Købe hunde i udlandet. Hvordan? Købe hunde i udlandet. Hvordan?
Hej HG.
Denne tråd er udelukkende af nysgerrighed(:
Jeg har fra tid til anden gået og tænkt på hvordan man egentlig gør det der med at købe hund/hvalp i udlandet. Kigger man på hjemmesider og finder de linier/farver man gerne vil have eller er det sådan noget med folk der kender folk.?
Og hvilke hjemmesider i så fald.?
Det er ren nysgerrighed denne tråd, har selv kigget rundt på hjemmesider efter pomeranian/Staffordshire bull terrier. Sjovt som der er så mange andre farver i udlandet der er godkendt end i dk(:
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.848
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.176
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Har gjort lidt forskelligt... har brugt google lidt, men har mest fundet rundt fra hjemmeside til hjemmeside, ved at følge links fra anerkendte opdrættere her hjemme og i Tyskland. Så har jeg kigget på linjer og sundhed samt hvalpeplaner. Min hund fra Norge er fra nogle gode opdrættervenner, som jeg lærte at kende på en udstilling for nogle år siden.
Så en god blanding :o) Bare husk, at se dig for ! ! Og snak gerne med en racerepræsentant eller en erfaren opdrætter her fra DK.
mar 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Emner: 1 Svar: 251
Anden gang holdt jeg øje med hvilke hunde, der blev sundhedsundersøgt (i den norske hundedatabase) og da en tæve af interessante linier dukkede op, undersøgte jeg hvilken hanhund de ville bruge og bestilte hvalp.
Indenfor vores race er det kun de dårligste kuld, der kommer på hvalpelisten, så man skal være hurtigt ude, hvis man skal nå at få en god hvalp.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 935
Købe hunde i udlandet. Hvordan?