{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Ang. det at få hvalpe {{forumTopicSubject}}

Nu når hvalpene er født, Hvornår starter man på fast foder og noget bestemt.

Hvad med ormekur, giver man både mor og hvalpene?

Hvornår tager man dem til dyrlæge til tjek? og får attest på dem.

Hvis man har importeret moren, Skal den registreres i DK for stamtavle, hvis faderen er fra DK.

Er der andet man skal tænke på ved avl? altså ud over at kæle med hvalpene, gøre den kattevant. Chip og vac.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. det at få hvalpe
  • #1   3. dec 2010 Jeg går hjemme og har masser af tid, men det nu kun for hyggen skyld og derfor vil jeg ikke avle hvert år, synes også hunden skal have ro og tid til træning i agility.

    Men jeg har ikke haft hunhund før og slet ikke avlet, men hvis jeg når dertil, vil jeg have de grundlæggende ting iorden, som dyrlæge mv.


  • #2   3. dec 2010 enig i hvad Rollo siger

    nu ved jeg ikke hvilken stamtavle det er din hund er i.

    men hvis det er en FCI-stamtavle, så skal du have avlsgodkendt både tæve og hanhund inden parringen.
    hvad der kræves for en avlsgodkendelse for din race ved jeg ikke.



  • #3   3. dec 2010 Jeg har ikke pt. købt en hunhund, men påtænker til næste år en Collie fra Tyskland. Den første mdr, vil den være herhjemme og ikke komme på tur, jeg går ind for at hunden er faldet til først og Balto kommer heller ikke på tur i den mdr.

    I starten vil det være træning der er på skemaet og ikke avl. Men vil da gerne at den bliver registreret i DK, så muligheden for et kuld hvalpe er der, hvis jeg får mod på det. Først og fremmest skal det være min kælehund og agilityhund, hvis den kan lide det.

    Jeg har før været på udstillinger, men det siger mig ikke noget, så det kommer den nok ikke lige.

    Mit er bare på hyggebasis og målet er at det er gode familiehunde. Pris er mig lidt ligegyldig, bare at dyrlæge, chip mv. er dækket og det skal være iorden.


Kommentér på:
Ang. det at få hvalpe

Annonce