{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.362 visninger | Oprettet:

Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej {{forumTopicSubject}}

Haii alle HG'er smiley
Ja det er jo ikke første gang jeg spørger ind til en enkelt race men vil jo bare være sikker på jeg kigger efter det rigtige inden jeg vælger og så omgåes jeg små børn tit så vil gerne være ekstra sikker smiley
og nu er turen gået til dansk svensk gårdhunde smiley
og jeg vil elske at høre jeres meninger og evt. erfaringer omk. denne race.. Hvad er denne race's typiske ''race problem(er)''?? og hvordan er de sind mæssigt?? er de gode til børn og mindre børn?? og hvad er vægt klasserne entlig for denne race??


Alt om dansk-svenske gårdhunde
Fakta om hunderacen dansk-svensk gårdhund - læs om hunderacens historie, temperament og meget mere.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej
  • #1   9. feb 2011 Dejlig hund som kan bruges til lidt af hvert. Kender både nogen der løber agility og går lydighed og Rally.
    De er gode børnehunde, meget legesyge og venlige.
    vægt og race standard og den slags lader jeg andre om at svare på. Jeg kender ikke nok til det.
    Jeg kender bare nogle pragteksemplarer af racen


  • #2   9. feb 2011 Rigtig dejlig lille hund og god all around hund =)
    Kender også en del lækre eksemplarer


  • #3   9. feb 2011 JA!!!

    Pusle (min DK/S gårdhund) er min første mindre hund og jeg er blevet mere end positiv overrasket, hun er meget lærnem, rubust, aldrig syg, god til børn, glad for andre hunde og nem at have med alle steder.

    Det eneste problem jeg har med hende er at hun gør meget, når der kommer nogle og som en ældre herre sagede en dag hun skældte ud var: du kan lige så godt opgive, hun holder aldrig... han havde haft dem i 20 år og de fortalte altid at der kom nogle.

    En super hund med et godt sind!!!!











  • #4   10. feb 2011 jeg bliver jo helt overrasket over jeres udtagelser for det er nemlig også min første mindre hund jeg ska til at have mig efter jeg har haft schæfer blanding og rottweiler så vil jo gerne have en hund som gerne vil lære noget og kommer til at komme med rundt og har overvejet at starte med flyball eller aguility (soft self.) når jeg fik en lille vuf smiley ved mindre det self er en hvalp ska det jo lige vente et års tid smiley

    men jeg sys heller ik man har hørt om en syg dansk svensk før eller er det bare mig??


  • #5   10. feb 2011 Jeg er helt solgt til racen, og vi får vores dreng hjem slut marts smiley
    Synes generelt det virker som en rask harmonisk hund.
    Vores planer er også lydighed og agility, vi er så spændte!!


  • #6   10. feb 2011 http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/DK-S_Gaard.pdf
    Helle F - en dsg skal veje noget mere end 4 kg.
    Og dem du ser der er meget forskellige, er nok hunde uden stamtavle, som er blandet med andre.


  • #8   10. feb 2011 En gårdhund kan sagtens trænes til ik at gø så meget, hvis man har en der gøer meget.

    Min daværende hanhund, lærte det på 10 min.


  • #9   11. feb 2011 DSG'en er en meget alsidig lille hund. Der findes ingen deciderede raceproblemer, men derfor ikke sagt at de ikke kan blive syge. Sindet er som hunden temmelig robust. Da DSG'er fås både med og uden stamtavle, skal man passe godt på, da jeg synes der er utrolig stor forskel på hundene. De med kendte aner er generelt mere harmoniske i eksteriør, som i temperament, hvilket klart skyldes at man kender både linjer og familie bag de enkelte individer, der gør man sjældent på de der avles uden stamtavle. Jeg synes personligt at de er rigtig gode til børn, også selvom der ikke er børn i hustanden.
    En gårdhund vejer som fuldvoksen typisk ml. 7-10 kg.


  • #10   11. feb 2011 Nå, jo, de er ret lærenemme, og meget smidige og adrætte, trods deres kompakte udseende, og kan bruges til mange forskellige sportsgrene.

  • #11   11. feb 2011 Den røde H: kan du ikke uddybe det med at du kan se forskel på om en DSG har papir eller ej... kender nemlig en del af racen og jeg kan ikke se om det, heller ikke selvom jeg kender hunden rigtig godt.. smiley


  • #12   11. feb 2011 ups.. et om for meget i sidste sætning... sorry!! smiley

  • #13   11. feb 2011 Uha, nu kan det godt være at jeg træder nogen over tæerne, men størstedelen af DSG'er med tavle ser faktisk helt anderledes ud end dem uden tavle.

    Med tavle:
    - lille, kompakt, næsten rektangulær hund, med stor bredde og dybde i brystet. Hovedet er typisk trekantet med små kipører og velmarkeret stop.

    Uden tavle:
    - noget højere, mere slanke, længere i kroppen, især i lænden og til tider opkneben i deres underlinje. Slanke benstammer ses også ofte. Hovedet er typisk smallere og længere. Stoppet mere udflydende. Ørerne kan være alt fra opretstående til tungt hængende.

    Selvf. kan jeg tage fejl af enkelte individer, men da jeg kender stort set alle DKK-linjer til bunds, er det mig faktisk muligt i de fleste tilfælde at se hvilken kennel hundene stammer fra.

    Var det uddybende nok? Ellers spørg igen?


Kommentér på:
Dansk Svensk Gårdhund ja eller nej

Annonce