{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JUBII!
  • #1   3. jan 2011 Hvor dejligt smiley Tillykke med det smiley

  • #3   3. jan 2011 jeg kan først glæde mig over det, hvis du fortæller, at begge forældredyr er undersøgt for PL, AD, HD, PRA og hvad der ellers måtte være.

  • #4   3. jan 2011 Altså der er jo nogle herinde, der ikke kan gratulere medmindre der er en højt dekoreret tavle på hunden..... ;O

    Men tillykke.....


  • #7   3. jan 2011 Er trætte af folk og deres pis om renracede hunde.. Jeg kan bedst lide blandingshunde og der kommer gode hunde ud af det. Rene racer har mere tilbøjeligheder til at blive syge en blandingshunde.. Heldigvis er der stadig nogle normale mennesker derude der ikke er så skide fornemme og synes at blandingshunden kan være lige så skøn som en race hund.. For mig er det hygge, så bare personligheden er i orden, så vil jeg skide på om den er ren eller ej ..

    Og til alle de gode mennesker.. Tusind tak for jeres tillykke smiley Hehe.. Glæder mig HELT vildt.. Jeg skal være mormor.. Hihih..


  • #8   3. jan 2011 Jeg synes det er noget lort at lukke ud.. Min amstaff er ren, men har allergi, min amstaff's mor er ren, men døde af hjertefejl.. Så det rent race pis er noget LORT! Jeg vil kun have blandingshunde.. Jeg har haft mange blandingshunde og der har ALDRIG været problemer med sygdom.. Og alle racehunde jeg har haft har der kun været problemer med.. Så det er noget BULLSHIT!

  • #9   3. jan 2011
    Camilla H

    Jeg vil da gerne se din dokumentation for, at blandingshunde er sundere end racehunde....


  • #12   3. jan 2011 Camilla H
    Vil så lige sige, jeg kender nogen, der har en Amstaff/rotteblanding, den har MEGA meget allergi og kan ikke tåle noget som helst. Det kan ingen af dens 5 søskende, som mine venner har kendskab til.
    Så ikke alle blandinger er mere raske end renracede hunde.

    Men kan det være noget, der ligger til Amstaff??? Spørger af ren nysgerrighed, da mine venner ikke kender årsagen til deres hunds dårlige helbred og ville gerne vide det.


  • #13   3. jan 2011 Do-ku-men-ta-ti-on!

  • #14   3. jan 2011 Jo, lige præcis, er faldet for hendes personlighed ikke for hendes skavanker.. Mine hunde er ikke syge! Og lad være med at snakke om mig som om du kender mig, for det gør du ikke Charlotte ..
    Jeg går meget op i mine dyr og deres helbred.. Ville ALDRIG avle på en syg hund.. Jeg betaler i hoved og røv for at mine dyr har det bedste i hele verden og jeg siger bare at man kan få en ligeså dejlig hund ud af en blandingshund som man kan af en renracet.. Der er nogle der er til blandingshunde og nogle er til renracet.. Det må da være folk selv der afgør det.. Og hvis du ikke er til blandingshunde så er det ikke et krav at du skriver herinde og ønsker mig tillykke.. Og jeg gider ikke at hører på noget negativt..


  • #16   3. jan 2011 Dit argument med din amstaff er noget fis, for den er jo uden tavle. Hvis den havde en DKK tavle, og fejlede noget kan jeg til dels forstå dit argument. Men uden tavle, er den lige så ren som din drægtige hund.

  • #18   3. jan 2011 Hunden - Enig!

  • #19   3. jan 2011 Det ligger meget til terrier racen.. Kender mange der har amstaff som også har allergi.. smiley Trist..

    Og der er ikke nogen dokumentation der siger at blandingshunde er sundere end racehunde, det har jeg aldrig påstået.. Jeg siger bare at jeg kun har dårlige oplevelse med racehunde og kun gode oplevelser med blandingshunde.. Jeg går op i personligheden på hunden .. Det skal være en familie hund. Så er jeg sku ligeglad om den er blandet.. Hvis den ser sød ud og er sød og man falder for den, så kan alt andet være lige meget.. For mig er det en ven for livet.. Jeg går ikke op i tavle osv . Hader også folk der skærer alle muskelhunde over en kam..
    Bare fordi der er nogle muskelhunde er agressive, betyder det ikke at alle er det. Det samme med blandingshunde, bare fordi nogle er syge betyder det ikke at alle er det.. Alle dyr kan blive syge, renracet eller ej.. Og jeg lukker den her..
    For det var ikke det her jeg ville have ud af tråden..


  • #20   3. jan 2011 Jeg ved mine hunde ikke er syge.. Jeg går meget op i mine dyr som sagt.. De kommer jævnligt til dyrlægen og de fejler intet

  • #21   3. jan 2011 Camilla - Dejligt, hvad er de undersøgt for? Er det chi/dværsgpinscheren der er drægtig? Hvad med patella f.eks.?

