{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

opgave hjælp ang avl/kennel {{forumTopicSubject}}

Vi er i gang med en opgave på vores skole, hvor vi skal lave de perfekte kennel hvor avl indgår, også tænkte vi om vi kunne søge lidt råd herinde.. så vi håber der er nogen som vil give svar på hvad det kræver for at kunne fører den bedste kennel og avl…

Hvilke avls krav skal man have? (vil i mene)
Og hvad forventer i fra en seriøs kennel?
Hvad vil i mene man skal have på kontoen til hvalpe osv?
sygdomme osv der skal tjekkes?

Denne kennel vi prøver at bygge i vores projekt har at gøre med racen pomeranian.

Håber i ville kunne hjælpe os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgave hjælp ang avl/kennel
  • #1   19. jan 2011 FCI stamtavle (det vil sige Dansk Kennel Klub i Danmark)
    Patella luxations test og kun avl på bevist grad 0 efter 2. leveår. Kun avl på dyr efter gennemtjekkede forældre også med 0
    Kun avl på præmierede forældre, som er racetypiske med god pels og fin størrelse. Samme krav til både han og tæve.

    Jeg forventer overstående fra en seriøs kennel, samt rådgivning i pelspleje, udstilling og livslang telefonisk rådgivning.
    Ydermere skal hvalpene være vaccineret, ormebehandlet, sundhedstjekket og chippet. Samt vokset op på et kvalitetsfoder.

    Rent økonomisk skal der være plads til, at man kan betale et akut kejsersnit klokken 3 søndag nat, behandling af tæven ved komplikationer, modermælkserstatning, aflivning af hvalpe, hvis der er noget galt.

    Man hæfter også i 2 år for evt. arvelige skavanker, så der skal være penge til at betale for dårlig avl.


  • #2   19. jan 2011 I skal også tage stilling til fra hvilken klub, hunden skal være?? DKK, DHL eller DRU.. Der er jo forskellige avlrestrektioner... Men jeg havde valgt DKK (største klub), under DKK må der være en Raceklub, evt. går de under små selskabshunde, eller måske spidshunde???? I don't know smiley

    Heidi


  • #3   19. jan 2011 julie> tusind tak.. der var da en del at gå i dybden med.. hvad ser du som kvalitetsfoder? sådan et kejsersnit en søndag aften lyder dyrt?

    heidi> du vil mene vores hunde skal have stambøger i DKK?


    Hvor mange hunde har man ofte i en kennel? tæver og han hunde?


  • #4   19. jan 2011 Kvalitetsfoder er for mig fx Olivers, Acana, Tast of the Wild etc

    Og ja sådan et kejsersnit kan nemt rende over 10.000 kr

    Og det er meget forskelligt, hvor mange man har. Men der er nogle regler om, at man skal kunne have x antal timer/minutter til hver hund, hver dag. Men jeg bryder mig ikke om, at der er ret meget mere end 5-6 hunde. Så tror jeg ikke på, at man ene mand kan give hundene det, som de skal have.


  • #5   19. jan 2011 okay.. tak for indfo.. vi har en del og gå i dybden med nu.. men kan ikke få nok.. så gerne mere hvs andre har noget.. 10.000 det var da også en pæn sjat penge.. men meget godt og have med når man også skal have økonimi med i opgaven smiley

  • #6   19. jan 2011 sunshine> jamen er det ikke lige meget om det er en stor eller lille race man har, de skal vel tjekkes lige meget, dog ved vi godt at ting til store hunde ofte er lidt dyrer en til mindre hunde.

    hvad koster det at få stambøger på hvalpe?
    er det lovkrav for chipmærkning inden de forlader moderen, eller er det bare fordi man sys det er en god ide?

    hvor mange gange parre hundene? er en gang nok eller hvordan?


Kommentér på:
opgave hjælp ang avl/kennel

Annonce