{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

DKK opdrætter Cavalier {{forumTopicSubject}}

Min bedste veninde har i lang td ønsket sig en Cavalier - og har nu besluttet sig for at begynde at lede efter opdrættere.

Hun har spurgt mig til råds, og jeg er jo blevet klog af dage efter at have været på HG, og har sagt hun skal vælge en DKK opdrætter, da jeg har forstået racen er disponeret for mange sygdomme.

Nu er mit spørgsmål så, om I kan anbefale nogle gode opdrættere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK opdrætter Cavalier
  • #1   24. maj 2011 Hvornår regner din veninde med, at skulle have hund? De fleste af de opdrættere jeg kan stå inde for (aka. som gør tingene nogenlunde som jeg selv), har ikke mange kuld og hvis det skal være fra en af dem, er der ikke hvalpe sådan lige de næste par mdr.

• #2   24. maj 2011 Jeg siger som Maj-Britt hvornår vil hun have hunden, er der nogen bestemte farver hun er efter osv??? Det gør det nemmere at anbefale en god opdrætter.

• #3   24. maj 2011 Forstår ikke helt hvorfor dru ikke kan bruges, man bestemmer jo selv om man vil ha en hund der er testet for det hele, og det er der sandelig også dru hunde der er. Den eneste forskel er at dkk er noget dyrere, jeg kender et par stk der har hvalpe nu til juni

• #4   24. maj 2011 Susie nu er det DKK hun vil have, og det er da muligt der er nogen i DRU der tjekker deres hunde, men de er ikke tjekket i flere generationer som de er i DKK.

• #5   24. maj 2011 Lena det har du helt ret i, men hos DKK skal de jo også følge fci standarten. Og jeg er ked af at sige det og får sikkert ballade nu men for pokker hvor jeg har set mange grimme cavalier der slet ikke er racetypiske med DRU bog :-(((

• #6   24. maj 2011 Lena vi er helt enige, nu var min Gizmo uden tavle men jeg ved da godt han ikke var racetypisk han var for stor og halen var forkert ansat osv, men han var dejlig alligevel, men jeg har lært af mine fejl og derfor skal jeg have en med DKK bog denne gang.

• #7   24. maj 2011 Hej igen

Undskyld jeg først svarer nu - var offline

Men hun har ingen tidsplan for hvalpen endnu, da hun først vil have den når hun flytter hjemmefra, og der kan gå alt fra nogle måneder til nogle år.

Men jeg mener stadig at det er godt at være hurtigt ude, og informationer kan man jo aldrig få nok af.

Farven har jeg faktisk ikke spurgt hende om - det vil jeg da lige gøre.

Og jeg må jo nok indrømme at jeg er blevet påvirket meget af "DKK snobberne" herinde, og derfor ligger vores præference der i første omgang. Og specielt med den race, da de jo skulle være disponeret for sygdomme.

• #8   24. maj 2011 Susie C - "Den eneste forskel er at dkk er noget dyrere, jeg kender et par stk der har hvalpe nu til juni"

Eeeejjj det må nu være fordi du ikke helt kender reglerne og forskellen på DKK og DRU. Det vil jeg ikke gå ind i men er helt fuldstændig enig med "Nadja nu uden sin smukke Gizmo :-(((" i at der er er stor forskel på udseendet af cavalier i DRU. Jeg har set riiiigtig mange cavalier efterhånden med DRU stambog som bestemt ikke er racetypiske i udseendet eller for store.

Så jeg synes kun det er helt fornuftigt at din veninde vil have fra DKK af mange forskellige grunde. Jeg kan klart anbefale kennel "souvinier" hvor vi købte vores. Hun avler mest black and tan. Ellers er der inde på Anja's hjemmeside ( www.souvinier.dk) forskellige links til andre avlere. Men som de andre siger så kan der godt gå et stykke tid før de avler og så skal man nok også skrive sig op hvis man ønsker en bestemt farve eller køn smiley Held og lykke med det. Det er den dejligste race ever! smiley

• #9   24. maj 2011 DKK er det bedste valg:))Jeg kender nogen,der har en Cavlier med DRU stambog,den er ikke særlig racetypisk og de tror seriøst at der findes flere forskellige typer af Cavaliere:))

• #10   24. maj 2011 Kirsen haha ja den har jeg også hørt et par gange efterhånden. Desværre findes der mange der køber en hund uden egentlig og sætte sig ret meget ind i det.

• #11   24. maj 2011 Tak for svar smiley

Ja men bliver jo som sagt klog af dage af at være herinde smiley

Det er jo selvfølgelig ikke op til mig, jeg kan kun give anbefalinger videre til hende. Men vil helt klart tage ud og kigge på nogle forskellige opdrættere, og så blive skrevet op på venteliste.

• #12   28. maj 2011 Jeg har set en cavalier der var mega meget champ i DRU øhhhhh hvis den kom på en FCI udstilling ville den, hvis den var meget heldig få et sufficient og dermed være meget langt fra en titel som champion

Kommentér på:
DKK opdrætter Cavalier

Annonce