at føle sig hægtet af. De seneste år synes jeg at racehunde med tavle er blevet markant dyrere i forhold til prisudviklingen generelt.


  • #6   2. dec 2010 Syntes ikke at man hægter nogen af ved at sætte prisen højere.... er det noget man inderligt gerne vil have har man råd og spare sammen.
    De færeste bruger 30.000 på en ferie uden at have sparet op.
    Der sparer folk op fordi de rigtig gerne vil rejse... og her kan man sige at man må spare op hvis man rigtig gerne vil have "den" race.


  • #7   2. dec 2010 jeg er enig med pia k. Uden tavle ingen garanti... masser af snyd og fup på disse hunde.
    Syntes at det burde forbydes at avle uden tavler i fremtiden. Syntes man skal avle i racerne og ikke mixe da det ødelægger racerne.
    Lad fagfolk om at mixe og lave nye racer, på den måde beholder vi det gode i de enkelte racer *SS*


  • #8   2. dec 2010 Jeg syntes meget det er somom jo mindre hunden er, jo mere koster den..



  • #9   2. dec 2010 Det er også rigtig... jo mindre hund jo lettere at tilpasse stort set alle typer bolig, mindre motion, lettere at have med og få passet, og så er der et kanont arbejde med hvalpene i de små racer.... taler af erfaring, sidder lige nu med tre hvalpe som kræver stor støtte den første tid i livet og det er væsentligt nemmere at håndtere de stører racer, som ofte er langt mere robust i den første tid. Der er størere dødlighed i de små racer frem for de store racer.

    Syntes at det er op til en enkelte køber om de vil betale prisen....
    mit råd er.... tænk jer om, i får hvad i betaler for!

    Hvis man mixer racer er det yderst vigtigt at man kender skavankerne i hvert enkelte race, for at undgå at gøre ondt værre!


  • #10   2. dec 2010 Arr, den med at jo mindre, jo dyrere holder ikke altid smiley

    En grand danois kan sagtens koste 10 k og en bull terrier er endnu dyrere smiley


  • #11   2. dec 2010 Rigtig Danielle.

  • #12   2. dec 2010 Danielle - Nu er en Bull terrier for mig også en lille hund, og er mig bekendt også mindre end en GD smiley å du bekræfter egentlig bare at jo mindre hunden er, jo dyre er den smiley

  • #13   2. dec 2010 Det bringer nu heller ikke mit pis i kog at hundene er dyrer, hvis man tilgengæld så får noget for sine penge, f.eks gav jeg 7500 plus for og få min berga hjem og havde den i 12 dage.. det syntes jeg er mange penge for jeg fik jo ikke noget for dem... meen tilgengæld vil det ikke rør mig og give måske 2000 kr. mere for at få en ny da de er rigtig svære og få fat i da der ikke er så mange, og at jeg ved det er den race jeg vil have... meen må siger priserne på den race svinger meget alt efter hvilket land man køber den i...

    Så længe forældrene er testet, at avleren laver et godt stykke arbejde så syntes jeg pengene er godt givet ud smiley


  • #14   2. dec 2010 Dejligt at høre* Bergamasco lover* smiley

  • #15   2. dec 2010 Nu siger jeg heller ikke, at den er større end en gd, men en han vejer dog stadig 35 kg, og er altså noget større end eksempelvis en yorkie eller chihuahua.

    En engelsk mastiff kan sagtens koste 12-15.000


  • #16   2. dec 2010 Altså omkring de 10.000 kr. alt efter hunderace synes jeg er ok. Men kvier mig noget når vi kommer over dette beløb... Synes der er mange gode hunde (også med tavle) til salg for f.eks, 7.000.

    Men ja, det kommer jo an på hvilke racer og mange af de helt små (f.eks. chihuahua) oplever jeg som meget dyre.

    Størrelsen er så heller ikke så vigtig for mig. Jeg vil gerne have en hund, der gerne vil træne og gå lange ture med mig og samtidig være en puttehund indendøre. For mig kan en puttehund både være en der ligger ved ens fødder i sofaen eller oppe i selve sofaen ved siden af en. Og så skal pelsplejen være overkommelig smiley men i og med at jeg er ret aktiv, så har jeg også flere hunde/racer at kunne vælge imellem.