  • #22   3. jan 2011 Hun skriver at det er julle. så må det jo være hende.

  • #24   4. jan 2011 NU IGEN: Hvorfor ikke glæde os over at vi (forhåbentlig) har netop de/den hund vi elsker, med eller uden papirer.
    Jeg vil gerne sige tillykke med din snarlige familieforøgelse og vil "prutte" på alt andet end at du sørger for de har et godt liv.
    Er det ikke det det handler om?
    Vær nu for pokker lidt positive, eller måske en god idé at tie stille. Uanset hvad, vil der ALDRIG blive en verden KUN med stambogsførte hunde, så hvorfor bruge al den energi på det for?
    Glæder mig til at høre hvordan det går med lillemor og fødslen:-)
    Held og lykke:-)





  • #25   4. jan 2011 Kære Trådstarter.

    Jeg synes din hund ser ualmindelig sød og dejlig ud! smiley
    Det synes jeg næsten alle hunde gør!

    Og ja, det er ingen hemmelighed, at jeg personligt kun er interesseret i hunde med DKK tavle.

    MEN, det er primært fordi, jeg dermed selv kan tjecke, hvordan det i linjerne ser ud, med de racerelaterede sygdomme der skal tjeckes for, før der kan udstedes en tavle. Det kan man naturligvis ikke tjecke med en blandingshvalp.

    Dine hunde er ikke syge siger du. Nej det er mine heller ikke. Men det ændrer ikke ved, at Dinas ryg-index ikke er helt optimalt, for at kunne forbedre avlen. Det er noget vi først finder ud af, da vi får hende tjecket for rygforkalkninger (en racerelateret sygdom hos gravhund).

    Din hund er blandet af flere racer, der hvis den havde DKK tavle, skulle være tjecket for bla Patella Luxation, HD, AD, PRA og flere andre (jeg er ikke helt inde i avl med små racer),
    At din hund er blandet af flere racer gør den desværre ikke mindre disponeret for at have disse "skjulte" sygdomme. Det betyder bare, at du bør tjecke for sygdommene hos BEGGE hunderacer, førend du ved hvilke skjulte skavanker din tæve kan videregive til hvalpene. På samme måde som jeg skulle hjave gjort det, hvis nu min hund var blandet af fx gravhund og evt. labrador (det er set), så skulle jeg både tjecke PRA, øjenlysning, HD og rygfotografere.
    Det samme gælder naturligvis for den hanhund man vælger at parre med.

    Det jeg vil frem til er, at uanset om man avler hunde med eller uden tavle, er det nogle fantastiske små nuttede hvalpe der kommer ud af det. Men forarbejdet bør for hvalpen og for hvalpekøbernes skyld være gjort ens. Blandingshunde er IKKE mindre disponeret for racerelaterede sygdomme end racerene hunde. De bliver desværre bare ikke tjecket for det førend parring, og det er synd og skam!

    Og det er DET der (tror jeg) forarger mange tavlefans (som mig), at der bag opdræt af racerene hunde ligger et kæmpestort forarbejde, hvor hunden kan nå at blive kasseret til avl, længe inden den får gennemført. Når så der kommer det ene blandnigskuld efter det andet efter IKKE tjeckede forældre, og der samtidig aflives mange unghunde pga arvelige sygdomme der BURDE være tjecket for hos forældrene - ja så blir man ked af det på hvalpene og på hvalpekøbernes vejne!

    RIGTIG mange står som dig, trådstarter, "mine hunde fejler ikke noget". Det ved du ikke førend de er tjecket for arvelige sygdomme!

    Så lav gerne blandingshvalpe, det skal der nok også være købere til, for det skal nok også blive dejlige huinde - bare forældredyrene er tjecket, så forarbejdet er gjort ordentligt, så disse hvalpe sikres et langt og sundt liv! - og der ikke står nogle dybt ulykkelige hvalpeejere med en syg hund!

    Er forældredyrene tjecket som havde de været racerene, ja så skal jeg nok melde mig i bølge-koret med armene op over hovedet og ønske tillykke.

    Det er jo ikke blandingshvalpe jeg har noget imod! Det er hvalpe efter IKKE gennemtjeckede forældre.


  • #26   4. jan 2011 Marie-Louise: Må jeg så ikke foreslå dig, at nøjes med at deltage i bølgen med en arm? Der er jo arvelige skavanker, som springer generationer over, så et tjek af forældredyrene er jo ikke helt nok til, at sikre sig...

    Hilsen en, som savner sin dejlige blandingshund, som måtte aflives bare 5 år gammel pga. hoftedysplasi, allergi og epilepsi...


Kommentér på:
JUBII!

Annonce