{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.012 visninger | Oprettet:

Salg af hvalpe {{forumTopicSubject}}

Kære venner

En lille advarsel! Vær fremover meget opmærksom på hvem i sælger jeres hvalpe til. Og husk endelig en DKK/FCI-klausul (med bod hvis det ikke overholdes) i kontrakten.

Grunden til dette er at jeg har opdaget at en af mine tævehvalpe fra 2009 er blevet solgt til en DRU-opdrætter, som også har anskaffet sig en hanhund og vil starte opdræt af welsh corgi cardigan.

Det er der i sig selv ikke noget at gøre ved nu, da hundene er købt på fuldt lovlig vis og jeg i min naivitet ikke tænkte at det var så vigtigt med en DKK-klausul (JA, jeg er blevet MEGET klogere). Men hvis vi er opmærksomme på hvem vi sælger hvalpe til, kan vi måske forhindre at det griber om sig.

Så hold øjne og ører åbne fremover!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hvalpe
  • #1   21. jan 2011 Er din hvalp videresolgt til en DRU opdrætter eller er det en hvalpekøber, der pludselig har besluttet at avle?

    Jeg kan ikke forstå, at nogen uden erfaring vælger at avle uden at tage sin opdrætter med på råd. Men sådan er der nok desværre så meget...

    Men øv for dig smiley


  • #3   21. jan 2011 Min hvalp er solgt direkte til en familie, som jeg nu 1½ år senere finder ud af er DRU-opdrættere. De har en anden race også som de har avlet på i nogle år.

    Heldigvis tror jeg da ikke at de har lavet hvalpe på dem endnu. "Min" tæve er jo også kun 1½ år gammel, så mon ikke de venter lidt. Men de er oprettet på DRUs hjemmeside som opdrættere af "Welch" corgi cardigan (Ja, stave kan de ikke...)


  • #4   21. jan 2011 Maj-Britt - Ja det er bare om at være OBS på det også...

  • #5   22. jan 2011 Maria - det er Dansk Racehunde Union, en anden stambogsførende klub i danmark, som er væsentligt mindre end DKK og ikke anerkendes af FCI, den internationale kennelklub. De har deres egne stamtavler og regler og udstillinger osv.

  • #6   23. jan 2011 jeg tror ikke helt jeg forstår problemet.. Skulle de have betalt ekstra eller noget i den stil fordi de vil avle eller?

  • #7   23. jan 2011 jeg er ikke så meget inde i dru stambøger, men kan man uden videre få en dkk stambog lavet om til dru stambog. så var det måske noget for vores formand at gå ind i.
    og kan man være helt sikker på at sådan en klausul bliver overholdt.?


  • #8   23. jan 2011 Kasper - Nej, men de tilhører en anden stambogsførende klub som vi er mange som ikke er så "tosset" med og derfor er jeg ret træt af at de nu har mulighed for at starte avl af corgier op i deres klub.

    Evi - Ja, det er vist ingen problem. Jeg har skrevet til Erik hvad han synes at jeg skal gøre ved det, men han har tilsyneladende ikke været i nærheden af sin mail denne weekend... kan også være noget der lige skal snakkes igennem med bestyrelsen, det ved jeg ikke??

    Man kan ikke være helt sikker på at en klausul bliver overholdt, nej. Men hvis den er der har man mulighed for at trække folk i retten hvis man opdager at den bliver brudt. Dog kun hvis man har tilføjet en bod som skal betales ved overtrædelse. Og kun hvis man opdager det.....


  • #12   25. jan 2011 Malle - som Maj-Britt siger... der har indtil nu ikke været nogen der opdrættede corgier i DRU, og os der er DKK-snobber vil egentlig helst at det forbliver sådan....

  • #14   25. jan 2011 ''smil'' jeg var engang på en dru udstilling med min datter der skulle udstille sine shit tzu have corgierne med,de kom løbende hen til mig for at spørge om jeg ikke ville udstille dem, men nej det ville jeg jo til stor ærgelse for dem jo ikke.

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #15   25. jan 2011 Helt enig med Malle en hund bliver vel ikke til en dårlig hund bare fordi den laver hvalpe i en anden klub eller er det mig der er helt gal på den ?

  • #16   25. jan 2011 jamen velkommen til, Heine smiley Og nej, hverken Fiona eller Alf bliver dårligere hunde af lave hvalpe i en anden klub end DKK, men derfor kan jeg jo godt føle mig lidt ført bag lyset alligevel.

    Men når nu du har to DKK-corgier, hvorfor så ikke fortsætte med at avle i DKK? der er da langt større og bedre perspektiver i det!