    Og der ville jeg så ikke vælge at betale meget mere for en eksempelvis en lille chihuahua i forhold til eksempelvis en corgi smiley


  • #17   2. dec 2010 Yderst følsomt emne: Jeg har 2 gange købt hund med de fineste papirer og troet at så var graven vel forvaret. Men nej, den ene blev meget syg i allerede hvalpestadiet og ja, godt så, du kan aflive din hvalp og få en ny, men hvem har hjerte til det? Du har trods alt fået et lille levende væsen ind i dit liv og vil jo gøre alt for at det lille væsen skal få det bedre. Anden gang var vi så uheldige at få en hvalp med et totalt nervøst sind, så slemt at det til sidst (ca. 1.5 år gammel) endte med at få lykkepiller. Lige lidt hjalp det og når man så kontakter den "yderst seriøse" DKK opdrætter er svaret, at det havde de da aldrig oplevet før (trods det at vi oplyste at 5 ud af 8 hvalpe på dét tidspunkt var aflivet pga. sindet) Vi kunne så "få lov" at købe en hvalp med 2000 kr. i rabat:-(( Ja tak, og så igen få en hvalp med ligeså skidt en sind og garanti? De stakkels hvalpe havde et forfærdeligt liv indtil de blev aflivet da de var mellen 1.5 og 2 år gammel og alle havde kostet en formue på dem. DKK blev naturligvis også kontaktet men ingenting sker??
    Vi har nu 2 rottepiger. Én med stambog og én uden. De har begge et super dejligt sind og den éne er ikke hverken bedre eller dårligere end den anden, så papir eller ej. Du får et levende væsen som du tager hånd om og gir´ alt hvad du kan, uanset om der er papirer eller ej.
    Kan sagtens se fornuften i stamtavlen, men hvis så bare alle var seriøse omkring det ville det være rigtig dejligt.




  • #18   2. dec 2010 Det er rigtig nok med seriøse opdrætter og hvis så bare opdrætteren ville så ved sit ansvar.. isteder for bare og skubbe det væk..

    øv en træls oplevelse.. jeg har lige været udsat for noget ligne og det løber nok op i 28,000 kr. for 12 dage.. det var en meget dyr fornøjelse og og opdrætteren tjah hun er ikke noget hver....

    Meen tilgængæld fik jeg 12 dage sammen med hende og det er også vær og tage med smiley


  • #19   2. dec 2010 Jeg har givet 13.000 for min engelske staffy, og det det syntes jeg er en fin pris for en hund hvor både sælgere og købere ved hvad de for og og hvem den anden part er.
    folk der tager så meget for deres hunde er folk der gerne vil være sikker på at købere for hvad de gerne vil have, og som ved at de har råd til at have hunden .


  • #20   2. dec 2010 Carina: Jeg ville sådan ønske jeg kunne gi´ dig ret vedr. at pris og kvalitet (af både hund og opdrætter) hænger sammen.. Men vi har i begge tilfælde også givet mange penge for vores hvalpe i den tro, som du har, men desværre viste det sig at det i grund og bund kun handlede om at få så mange penge som muligt for hvalpene, uden dén garanti vi havde håbet på.
    Men når det er sagt, burde det være som du skriver og forhåbentlig også ér det i de fleste tilfælde.
    Men at tro at stamtavel kontra garanti/kvalitet/sundhed/tillid høre er desværre naivt, men meget meget kedeligt at det er sådan.


  • #21   2. dec 2010 Altså kan kun sige at jeg ikke er enig...

    F.eks. schæfer af brugslinjer koster ikke nødvendigvis OVER 10.000 kr. Synes at have set flere omkring 7-10.000 kr. Og det synes jeg er en rimelig pris smiley

    Og så har jeg for øvrigt tiltro til at en seriøs opdrætter bedømmer evt. hvalpekøbere efter andet end hvorvidt de er villige til at smide 8000, 10.000 eller 15.000 kr. efter en hvalp smiley Jeg taler jo ikke om at forære hundene væk smiley


  • #22   2. dec 2010 Det har måske også noget at gøre med antallet af hvalpe..

    det er jo ikke rent overskud det hele..de små hunde får jo ikke så mange hvalpe som de store racer... får man kun en enkelt ..eller 2-3 stykker.. så vil prisen jo nok også være lidt højere...de fleste vil jo også gerne have dækket de udgifter man har ved at lave hvalpe... og får du kun 1-2 så skal man vist være mere end glad..hvis man har penge i overskud smiley


  • #23   2. dec 2010 jeg ville gerne betale 10.000 for en hund og har selv måtte spare op til coco men det er hunde uden stambog jeg synes er langt ude koster det samme også de annoncer med ægte fx chihuahua og man kan tydeligt se at forældrene ikke er ægte men måske chihuahua dværgpincher

  • #24   2. dec 2010 jeg er meget enig med carina og prinsesserne s...... det er det, det handler om. Syntes at det er meget en skam at avle uden tavler!!!!!

