{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fci tavle spørgsmål
  • #1   4. jul 2011 hvis han er dansk ejet og du ønsker han skal lave DKK hvalpe, så skal han overføres til DKK .. og så skal du stoppe med at udstille i DRU, for det er i modstrid med DKKs regler

  • #2   4. jul 2011 Du kan ikke lave hvalpe med FCI-tavle uden at den er godkendt til avl i FCI (i DK DKK).
    Så du skal altså først tjekke racens avlsrestriktioner i DKK og så sørge for at den opfylder disse. Udstillinger i andre klubber tæller ikke.

    Hvis du vælger at ville bruge tavlen i DKK kan du ikke fortsætte i DRU -du må ikke avle/udstille i begge klubber.

    Men du er ikke udelukket fordi du tidl har været medlem eller på anden vis været aktiv i en anden klub. Man må bare ikke være det samtidig med at man er aktiv i DKK.


  • #3   4. jul 2011 Du kan ikke lave hvalpe med FCI tavle med mindre du udstiller under FCI ( altås DKK) og i det du har udstillet i DRU så er den lukket af, om det er muligheder ved at tage til udlandet og få den avlsgodkendt aner jeg ikke lige hvordan det ser ud. Men du kan jo ikke reg dine evt hvalpe andre steder end hos DKK her i Danmark, så tror ikke at du vil få noget ud af det.

  • #4   4. jul 2011 af nysgerrihed hvordan kan det være du udstiller i DRU hvis din hund har FCI tavle??


  • #5   4. jul 2011 Michelle er du sikker på man kan udstille hunden i DKK når man har udstillet i DRU??? synes der var et eller andet bla da der var den der dyremesse, at hvis man udstillede sin hund der var det slut da det ikke var DKK????

  • #6   4. jul 2011 han er dansk ejet og tavlen står i mit navn. (fci tavlen) jeg valgte dru, da jeg har hørt at de fjerner hans aner og der er mange gode på, så det ønsker jeg næsten ikke. han er tjekket, men ikke avlsgodkendt i dkk, da jeg jo ikke har udstillet der.

    men jeg ved at man kan udstile i dk med udlansk fci tavle, så derfor tænkte jeg at jeg vel også kunne udstille ham i udlandet med tavlen.

    og så lige et andet spørgsmål. min gamle adresse står på tavlen, hvor skal jeg ændre den henne, hvis det altså er nødvendigt, når mit navn står på


  • #7   4. jul 2011 Anja -DKK udelukker ikke folk der tidligere har været aktiv i en anden klub. Men er man først flyttet til DKK kan man ikke samtidig fortsætte i andre klubber.

    Ang messen så handlede det jo om DKK-folk der ikke måtte udstille der. Altså folk der allerede ER aktive i DKK;o)



  • #8   4. jul 2011 Jeanne -anerne bliver ikke slettet fra en FCI-tavle. Det smarte ved FCI er jo netop det internationale samarnejde;o)

    Det med de slettede aner er hvis man overfører sin hund fra en ikke-FCI-klub.

    Du kan ikke udstille din danskejede hund med en udenlandsk FCI-tavle her i DK. Den skal først overføres til DKK.
    Og ja, du kan osse udstille i udenlandske FCI-klubber.


  • #9   4. jul 2011 jeg lod mig lokke af min veninde som udstillede i dru og som var gode venner med formanden, så hun talte jo kun for og jeg vidste desværre ikke bedre smiley for vil også indrømme at der mangler konkurrence og avls muligheder i dru, da der ikke er så mange andre franske. det er næsten kun min veninde som jeg har fundet som har tæver...

  • #10   4. jul 2011 Jeanne> FCI aner bliver ikke slette i dkk.. Det er kun DRU-stamtavler, og det har din hund jo ikke.
    For at udstille i FCI i udlandet, skal din hund omregristeres til DKK. Du kan ikke som dansker udstille en ikke dansk regristret hund.
    Du kan enten overføre din stamtavle til DRU og blive der, eller du kan overføre den til DKK og bruge stamtavlen i FCI/DKK.


  • #11   4. jul 2011 jeg kan se på hans aner at der er champ fra flere lande og derfor tænkte jeg også på at prøve chancerne i udlandet, da der som sagt ikke er det store at vælge imellem i dru.

    jeg snakkede med dem derinde og de ville vist slette de aner som ikke havde opnået nogen titler og ja så starter man jo bare helt forfra for at opnå avlsgodkendelse og da han er 3, så er det mange udstillinger jeg skal skynde mig til for at opnå det.


  • #12   4. jul 2011 jeg udstiller jo i dru nu og der er han lige blevet champ, men jeg kan næsten ikke se meningen med at forsætte, når der igen ikke er nogen tæver smiley så er det jo kun penge ud af vinduet i mine øjne. for så bliver han bare en hyggehund med fine papir...

  • #13   4. jul 2011 DKK slet overhovedet ingen aner, når din hund har en FCI stamtavel... det er du misinformeret....

  • #14   4. jul 2011 Det er kun hvis hans stamtavle er overført til DRU... Har du den originale importstambog er der intet der bliver slettet!
    HVor er han fra?


  • #15   4. jul 2011 Jeanne -DKK sletter ingen aner på en FCI-tavle (uanset deres præmieringer eller mangel på samme).

