{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.431 visninger | Oprettet:

Helene P
Helene P
Tilmeldt:
15. jan 2017
Emner: 6 Svar: 19

Dansk/ svensk gårdhund {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Synes dansk/svensk gårdhund er en super sød hund, men er det hund man kan have i en lejlighed og er den god til første gangs ejere? : )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk/ svensk gårdhund
  • #1   20. maj 2017 Dansk/Svensk Gårdhunde er dejlige hunde smiley De er godt nok en mindre hund men de har også en del energi og kan gø en del smiley De er dog rigtig sjove hunde X)
    Jeg vil sige at hvis man husker at aktivere den hver dag med leg og aktiviteter og motion, så kan den godt være i lejlighed. Men de kan også gø hvis der er en lyd eller de ser en person gennem vinduet, så man skal nok være sikker på at det er ok med over/under naboen smiley

    En anden ting at holde øje med vil være om man får en ren DSG eller en der er blandet med foxterrier, da det nok vil påvirke personligheden en smule. Også hold øje med om forældre eller hvalpe virker sky eller noget i den dur (har glemt det ord jeg ville bruge øv XP).
    Min mor har haft en dejlig ren DSG, men hun var fra hvalp af meget ængstelig og skulle se folk meget an før hun var tryg hos dem, samt gøede meget.. Så det er noget at tænke over smiley

    Jeg kunne også overveje en DSG hvis jeg flytter i en lejlighed hvor man kun må have mindre hunde ^^ Men motion skal de have, det er ikke en sofa kartoffel.


  • #3   21. maj 2017 Jeg har gårdhund i lejlighed (i etageejendom) uden problemer. Man skal bare huske at få den aktiveret godt i løbet af dagen. Min han har kun problemer med at gø når han er understimuleret (hvis jeg f.eks. har ligget syg og ikke kunne lave så meget med ham), så er det som om han skal gø af alt, men sørger jeg for at han bliver aktiveret nok så siger han stort set intet.
    Kender et par gårdhunde mere der bor i lejlighed og de larmer lidt mere end min, den ene bjæffer når der bliver banket på døren men tier stille når den får besked på det, den anden den gøer når der er lyde i opgangen eller udenfor.
    Så det kommer an på hunden (og/eller dens træning) hvor larmende den er.

    Om det er en god førstegangshund? Ja og nej. Jeg syntes den er nem at have med at gøre, men en førstegangs hundeejer kan blive overrasket over hvor meget den skal aktiveres især som hvalp/unghund for at den ikke stresser og laver ballade. Og det kan godt virke uoverskueligt for nogen der ikke har haft hund før. Når den først er blevet voksen bliver det dog en hel del nemmere.

    Det er bare mine personlige erfaringer. Jeg fik min gårdhund som min anden hund efter den første døde. Og trods det at min første hund var en "problemhund" der var kommet fra dårlige forhold og havde en del traumer (trods jeg fik ham som hvalp), så syntes jeg stadig at min gårdhund er en stor men dejlig mundfuld smiley Men jeg kunne så også have ladet være med at tage den mest aktive i kuldet smiley


  • Ulla N
    Ulla N Tilmeldt:
    sep 2013

    Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 103
    #4   21. maj 2017 Det kan sagtens lade sig gøre at have en dsg i en lejlighed bare man sørger for den bliver motioneret og aktiveret. Den kan som alle andre hunde lære at tie stille.
    Jeg har en dsg på meget snart (1/6) 11 år og han er stadig meget aktiv. Jeg bor i rækkehus hvor der går mennesker og hunde forbi hele tiden. Han har lært at han skal holde mund.
    Hvis du har lysten og tiden til en aktiv hund så spring ud i det smiley


Kommentér på:
Dansk/ svensk gårdhund

Annonce