  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #17   25. jan 2011 Jammen hejsa og Ført bag lyset forstår jeg ikke jeg sagde bare vi avlede hunde og vi havde en corgi og ville ha en til så vi kunne avle lidt på dem og der var på intet tidspungt tale om dru eller dkk så jeg mener ikke jeg har ført dig bag noget lys og vi er ikke enig om dkk og dru men enig om hundene er dejlige er vi da og hugst i dkk hmm tror jeg ikke jeg kan jo bare købe i udlandet men vil da heller støtte de danske opdrætter, Hvis de har stavet welsh corgi forkert på dru er det ikke mig der har stavet det hæhæ smiley

  • #18   25. jan 2011 næh du har da ret, du har dit på det tørre og har jo ikke direkte løjet, for jeg spurgte jo ikke.... men derfor kan jeg jo godt føle mig snydt nu bagefter...

    men gjort er gjort og det er jo dine hunde nu....


  • #21   26. jan 2011 hvad ville der være sket hvis manden havde købt en corgi med den hensigt at parre den med en golden retriever? - det er vel værre rent avlsmæssigt end at han parrer den med en anden "ren" corgi..

  • #22   26. jan 2011 Det er jo helt sikkert noget der skal tages op i vores corgiklub, det er jo også et spørgsmål om avlsrestriktioner,
    det er jo måske forskelligt hvordan man ser på det , de behøver vel ikke at være ens, og det er så der måske problemet kommer ind.jeg har ikke set hvad de siger om corgien i dru hvis de da har nogen der.


  • #23   26. jan 2011 Har lige været på dru hjemmeside kan ikke finde noget om avlsrestriktioner, det eneste jeg kan se er nogle stambogsregler , som ser ens ud for alle racer og da vores corgier jo aldrig overstiger 45 cm. må de åbenbart parres når de er 15 mdr. og der er de jo kun unghunde. ja det er grotesk.

  • #24   26. jan 2011 Malle - personligt synes jeg at der en helt anden professionalisme i DKK end i DRU. Ikke at jeg påstår at DKK er ufejlbarlige, men alene det at baggrunden for oprettelsen af en alternativ stambogsførende forening samt manges overflytning er at man ikke vil overholde de meget rimelige regler omkring avl der er i DKK, synes jeg siger en hel del. Avlrestriktionerne i DRU er mig bekendt desuden ikke afhængig af den enkelte races særpræg, men udelukkende af faktorer som højde og vægt, hvilket jeg synes er helt hen i vejret.
    Derudover er DKK den eneste kennelklub i danmark som anerkendes af den internationale kennelklub, FCI, hvilket gør at man kan samarbejde med opdrættere og kennelklubber i hele verden. At være tilsluttet en anden forening begrænser altså ens muligheder for mange ting i forbindelse med avl og udstilling betydeligt.
    Derudover er mulighederne for udstilling, træning og andre aktiviteter, naturligvis også pga klubbens størrelse og langt overlegne medlemstal, enormt meget bedre i DKK.
    Hvis du vil have flere begrundelser er der 1000-vis af tråde i forum om netop dette emne.


  • #25   26. jan 2011 ja Evi, der er pt kun 2 corgier i DRU, nemlig Fiona og Alf. Og selvom vores race jo heldigvis er gennemgående temmelig sund, så synes jeg at avlsrestriktionerne er skruet helt tosset sammen.

    Desuden, selvom de er 2 dejlige hunde, så vil opdrætter jo ikke kunne få et fornuftigt billede af hvor de ligger rent typemæssigt i forhold til andre cardigans, da der ikke er nogen at sammenligne med... så godtnok vil de jo snildt blive hhv BIR og BIM hver gang, men det må alligevel føles lidt tomt...


  • #26   26. jan 2011 Kasper - det er klart at det ville være "værre", men jeg kan ikke se at det vil være mere til gavn for en race at få spredt den ud på flere stambogs-"systemer".

  • #27   26. jan 2011 syntes du skal ringe til Erik, og jeg passer helt sikkert på at lave noget i mine salgskontrakter og vil prøve at kontakte dkk for at høre hvad man bedst kan gøre.jeg kan godt forstå , hvis du ærgrer dig.

  • #28   26. jan 2011 Evi - jeg har mailet til Erik og fortalt ham om det. Mere kan jeg sådan set ikke gøre, andet end at blive klogere i fremtiden.

  • Heine P
    Heine P Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 3
    #29   26. jan 2011 Jeg er ikke helt med på om det hjælper at lave om på jeres salgskontrakter da vi jo har forenings frihed i dk så tror jeg ikke det holder i retten men det er da et forsøg værd og Dkk er i fci og det er hele verden hmm syndtes ikke jeg kan se england på deres kort ikke at forglemme usa men det er jo også kun et par bi lande :0) og udstilling af mine Corgier bliver da i dkk som i selv siger der er jo ikke nogle at kæmpe imod i dru så når jeg vil det er jeg at finde på jeres udstillinger hvis ikke jeg inden da har købt et par stykker mere hvilket jeg regner med men nu får vi se

  • #31   28. jan 2011 ja Mai-britt han bliver nok klogere, og man kan heller ikke være medlem af corgiklubben når man ikke er i dkk.

Kommentér på:
Salg af hvalpe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce