Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej
Haii alle HG'er
Ja det er jo ikke første gang jeg spørger ind til en enkelt race men vil jo bare være sikker på jeg kigger efter det rigtige inden jeg vælger og så omgåes jeg små børn tit så vil gerne være ekstra sikker
og nu er turen gået til dansk svensk gårdhunde
og jeg vil elske at høre jeres meninger og evt. erfaringer omk. denne race.. Hvad er denne race's typiske ''race problem(er)''?? og hvordan er de sind mæssigt?? er de gode til børn og mindre børn?? og hvad er vægt klasserne entlig for denne race??
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
De er gode børnehunde, meget legesyge og venlige.
vægt og race standard og den slags lader jeg andre om at svare på. Jeg kender ikke nok til det.
Jeg kender bare nogle pragteksemplarer af racen
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.053
Kender også en del lækre eksemplarer
mar 2005
Følger: 2 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 59
Pusle (min DK/S gårdhund) er min første mindre hund og jeg er blevet mere end positiv overrasket, hun er meget lærnem, rubust, aldrig syg, god til børn, glad for andre hunde og nem at have med alle steder.
Det eneste problem jeg har med hende er at hun gør meget, når der kommer nogle og som en ældre herre sagede en dag hun skældte ud var: du kan lige så godt opgive, hun holder aldrig... han havde haft dem i 20 år og de fortalte altid at der kom nogle.
En super hund med et godt sind!!!!
jul 2010
Følger: 8 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 36 Svar: 122
men jeg sys heller ik man har hørt om en syg dansk svensk før eller er det bare mig??
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.159
Synes generelt det virker som en rask harmonisk hund.
Vores planer er også lydighed og agility, vi er så spændte!!
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
Helle F - en dsg skal veje noget mere end 4 kg.
Og dem du ser der er meget forskellige, er nok hunde uden stamtavle, som er blandet med andre.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
Min daværende hanhund, lærte det på 10 min.
jan 2011
Følger: 12 Følgere: 10 Emner: 28 Svar: 235
En gårdhund vejer som fuldvoksen typisk ml. 7-10 kg.
jan 2011
mar 2005
mar 2005
jan 2011
Med tavle:
- lille, kompakt, næsten rektangulær hund, med stor bredde og dybde i brystet. Hovedet er typisk trekantet med små kipører og velmarkeret stop.
Uden tavle:
- noget højere, mere slanke, længere i kroppen, især i lænden og til tider opkneben i deres underlinje. Slanke benstammer ses også ofte. Hovedet er typisk smallere og længere. Stoppet mere udflydende. Ørerne kan være alt fra opretstående til tungt hængende.
Selvf. kan jeg tage fejl af enkelte individer, men da jeg kender stort set alle DKK-linjer til bunds, er det mig faktisk muligt i de fleste tilfælde at se hvilken kennel hundene stammer fra.
Var det uddybende nok? Ellers spørg igen?
Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej