{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dansk svensk gårdhund
  • #1   7. feb 2017 Så vidt jeg ved må de ikke have stritører..

    Det må Jack Russel Terrier, som ligner en dsg meget i udseende..


  • #3   7. feb 2017 Ok, så bare en herinde på galleri der havde stritører , men måske der er en anden race blandet i.. smiley

  • #5   7. feb 2017 Ok tak Caroline ..ja de er charmerende uanset hvad..
    Har altid haft store hunde, men pga dårlig skulder, vælger vi lille race..tror på racen passer til mig.. smiley
    Dejlig dreng du har dig.. smiley
    Ja har kigget flere opdrættere, men de oplyser ikke pris..kunne selvfølgelig
    Kontakte dem, men ville lige høre her først.


  • #7   7. feb 2017 Tak smiley men lidt sjovt man ikke oplyser pris..
    Det er jo meget relevant..de fleste er på Sjælland lige nu, og det koster jo også broen, da vi bor på Fyn ..


  • #11   7. feb 2017 med tavle koster omkring 8-10.000
    stritøre og hel farvning samt ingen farve er fejl, så hvis de har stritøre kan de nok ikke blive avlsgodkendt smiley
    men det er en skøn skøn skøn race! gode familie hunde og trænings partnere! meget lærernemme og de er bare generelt gode til at kende forskel på on and off det er simpelthen en dejlig race!!


  • #12   7. feb 2017 Frk Jensen: En Jack Russell Terrier må da bestemt IKKE have stritører. Og for de erfarne folk, så er der altså stor forskel på en DSG og JRT, også i udseende smiley

    En JRT ligger i prislejet 6.000-12.000,- alt afhængig af klub og deraf forældrene


  • #13   7. feb 2017 Tak for info smiley bliver mere og mere opsat på at få en dsg..
    Med alle de positive ting i skriver..men kan nu også godt lide dem med stritører..
    smiley tror virkelig det er en race for mig..intelligent, lærenem og sjov.. smiley
    Glæder mig til den dag en lille tæve kommer ind i mit liv..
    Har virkelig brugt meget tid på at læse om forskellige hunde racer..


  • #14   7. feb 2017 Faktisk gik jeg udenom racen for mange år siden, da jeg havde fået fortalt at de kunne blive lidt "sære" med alderen..altså begynde at ændre adfærd,og knurre
    Bide..
    Kendte en der fik aflivet sin som 4 årig pga dette..
    Men tænker at det er et tilfælde..?


  • #16   7. feb 2017 Ok så var der måske noget om snakken..
    Pudler havde det samme ry ..
    DSG er jo også kendt for deres jern helbred..og de bliver ofte ret gamle smiley


  • #18   7. feb 2017 Nemlig..de var overalt..ligesom sort labrador.. smiley
    Gør heller ikke noget de lever lidt længere end de store racer .
    Syntes sgu det er hårdt at sige farvel..det er nu snart 7 mdr vi sagde farvel til vores elskede Freja..og er stadig ked af det og savner hende hver eneste dag smiley




  • #20   7. feb 2017 Altså vil sige tæverne er lidt bestemte, men på den gode måde og så kender jeg flere hvis tæver bliver lidt reserveret i løbetid, men det synes jeg bestemt ikke skal afholde dig fra at få racen!!
    har aldrig selv oplevet en dsg skulle blive kuk! men kan godt forstille mig når det er tavleløst avl der har været både terrier og andet sjovt ind over, og de giver jo et HELT ande sind end hvad dsg'en normalt har, det er jo en pincher så de er slet ikke så arrige smiley

    Ej hvis du virkelig vil have en dejlig hund så er dsg altså it smiley smiley


  • #21   7. feb 2017 Ja i løbe tid er de ofte reserverede, men min næste tæve skal stereliseres ,
    Fordi de sidste 2 tæver jeg har haft, fik livmodebetændelse..
    smiley den risiko tager jeg ikke igen...
    Det skal være en ren dsg , om det bliver med tavle ved jeg ikke helt,
    Men vil ihvertfald se forældrene inden køb..



  • #22   7. feb 2017 Det er meget flot at du vil se begge forældre, men nogen gange kan det altså være lidt besværligt. Jeg får jo mine parret i udlandet så det kræver jo en rejse for den "krævende" køber

  • #24   7. feb 2017 Uanset hvor mange prøver, udstillinger, etc hundene har fået taget, så kan du ikke gardere dig mod sort uheld. Jeg lægger stor vægt på kemien med købere. Er de helt uden for rækkevidde, så beholder jeg hellere hvalpen end at sælge. De skal ikke have samme holdning som mig, men de skal forstå den og hellere end gerne lære mig noget mere.

    Sort uheld kan ramme selv de grundigste opdrættere, så en syg hund er ikke lig med en lorte kennel. Kan de tilgengæld løse situationen sammen bedst for begge parter, så har de gjort deres ypperste. Det er værd at samle på


  • #25   7. feb 2017 Kennel hijacks...kan godt forstå det du mener..også det med kemien mellem sælger og køber.. Jeg ville personligt ikke selv , hvis jeg var opdrætter, sælge til hvem som helst...
    En hund hos os får en drømme tilværelse ..vi er begge selvstændige og arbejder hjemme ..bor på landet lige i kanten af en skov..og masser af kærlighed.. smiley


  • #26   7. feb 2017 Jeg tror at jeg samlet set har henvist interesserede til netop DSG'en til langt over halvdelen af dem der har besøgt min kennel. Jeg har absolut ingen grund til at sælge dem en kniv skarp jagthund hvis de ikke vil dyrke det. Så hellere tage en DSG der netop egner sig til en gård, stadig intelligent race, energisk og rask race.

    Jeg håber du finder en god kennel der passer præcist til dig. Sæt dig godt ind i racen og stil selv de mest latterlige spørgsmål til opdrætter. Det er eneste mulighed og så kan du se om opdrætter bare tænker at du er kuleskør eller tænker at du VIL racen og derfor er grundig


  • #28   8. feb 2017 smiley mener bestemt ikke dem uden tavler er ringere end dem med.. Har haft. Tavleløse hunde hele mit liv, så det er ikke det der tæller..den sidste var en dejlig blanding...

  • #31   8. feb 2017 Det er vel med de tavleløse DSG`er som det er med labberne. Hos DSG`erne er alt, hvad der er småt, hvidt og med sorte/brune plamager DSG. Hvor alt større og sort er labrador (gerne F1)?

    Jeg kender et par stykker som opdrætter DSG med tavle.


Kommentér på:
Dansk svensk gårdhund

Annonce