6.800 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Det tidligste hvalpene har åbnet øjne? Det tidligste hvalpene har åbnet øjne?

Jeg har et kuld DGS hvalpe liggende. De er 8 dage gamle i dag, og 2 af dem har allerede åbnet øjnene. Det er da nok det tidligste jeg nogensinde har oplevet, så jeg er nysgerrig og vil gerne høre om hvornår jeres hvalpe har haft åbnet øjnene.

Er der iøvrigt andre faktorer der spiller ind på hvornår de åbner øjnene, som f.eks vægt? Nogen der ved noget?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det tidligste hvalpene har åbnet øjne?
  • #1   26. apr 2011 det var dog utrolig tidligt.
    mine har haft sprækker omkring ved 10-dagen som det tidligste

• #2   26. apr 2011 Jeg har spekuleret en del. Mine hvalpe blev født natten ml. 63. og 64. dagen for sidste parring foretaget på løbetidens 18. dag. Hvalpene var generelt meget store. Normalt ligger de på 180 - 240. Den mindste var 246 og den største 334. Tæven er 4. gangs fødende og har tendens til at føde sent. Hvalpene vejede i går aftes næsten det samme, som mine andre kuld vejer når de får øjne. Så alt i alt hvis jeg sammenligner det her kuld med forrige, passer alt, hvis de dog bare var født 3-4 dage tidligere.....

• #3   26. apr 2011 De er da bare hurtigere end andre af samme race smiley

Jeg tror ikke der er en min. dag fra fødsel for hvornår de får øjne. Det er bare blevet til at det er normalt at det er omkring 12.-14. dagen. I Bianca's seneste kuld i oktober fik den første øjne på 10. dagen og på 12. dagen havde alle 5 fået øjne.

Så der er nok ikke noget usædvanligt i det, men det er blot mere sjældent end ved 12. dagen og fremover.

• #4   26. apr 2011 5-6 dagen og jeg blev helt og aldels paf... har ikke haft det før eller siden. De var også store ved fødslen.. ved ikke om det har noget at sige

• #5   26. apr 2011 Platugler, 5.-6. dagen?! Ja, okay..... Jeg der syntes at 8. dagen var tidligt. Aldrig har jeg da hørt noget lignende! Nå, men et eller andet sted er det da rart at høre at det måske ikke er et så sjældent fænomen alligevel. Er jo altid lidt bekymret, når tingene ikke sker helt efter bogen!

• #6   26. apr 2011 altså sprækker i den inderste del af øjet ... ikke helt åbne øjne

min kæreste har lavet 70 kuld og havde heller aldrig set det tidliger... så det er ikke så normalt igen. Samme tæve har pt et nyt kuld og der åbnede øjene på normalt tidspunkt

• #7   26. apr 2011 Hmmm..... Tja, der kan jo ikke ændres noget, så jeg må nok bare skrive det bag øret, og så ellers baretrække på skuldrene.

• #8   26. apr 2011 ja, jeg havde et kuld franske, der alle havde åbne øjne, altså helt åbne øjne som 1 uge gammel.

• #9   26. apr 2011 6 og 7 dagen her på gravhunde

• #10   26. apr 2011 jeg har læst om få hvalpe der er født med åbne øjne..

• #11   28. apr 2011 vi har to der hjemme nu på 13 dage , og der har tæven åbnet øjnene helt men hannen er ikke heeelt så hurtig.. der er blot en spræke endnu smiley og de er født 4 dage før tid ...

Kommentér på:
Det tidligste hvalpene har åbnet øjne?

Annonce