Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  avl af JRT
  • #1   4. jul 2011 Det er aldrig til at vide. Som avler skal man altid være indstillet på at beholde nogle hvalpe fordi de ikke kan blive solgt.

• #2   4. jul 2011 Inden i overvejer at avle, så få tjekket forældredyrene for arvelige sygdomme. Der er ret så mange af dem. Hunden skal tjekkes for HD, PL, PLL og løse hofteled. Jeg har selv JRT, og det er den 3. hund der har arvelige sygdomme. Ham jeg har nu er den værst syge, han skal have fjernet begge lårbenshoveder, da han har HD, gigt og løse hofteled. Hunden er 4 år. Og jeg fraråder enhver at købe JRT, hvor der ikke er testet for noget som helst. På 14 dage har jeg fået kendskab til nu 20 JRT med arvelige sygdeomme

• #3   4. jul 2011 det skal vi nok huske smiley

• #4   4. jul 2011 men hvor gammel skal en jrt være før man avler på dem?

• #5   4. jul 2011 Tæven skal være min. to år.
    Når i nu er så interesseret i avl, hvad er så årsagen til at I ikke har købt med tavle?

• #6   4. jul 2011 Jeg avler JRT'er og vil sige at der med tavle ikke er meget salg som der var for få år siden, men det er heller ikke gået i stå. Det er de velkendte avlere der kan holde det igang og som har plads hvis hvalpene ikke kan sælges.

• #7   4. jul 2011 da vi købte ham havde vi det ikke i tankerne og så faldt vi jo pladask for ham såeh .. men tak for jeres råd smiley

• #8   4. jul 2011 det kuld Jack er fra ( ja meget meget opfindsomt navn smiley ) blev alle solgt inden de var 8 uger.. 1 han og 3 tæver... men tror det er meget forskelligt smiley en af dem blev solgt til sjælland og en til sønder jylland vist nok....

• #9   4. jul 2011 Det er så vidt jeg ved ret vanskeligt at komme af med JRT med stamtavle, har en bekendt der avler dem og hun er nødt til at gå ret meget ned i pris hver gang, fordi der er så mange af dem uden stamtavle til ingen penge. Så jeg tror i skal være indstillede på selv at kunne beholde nogle af hvalpene - ihvertfald hvis i ikke avler tre-farvede, det er vist dem der er mest salg i.

• #10   10. jul 2011 Havde mere end almindelig svært ved at finde min jrt.Ville have en ruhåret , og de hang ikke på træerne på sjælland ihvertfald.

• #11   10. jul 2011 Ville have en med tavle , og det virkede som muligheden for at undgå en arveligt belastet hund.Håber det holder stik.

• #12   10. jul 2011 Det gør det så ikke. Min er med DKK tavle og hans forældre er overført fra DJRTK. Alligevel slås han med arvelige sygodmme. Det sidste jeg har hørt, er en svensk import der også har dårlige hofter. hvis ikke hundene er testet i generationer bagud, er du ikke sikret en sund jack russell. Min egen skal have skåret begge lårbenshoveder af, for at blive smertefri. Han har HD og meget løse hofteled, begge dele arveligt

• #13   10. jul 2011 Trist for din hund at den er så plaget af helbreds problemer.Håber det bedste for jer.Og håber selvfølgelig at min jrt ikke får problemer.

• #14   10. jul 2011 Det håber jeg heller ikke for dig, men det kommer jo an på hvem hans forældre er. Der er jo ingen sundhedskrav til racen, så der må avles på alt der hedder jack russell. Jeg må også avle på min, ingen restriktioner på ham heller

• #15   11. jul 2011 Talte med racerepræsentanten indenfor Jack russell terrier og kunne forstå at de planlægger et møde hvor de vil bringe det op at man måske et stykke ud i fremtiden skal tjekke for diverse sygdomme.

Man er åbenbart lidt delt - nogen mener at det er totalt unødvendigt og andre mener at fordi det er mere og mere almindelig i landene omkring os at Jack Russell terrierne bliver testet så skal vi også være med. Ja og det er bedre at være på forkant.

Har selv tænkt at Jacken er en sund og robust hund, men vil da lige se lidt nærmere på disse strømninger. smiley

• #16   11. jul 2011 Så hjalp det måske alligevel, at jeg skrev til både DTK og racerepræsentanten. Mne de skulle se at komme i gang nu, jeg hører om flere og flere JRT med arvelige sygdomme. Og jo, de et ved at have et problem med arvelige sygdomme.
    En jack russell er utrolig god til at skjule smerter, det har jeg jo set med min egen hund, desværre

Kommentér på:
avl af JRT

Annonce