    Du behøver heller ikke en helt masse udstillinger for at få hunden avlsgodkendt. I reglen er 1 faktisk nok, hvis hunden self får den fornødne præmiering.
    Men det er klart at for at blive champ skal der lidt mere til:o)



  • #16   4. jul 2011 han er fra rusland og jo jeg har den orginale...

    men ja så har jeg nok misforstået sletningen af anerne.


  • #17   4. jul 2011 ja.. hvis du indsender stamtavlen fra DRU, så bliver anerne slettet.. men ikke FCI.. det er jo det samme som DKK, som også er FCI

  • #18   4. jul 2011 Og i DKK skal du kun til én udstilling for at få avlsgodkendelse...
    Men du skal selvfølgelig til nogle flere for a blive champ osv. Men som 3 årig kan du da stadig nå det smiley Og er han efter nogle nye gode linier som tilmed klarer sig godt på udstilling og er sund og rask, så må der værer interessrede tæver i DKK...
    Du skal dog være klar over konkurrencen er noget hårde i DKK - så fordi man har en super hund i DRU, behøver den ikke være toppen af poppen i DKK... Og mere konkurrence gør selvfølgelig også at der er flere om Certerne... Så titlerne tager ofte noget tid at hente hjem i DKK..


  • #19   4. jul 2011 se at få riget til DKK imorgen så får du da de svar du skal bruge og hvis du som jeg opfatter det ikke er helt "tilfreds" med dru så er det jo bare at flytte over i DKK...

  • #21   4. jul 2011 hvad mener du med en eksport tavle?

  • #24   4. jul 2011 det må være en eksport stamtavle du har, når dit navn står på den. Du skal vel bare meddele DKK at du er flyttet siden du købte hunden og så selvfølgelig skrive din nye adresse.

    Uden at ville lyde negativ, så skal du nok ikke sætte forventningerne for højt mht udstilling i DKK, da den franske er en forholdvis stor race, så det er ikke så let f.eks at blive DKCH. og konkurrencen er stor, da standarden herhjemme er rigtig god.


  • #25   5. jul 2011 der står med store bokstaver "exportpedigree" så det er det.

    men lykke ja konkurrencen er MEGET større der, men sådan er det vel for alle racer. (undtagen nok chi, for den vrimler det med hos dru)

    jeg ved også at den næste hund bliver med dkk, men det hjælper ikke så meget på elvis. jeg tror han er for stor i forhold til de danske. men jeg må se om jeg ikke kan få nogle flere dkk dommere til at se på ham.

    jeg var nemlig heldig en dag jeg stod på en stand at jeg kunne få ham bedømt i en pause. men det ville være rart lige at være helt sikker i sin sag, inden man postede penge og tid på at flytte ham over.


  • #28   5. jul 2011 ja det vil jeg også sige, jeg har fået tjekket hd og patella og så alm sundhed. resten kommer til næste tjek (mangler lige penge nu, så kan lige så godt slå 2 fluer med et smæk)

    men igen så skal bedømmelserne jo også være der. han har det i dru nu, meen ville jo nok gerne have en anden mening også.
    sidst var det fra tyske dommere og har også haft en svensker til at bedømme. men der er så meget kritik af dru, at jeg snart ikke ved om jeg kan stole på at han er iorden.


  • #30   5. jul 2011 HVis du vil flytte klub, så vent med sundhedsundersøgelserne til han er overført! I DKK SKAL man have rekrivisitation på undersøgelsen (som binder en til at indsende resultatet, godt eller skidt) inden man foretager tjekket, og undersøgelser foretaget uden denne godtages ikke!
    Det er for at undgå folk ikke indsender de dårlige resultater..


  • #32   5. jul 2011 jeg har hørt om andre franske over 14 kg som klare sig godt i dkk, bare de er rigtigt bygget og passer til standarten, så det er jeg ikke bekymret for. men han har en længere næse, som jeg jo ser som posetivt, men det er det ikke i følge standarten smiley

    men æv, så skal jeg have taget røgent igen hvis det er smiley hvad hvis man bare sender billederne ind?

    patella kan heldigvis klares uden de store omkostninger.


  • #33   5. jul 2011 tror godt du kan få lov til at sende billederne .. men er ikke 100% sikker, så tag og spørg hos DKK

  • #34   5. jul 2011 krumme: hvis der var flere franske, kunne jeg nok godt blive tilfreds, og så mangler de bare lige de sidste ting som dkk har af muligheder: hundeweb blandt andet.

    så må jeg lige hører om jeg kan få billederne, de er jo sendt ind og man skulle bede om at få dem igen, men nu er det 1 år siden, så kunne forstille mig de ikke har dem mere... men måske har dyrelægen noget liggende på ham


  • #36   5. jul 2011 nej det kan godt ske de vil have nogle nye.

    jeg sætter mig lige i tænkeboks over hvad jeg skal med ham,.


    men siger rigtig mange gange tak for jeres hjælp og svar.


  • #37   5. jul 2011 Måske du kan nu HD ikke er et avlskrav til racen i DKK... Prøv at kontakte dem.

  • #39   5. jul 2011 ja det er rigtigt, men det er jo dejligt at det er registreret, nu hvor dkk har det dejlige hundeweb. men ja beviset kan jo fremvises.

Kommentér på:
fci tavle spørgsmål

Annonce