{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Ultralydsscanning {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Lúa er i dag blevet scannet - og HURRA - drægtigheden blev bekræftet.
Dyrlægen kunne kun se halvdelen af livmoderen pga. luft - er der nogen der har oplevet dette før?
I den halvdel han kunne se, lå der tre små fostre.

Lúa har madlede/kvalme og nipper kun lige til sit foder i disse dage. Det er jo helt normalt her 3,5 uger inde i drægtigheden, og vi gætter på at de underlige spisevaner kan være skyld i luften.

Hvad er jeres erfaringer med ultralydsscanning? Så dyrlægen det korrekte antal? Var der luft?

Mange hilsner fra Malene

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ultralydsscanning
  • #1   28. jun 2011 Uhh hvor spændende, jeg skal også snart have Luca scannet...

• #3   28. jun 2011 Tak for det.
    Vi er ikke interesseret i røntgen, da strålerne udgør en helbredsrisiko - præcis som hos mennesker. Man bør ikke røntgenfotografere for sjov. Jeg har dog hørt om en ny form for røntgenstråler, som ikke skulle have samme strålingsgrad i cellerne - og så er sagen lidt en anden. Men dette kender vores dyrlæge ikke noget til. Så vi venter pænt til fødslen med at kende det nøjagtige antal.
    Vi vil stadig gerne høre andres erfaringer med ultralyd smiley

• #4   28. jun 2011 MIn hund´s seneste kæreste blev scannet til 3 hvalpe... Der var 12 i hende..

• #5   28. jun 2011 Marianne: Aaaargh... jeg håber på lidt færre end 12 smiley Jeg har aldrig hørt om en husky med så mange hvalpe i hvert fald. Men spændende at det kan lade sig gøre at få så vildledende et bud.

• #6   28. jun 2011 Det gik faktisk galt pga alle de hvalpe, så man skal ikke stole blind på scanningssvaret.. Tæven gik fuldstændig fra maden 10 dage før tid.. Opdrætter havde ikke " mistanke " om at årsagen lå i antal af hvalpe..Tøven fik en forgiftning i kroppen og 1 dag efter var tæven og 6 hvalpe ikke til at redde... Så det endte med 6 flaske hvalpe...

• #7   28. jun 2011 Stort tillykke - det bliver spændende :O)) Glæder mig til at følge med herinde - det er en vildt smuk race og hvalpene er bestemt ik en undtagelse :O))

Mine forældres tæve blev scannet på 28. dagen og der kunne man se 3 hvalpe.. Hun fik 7 smiley
    Da hun blev scannet kunne dyrlægen først ikke finde hvalpene, fordi de lå en del længere oppe end normalt.. Dette resulterede desværre i et kejsersnit smiley Da Emma skulle have foretaget dette kejsersnit, kiggede dyrlægen noget mærkeligt på min mor - for han kunne ej heller finde hvalpene på scanningen ;O)

Held og lykke med det smiley

• #8   28. jun 2011 Øv nogle dårlige oplevelser I begge har haft. Vi krydser fingre for at alt forløber godt hos os. Der må gerne gemme sig en ekstra hvalp derinde et sted - så vi selv kan beholde én også smiley
    Vi er meget spændte på resultatet.

• #10   29. jun 2011 Nicolai og malene - mine forældres hund er en fransk bulldog; racen alene øger risikoen betragteligt iforhold til kejsersnit... Og da først dyrlægen fandt hvalpene i hende gik det rigtig fint - alle hvalpene overlevede og vi havde ingen problemer i de 8 uger de var hos os :O)

Så det ska nok gå rigtig godt med Lúa :O)

• #11   29. jun 2011 Selvfølgelig går det da godt :o)))

• #12   29. jun 2011 Vores berner blev skannet i mandags på 24 dagen, der kunne dyrlægen se 4 fostre og hjertelyd på dem, det var helt fantastisk..så som han sagde min.4 hvalpe, 3 i højre og 1 i venstre side..så bliver spændende at følge hvormange der kommer. Spændende at læse hvormange de har kunne se på jeres tæver og hvormange der kom ;0) vildt med 12..
    Malene, mon ikke der ligger nogen i den side der var luft. Vores Senna har også kvalme og nipper kun til sin mad, selv hendes livretter bliver der nippet til..men det skulle være helt normalt. Hun sover også meget og gider ikke de 2 andre vi har.
    mvh Hanne

• #13   29. jun 2011 Uh hvor fint Hanne. Så kan vi følges ad og udveksle erfaringer smiley

• #14   29. jun 2011 Ja Malene, de er jo lige før de er sat samme dag, Jeg er pt. ved at søge på nettet efter fødekasse. Det bliver vildt spændende ;0)

• #16   29. jun 2011 Vi skal bygge fødekasse i næste uge smiley

• #17   30. jun 2011 Vi har også valgt at bygge en fødekasse selv, nu har jeg så hørt at dem der benytter fødekasser, er også dem der oplever tæven har ligget en lille hvalp ihjel ;0(..Jeg var nu af den overbevisning af hvis man fik rundstokke rundt i , så har man gjort hvad man kunne for at forhindre det, men hvad er jeres erfaringer herinde.
    sommer hilsner
    Hanne

• #18   30. jun 2011 Hej Hanne

Vi kender ingen hunde, der har ligget en hvalp ihjel - og alle har benyttet fødekasser i hvert fald i de første tre-fem uger.
    Vi bygger med rundstokke for at minimere risikoen.
    Jeg ved ikke om en berner har større risiko for at gøre det, fordi den jo naturligt er større. Men jeg tror de fleste tæver har en god fornemmelse for hvor hvalpene er. I hvert fald de racer, som er gode mødre.

• #19   30. jun 2011 Jeg har hørt at franske bulldogs har større risiko for at ligge deres hvalpe ihjel - men har alligevel til gode at høre om det.... Heldigvis har jeg til gode at høre om nogen tæve der har gjort det..

Jeg tror som Malene, at de gode mødre hvor deres hvalpe er - der er SÅ obs på dem hele tiden.. Og selv hvis en hvalp er kravlet under dem, og de kommer til at ligge på den, så tror jeg oftest tæven hører hvalpen...

Mine forældre havde en fødekasse/hvalpekasse og ingen problemer med at Emma lagde sig på dem trods hun ik var verdens bedste mor - hun overlod gerne en del af pasningen til os.. Men da de flyttede hjemmefra vidste hun altså godt hvor mange hvalpe hun havde - så tror også hun har haft tjek på dem mens de var små smiley

Kommentér på:
Ultralydsscanning

Annonce