  • #25   3. dec 2010 ejer af en lille stjerne:
    Jeg har 5 hunde, har i år haft 2 kuld, og har et underskud på 48.000. Kun for i år! (og har altså ikke talt bamser, kurve, træning osv. med)
    Så nej, man tjener ikke kassen skal jeg lige hilse og sige. smiley


  • #26   3. dec 2010 Som jeg skrev tidligere idag i en lign. tråd

    Hvis der er folk "dumme nok" til at give 8-10-12 tusinde for hunde uden tavler så er der også folk "smarte" nok til at sælge dem


  • #27   3. dec 2010 jeg synes stadig det er dybt latterligt folk vil have 6-7000 for en hund uden stambog uanset race

    Linnea S
    jeg synes ikke jeg hentyder til dig og dit "opdræt" nogen steder og aner ikke noget om hvad du hat taget for dine hvalpe hvad du har gjort osv men som jeg skriver i mit indlæg er det også de hunde hvor der blir skrevet ÆGTE hvor man tydeligt kan se de ikke er ægte og stadig ville have kassen for dem forældrene er ikke tjekket for patella osv det synes jeg er totalt langt ude og så sætte en pris på fx. 7000 kr er det fordi man ville have udgifterne dækket skal man nok vælge en anden race da de tit ikke får ret mange nogen er måske dødfødte og andre ender i kejsersnit


  • #28   3. dec 2010 ejer af en lille stjerne:
    Er enig med dig smiley

    Det pisser mig også af når folk med min race, netop som du skriver, ikke tjekker for en skid, får et kuld med 5 hvalpe og sælger dem til næsten det samme som mine hvalpe, af forældre der bliver udstillet og tjekket for alt osv. og jeg får altid kun 1 eller 2 hvalpe og kejsersnit osv. haha. Så jeg er super uheldig. Jeg ved godt jeg aldrig kommer til at tjene penge, men havde nu været rart hvis det kunne bare løbe nogenlunde rundt. Ellers har jeg jo ikke råd til at fortsætte... Puha smiley Der er i hvertfald ikke mange ekstra penge til julegaver som folk altid tror smiley


  • #29   4. dec 2010 Linnea S
    præcis


  • #30   5. dec 2010 Sådan som priserne nu ligger på "modehunde" ville jeg da blive fuldkommen mistænksom hvis der f.eks. var en "ægte uden stamtavle" chihuahua til 4000 passet med alt.. Jeg havde sgu nok ikke turde købe hvalpen da jeg ville have en bagtanke. Jeg gav selv 6000 (og senere 5000) for mine blandingshunde og det synes jeg egentlig var en okay pris, da der ikke var nogen tvivl om at ejeren havde lagt det bedste hun kunne i kuldet. Hvis jeg engang selv skal have et blandingskuld bliver prisen sat til de "normale" 5-6000 (afhængig af hvordan priserne ligger). Ikke fordi jeg har pengesedler i øjnene, men jeg ved at hvis jeg skal have kuld så bliver det gjort ligeså "rigtigt" som en seriøs DKK-opdrætter. En anden grund er også at folk måske netop vil have en bagtanke, eller at prisen måske er så "billig" at folk ikke tænker sig ordentligt om inden de køber hund (Ingen kritik til andre er givet ud her!) - og måske kun lige har de startpenge der skal til og derefter ikke kan betale f.eks. ordentligt foder og dyrlægeregninger.

    Men ja, jeg er helt enig i at det er fuldkommen sindssygt at skulle give en stamtavlepris for en "ægte uden stamtavle" hund. I en anden debat var der en pige der ville have 12.000 for sine chihuahuahvalpe uden stamtavle og chip smiley


  • #31   5. dec 2010 Jeg opfattede ikke debatten som salg af hvalpe til høj pris uden stamtavle, men omvendt. Det er da klart køberen der er dum hvis de giver 8-10-12 tusind for en hund uden tavle. Men derimod med tavle syntes jeg klart er okay... der ved man som sagt hvad man får for hunden. Mine ligger i 10-12 med chip, sundhedsbog, vac, hvalpepakke, og vigtigst stambog.

Kommentér på:
salg af hvalpe

Annonce