5.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Købe hunde i udlandet. Hvordan? Købe hunde i udlandet. Hvordan?

Hej HG.
Denne tråd er udelukkende af nysgerrighed(:
Jeg har fra tid til anden gået og tænkt på hvordan man egentlig gør det der med at købe hund/hvalp i udlandet. Kigger man på hjemmesider og finder de linier/farver man gerne vil have eller er det sådan noget med folk der kender folk.?
Og hvilke hjemmesider i så fald.?
Det er ren nysgerrighed denne tråd, har selv kigget rundt på hjemmesider efter pomeranian/Staffordshire bull terrier. Sjovt som der er så mange andre farver i udlandet der er godkendt end i dk(:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hunde i udlandet. Hvordan?
  • #1   25. jan 2011 Jeg fandt min på den tyske salgs side.. Så gik jeg ind på deres hjemmeside og kiggede lidt om dem, deres hunde, hvalpe osv. og skrev så til dem, og ringede senere.. 4 dage senere hentede jeg min nyr hvalp i Tyskland,.. Det er som sådan ikke sværere end hvis man finder en hvalp i Danmark..

• #2   25. jan 2011 Ja altså Kirk er købt i Tjekkiet. Jeg ledte efter nogle bestemte linier og googlede det og startede så simpelthen fra en ende af, for hulan jeg var mange sider igennem. Skrev så frem og tilbage med kennelen jeg fandt og med ejeren af hannen(kom andet sted fra) og ja så kørte vi ned at hentede ham. Det var en lang tur, men bestemt turen værd. Syntes det var rart at være nede at se hvor han kom fra og var også fast besluttet på at hvis jeg ikke kunne lide hvad jeg så, havde jeg kørt hjem uden hund.

• #4   25. jan 2011 Vi har fået hvalp fra USA - vi var omkring American Kennel Club's hjemmeside og fandt de bedste hjemmesider der - Top10 Boston Breeders - og kiggede på afstamningerne der - og så også på at vores opdrætter har haft racen igennem 30 år - og er meget seriøs - har aldig fortrudt - Vores Georgi er det bedste man kan ønske sig hos en BT :0)

• #5   25. jan 2011 Jeg har købt en hund i Sverige, to i Tyskland og en i Norge.

Har gjort lidt forskelligt... har brugt google lidt, men har mest fundet rundt fra hjemmeside til hjemmeside, ved at følge links fra anerkendte opdrættere her hjemme og i Tyskland. Så har jeg kigget på linjer og sundhed samt hvalpeplaner. Min hund fra Norge er fra nogle gode opdrættervenner, som jeg lærte at kende på en udstilling for nogle år siden.

Så en god blanding :o) Bare husk, at se dig for ! ! Og snak gerne med en racerepræsentant eller en erfaren opdrætter her fra DK.

• #6   25. jan 2011 Vi har købt 2 buhunde i Norge. Første gang kontaktede jeg racens hvalpeanviser og fortalte hende, hvad jeg var ude efter. Så holdt hun øje med de kuld, der blev planlagt og gav mig besked, da der var gevinst.

Anden gang holdt jeg øje med hvilke hunde, der blev sundhedsundersøgt (i den norske hundedatabase) og da en tæve af interessante linier dukkede op, undersøgte jeg hvilken hanhund de ville bruge og bestilte hvalp.

Indenfor vores race er det kun de dårligste kuld, der kommer på hvalpelisten, så man skal være hurtigt ude, hvis man skal nå at få en god hvalp.

• #7   26. jan 2011 Michelle: Så nemt er det nu ikke altid at hente hvalp...hvis hvalpen er under 3 mdr og ikke er rabies vaccineret, så skal der ansøges om indførsel af uvaccineret hvalp minimum 1 mdr før hvalpen kommer til landet. Alt andet er ulovligt, og i værste fald kan man risikerer at tolderne, hvis man bliver stoppet, beholder hudnen til aflivning alt efter hvor den kommer fra.

• #8   26. jan 2011 Hvis du køber hund uden for EU skal du huske at man skal betale 15 % i moms for hunden. Så det er lidt ekstra dyrt smiley

Kommentér på:
Købe hunde i udlandet. Hvordan?

Annonce