{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
896 visninger | Oprettet:

Foreninger og patella! {{forumTopicSubject}}

I hvilket avlsforbund avler I i!?
Og går I op i at jeres hunde er patellafri og udstillet inden de bruges til avl.
Kan se på de fleste hjemmesider at det ikke er et krav at hundene er patellafri før de indgår i avlen.....

Er jeres hundes forældre patellafri!?

Vil bare lige starte en lille debat for at se hvad folk mener og tænker om patella! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foreninger og patella!
  • #1   11. jan 2011 Er forældrene til jeres hunde også patellafri!?

• #2   11. jan 2011 Fornuftigt -kunne heller aldrig finde på at avle på patella eller uudstillede hunde smiley

• #3   11. jan 2011 Jeg mener at patella er vigtigt at undersøge for de racer hvor det er relevant. For andre racer er der ting der er vigtigere (f.eks HD, PRA eller hjerte). Ikke at man kun skal teste for 1 ting pr hund, men man skal vælge de mest relevante tests for hver race. For min race er det 2x øjenlysning (CEA som hvalp, PRA som voksen), og efter min mening også HD.

PL ville være fedt at få med, men da det ikke er et kendt problem hos racen kan det ikke hidse mig op at ingen checker for det.

• #4   11. jan 2011 Min hund vil blive øjenlyst, hjertescannet og tjekket for patella inden jeg overhovedet vil overveje at få hvalpe på hende... Jeg er i DDH

• #5   11. jan 2011 Jeg bruger kun patellafri hunde i mit opdræt og de er efter forældre som også er fri for patella..

Og jeg udstiller og avler i DRU.

• #6   11. jan 2011 Her er forældrene Patella fri og Mynte og flere søskende/halvsøskende ligeså smiley
    Men er nu meget enig med Søster.
    Mynte er øjenlyst for forskellige øjensygdomme, patella tjekket, allergitjekket og udstillet (har fået første præmie - måske ikke prangende) .
    Sygdomme som er kendt i racen er PRA, caraterat (sjældent) og Patella (Sjældent).
    Jeg er langt mere bekymret omkring PRA i bolognesen en patella - og min Mynte har desværre tilbage i familien desværre PRA-tilfælde... smiley

• #7   11. jan 2011 Mine hunde er også testet 0/0 for patella inden de anvendes i avl, jeg køber også kun hunde efter patellafrie forældre smiley Jeg anvender ikke tæver i avl før de har fået mindst 1 pr. i åben klasse, alle mine hunde er udstillet inden de bliver anvendt i avl smiley Jeg udstiller og opdrætter i DRU.

• #8   11. jan 2011 Jeg vil så også sige som søster, man skal ikke kun tjekke for patella men for racerelaterede sygdomme generelt smiley Hos min race er det så patella der er det største problem for racen, så derfor er det selvfølgelig iorden inden mine hunde går i avl smiley

• #9   11. jan 2011 kamila.
    kategoriseres det som en grad 1, selvom det i virkeligheden kun er en grad 1/2.

det forstår jeg ikk.. har en en 1'er på det ene ben eller en 1'er på det ene og en 2'er på det andet???

ikk for at blande mig men forstår det bare ikk helt.. :O)

• #10   11. jan 2011 Min hanhund skulle have været brugt i avlen, da han har et helt forrygende godt jagtinstinkt, hvilket mangler på en del jack russells i Danmark (DKK). Han er testet for øjensygdomme, patellaluxation, og her fundet helt fri. Han er også HD fotograferet, og her er resultatet ikke godt, han har C hofter. Samtidig har han meget løse hofteled og er opereret i øjnene, da hans tårekanaler var alt for små. Så hans avlskarriere er slut før den overhovedet begyndte. Han er i dag på prednisolon, da han har mange smerter i de løse hofteled

• #11   12. jan 2011 jeg må også bruge min hanhund, selvom han har HD grad C, har løse hofteled og har haft for små tårekanaler(er opereret for det) . alle sammen arvelige sygdomme ifølge dyrlægerne. Der er ingen restriktioner på racen overhovedet

• #12   12. jan 2011 Er der ikke nedlagt avlsforbud ved status D som standard på alle racer?

Kommentér på:
Foreninger og patella!

Annonce